Τα καλά νέα: Η ψηφιακή τάξη

Ashampoo_Snap_2013.09.15_09h21m27s_001_

Κάντε κλικ στην εικόνα και θα μεταφερθείτε στην ιστοδελίδα.

Ashampoo_Snap_2013.09.15_09h21m40s_002_

Κάντε κλι στην εικόνα και θα μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα.

Πώς προέκυψε η «ψηφιακή τάξη;»

Αύγουστος του 2011… πρώτες σκέψεις για τη διδασκαλία με τις ΝΤ στην τάξη. Μετά από 10 χρόνια απουσίας από τις αίθουσες φαντάζομαι την τεχνολογία ως το νέο όχημα της διδασκαλίας μου. Το μονοπάτι το γνωρίζω μέσω της διδακτικής. Πρώτη επαφή με τον αδερφικό μου φίλο, Γρηγόρη Ζερβό. Αυτός Αθήνα, εγώ Νάουσα, η συνεργασία αρχίζει. Ο Γρηγόρης γνωρίζει αρκετά, δουλεύει παράλληλα μέσα στην τάξη με εργαλεία του Web 2.0, έχει διαδραστικό πίνακα, σχεδιάζει ήδη ηλεκτρονικά μαθήματα.

Στο χαοτικό θεωρητικό πλαίσιο για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, 1:1, tablet, φορητό εργαστήρι, νησίδα πληροφορικής, γωνιά του υπολογιστή, διαδραστικοί πίνακες καταλήξατε σε μία συγκεκριμένη διδακτική παρέμβαση.

Οι πρώτες θεωρητικές σκέψεις… καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι βαδίζουμε στο ίδιο πλαίσιο. Ιεραρχικά τις αναφέρω: Εκπαιδευτικός – Διδακτική – Τεχνολογία. Στη συνέχεια επιλέγουμε τα εργαλεία που μας ταιριάζουν στη διδακτική μας προσέγγιση και τέλος το δυσκολότερο, βουτάμε -κυριολεκτικά- στη σχεδίαση και ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων με εργαλεία συγγραφής. Βήμα βήμα χτίζουμε την e-Learning πρόταση μας. Αρχικά σκεφτήκαμε τι δεν είχαμε και μετά τι είχαμε σε πόρους. Δεν είχαμε το 1:1 στην τάξη, αλλά το είχαμε στο σπίτι. Επιλέξαμε ένα projector, έναν Η/Υ, διαδίκτυο για την καθημερινότητα της συμβατικής μάθησης και ένα website για να βοηθήσουμε τους μαθητές στο σπίτι, για την υποστήριξη της ασύγχρονης μάθησης. Κομμάτι κομμάτι χτίσαμε την προσωπική μας θεώρηση της Μικτής Μάθησης. Σχεδιάσαμε, δοκιμάσαμε, απορρίψαμε, τροποποιήσαμε μαζί με τους μαθητές μας, μέρος του project μας. Στόχος η ψηφιακή οργάνωση και αξιοποίηση στο σύνολο των μαθημάτων Ε΄και ΣΤ΄τάξης.

Δύο πράγματα θεωρώ πολύ ενδιαφέροντα. Αρχικά ότι η πρότασή σας είναι συνολική, ολοκληρωμένη και ότι την παρέχετε σε όλους. Αυτά βέβαια σας επιβρέβευσαν με το βραβείο του κοινού στο διαγωνισμό της Microsoft «συνεργάτες στη μάθηση».

Οι ώρες δουλειάς πολλές, το «γράψε – σβήσε» επίσης, αλλά εκείνο που μένει είναι το μεράκι να δημιουργήσουμε. Μας ενδιαφέρει πέρα από το αυτονόητο (διδακτικός στόχος) τα e-μαθήματα μας να ’ναι απλά, λειτουργικά και ελκυστικά για τον μαθητή. Σύντομα ανακαλύψαμε πως αυτή μας η προσπάθεια άρχισε να αξιοποιείται πέρα από τα σύνορα της τάξης μας. Κομμάτι της εκπαιδευτικής κοινότητας άρχισε να εκφράζεται θετικά για την εργασία μας, δίνοντας μας την απαραίτητη ώθηση να συνεχίσουμε. Να εκφράσουμε δημόσια μέσα από αυτό το βήμα ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους . Συνοπτικά αναφέρω πως για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη έχουμε ηλεκτρονικά μαθήματα που καλύπτουν όλο το φάσμα δραστηριοτήτων, όπως παρουσιάσεις, quiz, timeline, ebooks, προσομοιώσεις, video και άλλα.

Θέλετε να προσθέσετε κάτι ;

Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ σε μια φράση ενός μαθητή μου, του Θάνου. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ, κύριε Γιάννη, τον επαναστάτη Δασκαλογιάννη εξαιτίας του τραγουδιού της παρουσίασης». Τόσο απλή και ουσιαστική μπορεί να ’ναι η τεχνολογία, όταν μας υπηρετεί.

Οι απαντήσεις είναι του Γιάννη Σουδία.

Οι δικτυακοί τόποι των δύο εκπαιδευτικών είναι:

Aνοιχτό σχολείο

eclass

Παιδαγωγική αξιοποίηση: Το εκπαιδευτικό υλικό παρέχεται ως έχει αλλά πόσες φορές δεν αξιοποιούμε τις διδακτικές προτάσεις συναδέλφων; Πόσες φορές δεν λέμε, να! μια καλή ιδέα. Τον Γρηγόρη Ζερβό τον έμαθα από τα εξαιρετικά διαγράμματα/ εννοιολογικούς χάρτες/ περιλήψεις στην Ιστορία της Ε’ Δημοτικού, μια απλή ιδέα που μου έλυσε τα χέρια όμως. Μπράβο στο Γρηγόρη και στο Γιάννη για τη δουλειά τους αλλά και γιατί τη μοιράζονται με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Υ.Γ. Οι φήμες ότι το παραπάνω άρθρο ανέβηκε για να σταματήσει ο @sudiakos να με απορρίπτει είναι αναληθείς!

Υ.Γ. Τα καλά νέα θα προσπαθήσω να αποτελέσει μία νέα στήλη στο ιστολόγιο.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις προσφορά της ημέρας, Εργαλεία, Εφαρμογές web2.0
9 comments on “Τα καλά νέα: Η ψηφιακή τάξη
  1. Η αγάπη σου για μένα δεν κρύβεται. Τον Γρήγορη τον έχεις πρώτο και με πιο μεγάλη φωτογραφία. Αλλά αντιπαρέρχομαι και δηλώνω ένα μεγάλο ευχαριστώ για τον ενδιαφέρον σου.

  2. Ο/Η yannism λέει:

    «Οι φήμες ότι το παραπάνω άρθρο ανέβηκε για να σταματήσει ο @sudiakos να με απορρίπτει είναι αναληθείς!»

    Πες τα σε κανέναν άλλον αυτά…

  3. Ό,τι σκεφτόμαστε, σχεδιάζουμε και δημιουργούμε βασικό στόχο έχει τους μαθητές μας. Όταν σκεφτόμαστε, σχεδιάζουμε και δημιουργούμε είναι σαν να τους έχουμε μπροστά μας μέσα στην τάξη, σαν να κάνουμε μάθημα…

    Σ’ ευχαριστώ πολύ, Σωτήρη για το άρθρο! Να είσαι καλά και καλό κουράγιο για τη συνέχεια!

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Το ζητούμενο είναι να μοιράζουμε/ διαχέουμε αυτά που βιώνουμε. Η εκπαιδευτική όσμωση ήταν, είναι και θα είναι σκοπός αυτού του ιστολογίου. Παράλληλα με το διάλογο. Πέρασα μία κρίση τι να βάλω… Έβλεπα, δοκίμαζα, εφάρμοζα πολλά αλλά όταν η κοινωνία είναι σε κρίση τι μπορείς ή έχεις δικαίωμα να αναρτήσεις; Ίσως τα καλά νέα να είναι μία απάντηση. Κι εσείς «κάνατε σεφτέ»!

  4. Το σεβασμό μου και τα συγχαρητήρια στους δύο συναδέλφους! Η δουλειά τους αποτελεί για όλους εμάς που χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες οδηγό και φάρο καθημερινά. Περιττό να σημειώσω πόσο πολύ βοηθιούνται οι μαθητές στην καθημερινή μελέτη και επεξεργασία των μαθημάτων τους.

  5. Ο/Η elenaell λέει:

    Τα παράπονα μου που παραχωρήθηκε εδώ η συνέντευξη θα τα κάνω στο ιστολόγιό μου άμεσα… Εξαιρετική δουλειά!

    • Τώρα ήρθε και έδεσε. Χωρίς σχόλιο από την γνωστή διευθύντρια δεν γίνεται. Άλλωστε είναι και το γούρι μας. Από τότε στη Μάθηση 2.0 όλα βαίνουν καλώς για την πορεία μας. Μην ξεχνάμε το PLN μου δεν έχει νόημα χωρίς εσένα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Σεπτεμβρίου 2013
Δ T Τ T Π S S
« Αυγ.   Οκτ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,343 hits
Αρέσει σε %d bloggers: