Ευέλικτη ζώνη

Η συγκεκριμένη ανάρτηση δεν λέει κάτι καινούριο. Από την αρχή της καθιέρωσης της Ευέλικτης Ζώνης έχουν γραφτεί πολλά εναντίον της. Στεκόμαστε, συνήθως, στο τι ενδέχεται να είπε κάποιος σύμβουλος, οποίος μπορεί και να είναι άσχετος, του οποίου τα λόγια μπορεί και να παρερμηνεύτηκαν, και δε στεκόμαστε στις δυνατότητες που μας προσϕέρει η παρουσία της στο πρόγραμμά μας.

Για μένα είναι η καλύτερη ευκαιρία, εξαιτίας του ασαϕούς χαρακτήρα της, να δημιουργήσω κάτι δικό μου, κάτι που να απορρέει από τους προβληματισμούς μου, τα ενδιαϕέροντά μου, το πάθος μου. Προϕανώς, πρέπει να το συνδέσω με τα υπόλοιπα μαθήματα. Η ευέλικτη ζώνη δεν είναι παιδική χαρά. Να το συνδέσω όμως με έναν τρόπο που τον καθορίζω εγώ και οι αναζητήσεις μου, η τάξη μου και οι ιδιαιτερότητές της, οι συνάδελϕοί μου και οι συζητήσεις μας. Να το πω αλλιώς: είναι η καλύτερη ευκαιρία να μπαλώσω τις τρύπες του συστήματος.

Αυτό το μπάλωμα είναι και το πιο σημαντικό στοιχείο. Μας δίνει τη δυνατότητα να δείξουμε στην κοινωνία ότι τα πάμε καλύτερα από το Υπουργείο. Να δείξουμε τι περιμένουμε στο μέλλον από την εκπαίδευση. Να δείξουμε την αντίϕαση ανάμεσα στο τώρα και στο μέλλον. Ανάμεσα στο τι γίνεται και στο τι πρέπει να γίνεται. Και κάπου εκεί να διεκδικήσει ο δάσκαλος της τάξης αυτό που του ανήκει, αλλά δεν το έχει: λόγο στα εκπαιδευτικά πράγματα.

Αναρτήθηκε στις Ευέλικτη Ζώνη
7 comments on “Ευέλικτη ζώνη
  1. Ο/Η Σαμούχος Πέτρος λέει:

    Η αλήθεια είναι ότι έμεινα άναυδος με την ανακοίνωση του Συλλόγου ΠΕ «Σεφέρης». Δεν ξέρω τι τους ώθησε να τη δημοσιεύσουν, αλλά η συλλήβδην δαιμονοποίησή της δεν προσφέρει τίποτα στη συζήτηση για το δημόσιο δωρεάν σχολείο που θέλουμε να έχουμε.
    Αν δεν μας βγαίνει η ύλη, ας απαιτήσουμε να μειωθεί. Τόσες φορές το συζητάμε σε συλλόγους στα σχολεία, γιατί δεν το απαιτούμε επίσημα;
    Αντιθέτως, η Ευέλικτη Ζώνη είναι ένα χρησιμότατο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών για να δουλέψουν θέματα που αδυνατούν να κάνουν στο επίσημο ωρολόγιο πρόγραμμα. Το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται στις πρώτες θέσεις, σε ευρωπαϊκό επίδεδο, σε τροχαία ατυχήματα και σε παιδική παχυσαρκία δεν πρέπει να μας προβληματίζει; Τα προγράμματα αυτά δεν έχουν θέση στο σχολείο; Ο εκφοβισμός στο σχολείο και η αύξηση των ρατσιστικών επιθέσεων με την άνοδο του νεοναζισμού δεν μας αφορούν;

    • Ο ρόλος του δασκάλου ήταν, είναι και θα είναι να μαθαίνει στα παιδιά «γράμματα».

      Από το παραπάνω καταλαβαίνεις ότι η σταλινική ιδεολογία της τραπεζικής αντίληψης, ζει και βασιλεύει. Αν διαβάσει κανείς την ίδια ανακοίνωση χωρίς να γνωρίζει για τον φορές της, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα νιώσει πως βρίσκεται στο 1980. Αναχρονιστική και σκοταδιστική από παιδαγωγικής πλευράς. Εδώ και πολύ καιρό αδυνατώ να καταλάβω τους συντρόφους μου, όπως μου αρέσει να τους ονομάζω.
      Να βγει η ύλη Πέτρο, να βγει η ύλη…

  2. Ο/Η yannism λέει:

    Μου φαίνεται πως από ένα σημείο και μετά φταίει και ότι δεν ξέρουμε τι να κάνουμε στην Ευέλικτη. Ελλιπής επιμόρφωση, ελλιπής αυτοεπιμόρφωση όλα μαζί οδηγούν σε στείρες διαμαρτυρίες.

  3. Ο/Η panamitsis λέει:

    Συμφωνώ με όλα τα προηγούμενα, θέλω μόνο να προσθέσω μια ερώτηση: Θέλουμε να κάνουμε κάτι; Έχω δει εξαιρετικές δουλειές από συναδέλφους που θέλουν και στείρα -αρνητική κριτική από τους περισσότερους. Αυτό το «κενή ώρα» που ακούγεται συχνά δείχνει και πως την εννοούμε εμείς οι ίδιοι….

    • Ο/Η yannism λέει:

      Κάποιοι δε θέλουν στα σίγουρα. Κάποιοι αποκαλύπτουν την άγνοιά τους ή και τη ζήλια τους ακόμα. Ωστόσο, νομίζω ότι για τους περισσότερους που κατακρίνουν την Ευέλικτη ισχύει ότι δεν ξέρουν γι’ αυτό και δε θέλουν να κάνουν κάτι.

  4. Ο/Η yannism λέει:

    Panamitsis

    Δεν κόβω και το κεφάλι μου, αλλά μου φαίνεται το πιθανότερο σενάριο.

Σχολιάστε

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Οκτωβρίου 2013
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,441 hits
