Πρόσκληση για τη συμμετοχική δημιουργία βιβλίου για το Scratch

Μέσα από το twitter βρήκα μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση και σας παραθέτω ένα μέρος.

Στις 8 Φεβρουαρίου του 2014 συμπληρώνονται 3 χρόνια από τη διαδικτυακή κυκλοφορία του βιβλίου “Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch” (http://www.scratchplay.gr) που αναπτύχθηκε με τη συνεργασία 64 φοιτητών του τμήματος Μηχανικών Η/Υ του πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Ήταν μια σημαντική επιτυχία των φοιτητών αφού ως τώρα το βιβλίο τους:

  • το επισκέφτηκαν δεκάδες χιλιάδες χρήστες από τους οποίους οι περισσότεροι το κατέβασαν στον υπολογιστή τους για περαιτέρω μελέτη,
  • αναφέρθηκε σε περισσότερα από 250 εκπαιδευτικά ιστολόγια,
  • χρησιμοποιήθηκε σε εκατοντάδες δημοτικά και γυμνάσια, της χώρας και όχι μόνο (μέσω google translate),
  • αποτέλεσε βάση για τη δημιουργία πολλών διδακτικών πλάνων που εφαρμόστηκαν στις σχολικές αίθουσες από πολλούς συναδέλφους καθηγητές

Μετά από 3 χρόνια όμως, έχει ήδη κυκλοφορήσει η νέα έκδοση του Scratch, η έκδοση 2.0, ο προγραμματισμός έχει διαδοθεί πολύ περισσότερο στα ελληνικά σχολεία, το στατικό βιβλίο αρχίζει να μην ικανοποιεί τις αισθητικές και αλληλεπιδραστικές απαιτήσεις των μαθητών. Συνεπώς το προηγούμενο εγχείρημα γίνεται όλο και περισσότερο ανεπίκαιρο. Πώς απαντάμε είναι το ερώτημα που με τριγυρνάει; Να δημιουργήσουν οι φοιτητές ένα ανανεωμένο εγχειρίδιο;

Νομίζω ότι αυτή τη φορά η πρόσκληση/πρόκληση πρέπει να απευθυνθεί στους καθηγητές πληροφορικής που έχουν το μεράκι της δημιουργίας. Πρέπει να απευθυνθεί σε αυτούς που έχουν τη διδακτική εμπειρία, γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις μαθησιακές δυσκολίες, είναι σε άμεση επαφή με τα ενδιαφέροντα των παιδιών, μιλούν τη γλώσσα των παιδιών, πολλοί έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το υπάρχον βιβλίο, ακόμη περισσότεροι επιθυμούν να συμμετάσχουν σε ένα προκλητικό και συνεργατικό web 2.0 εγχείρημα. Πιστεύω στην ποιότητα και στο μεράκι των καθηγητών πληροφορικής απεριόριστα.

Πώς όμως είναι εφικτό κάτι τέτοιο;

Είναι ακριβώς το ίδιο ερώτημα που τέθηκε όταν 64 φοιτητές καλούνταν να φτιάξουν ένα βιβλίο στα πλαίσια ενός μαθήματος με μια σημαντική διευκόλυνση όμως: υπάρχει ήδη η βάση του βιβλίου. Τα πράγματα είναι σχετικά απλά όπως και τότε:
Χρειαζόμαστε μια ομάδα 15 καθηγητών που θα αναλάβει ο καθένας από ένα κεφάλαιο του υπάρχοντος βιβλίου. Για κάθε κεφάλαιο θα πρέπει:
α) Να ανανεωθούν οι εικόνες σύμφωνα με τη νέα έκδοση του Scratch.
β) Να βελτιωθούν οι διατυπώσεις και να προστεθούν/διαγραφούν/βελτιωθούν παραδείγματα.
γ) Να δημιουργηθεί μια σειρά ερωτήσεων για το κεφάλαιο.
δ) Να δημιουργηθούν screencasts που θα εξηγούν τις βασικές έννοιες του κεφαλαίου.

Χρειαζόμαστε έναν (1) συντονιστή που θα παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου, θα βοηθήσει στην ομογενοποίηση του μαθησιακού υλικού και θα προσδιορίσει τα όρια ποιότητας και, τέλος, θα υποστηρίξει τους καθηγητές σε οποιαδήποτε δυσκολία συναντήσουν.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο πατώντας εδώ.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Καλά νέα, Συνεργασία, Project, Scratch

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Δεκεμβρίου 2013
Δ T Τ T Π S S
« Νοέ.   Ιαν. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,447 hits
Αρέσει σε %d bloggers: