Οι τρεις νόμοι του Hoadley για την εκπαιδευτική τεχνολογία.

Photo Credit: Mukumbura via Compfight cc

Πολλές φορές σε αυτό το blog έχω μιλήσει θετικά για την τεχνολογία και αρκετές φορές έχω εκφράσει κάποιες ενστάσεις για την τεχνολογία ως αυτοσκοπό. Όσο περνά ο καιρός όλo και περισσότερο προτιμώ να διαβάσω ένα άρθρο, μία διδασκαλία που αξιοποιεί και την τεχνολογία από το να διαβάσω ένα άρθρο για τον δάσκαλο που όλοι οι μαθητές του έχουν iPad χωρίς να μας πει τι τα κάνουν, χωρίς να μας παρουσιάσει μία καινοτόμα διδασκαλία.

1. Δεν είναι η τεχνολογία. Είναι τι κάνετε με αυτή.

Η τεχνολογία δεν είναι η λύση αλλά απλά ένα εργαλείο. Αν μαθαίνετε, δημιουργείτε, κερδίζετε από την τεχνολογία έχει καλώς. Αν η τεχνολογία δε σας προσφέρει τίποτα καλύτερα να την αφήσετε στην άκρη. Αν δεν μαθαίνετε, αν δεν βελτιώνεται η ζωή σας, αν απλά περάσατε στα android tablet τα βιβλία και τα έχετε γεμίσει με ασκήσεις σωστού λάθους λυπάμαι που θα το πω αλλά η φωτοτυπία είναι καλύτερη επιλογή.

2. Δεν είναι αυτό που η τεχνολογία καθιστά δυνατό. Είναι αυτό που η τεχνολογία καθιστά εύκολο.

Σήμερα υπάρχουν εκατομμύρια μηχανήματα, προγράμματα, εφαρμογές και ο άνθρωπος, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, έχει κάνει τεράστια βήματα προς τα εμπρός.  Υπάρχουν εξαιρετικές εφαρμογές και συσκευές όπως το τρισδιάστατο αρχιτεκτονικό σχέδιο αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο καθένας μας μπορεί να γίνει αρχιτέκτονας. Από την άλλη μεριά η απλότητα έχει κάνει θραύση ανάμεσα στους χρήστες. Ποτέ δεν ήταν πιο εύκολη στην ανθρώπινη ιστορία η αναζήτηση γνώσης χάρη στις μηχανές αναζήτησης, ποτέ δεν ήταν πιο εύκολη η επικοινωνία χάρη στο skype, ποτέ δεν ήταν πιο εύκολη η ενημέρωση χάρη στα RSS, ο διαμοιρασμός αρχείων χάρη στο youtube, flickr, dropbox. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι εφαρμογές εμπνευσμένες μεν αλλά δύστροπες, με υπερβολικά σύνθετη διεπαφή δεν πρόκειται ποτέ να ενσωματωθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και πιστέψτε με έχω δει αρκετές.

3. Δώστε προσοχή στις εξελίξεις στη μάθηση, όχι στις εξελίξεις στην τεχνολογία.

Κατά την προσωπική μου γνώμη θεωρώ ότι οι τεχνολογίες και τα μέσα επαναφέρουν συνεχώς στο προσκήνιο τις διαδικασίες μάθησης, το νόημα της μάθησης, διαφορετικά ο εκπαιδευτικός, εφόσον ήταν οικονομικότερο, θα είχε αντικατασταθεί από κάποιο χειριστή μηχανημάτων αν όχι από μηχανήματα. Τη σημερινή εποχή, λόγω των τεχνολογικών «επαναστάσεων» κάθε 18 μήνες, επαναπροσδιορίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού. Καλείται να προσαρμοστεί σε μία εποχή που όλα ανατρέπονται, όχι μόνο στην Ελλάδα, και πρέπει να προετοιμάσει τους αυριανούς πολίτες απαλλαγμένους από προκαταλήψεις και αγκυλώσεις του παρελθόντος έτοιμους να συν-εργαστούν, να συν-διαμορφώσουν, να πρωτοπορήσουν. Το Skype έφερε πιο κοντά τον Παραμυθά στα πρωτάκια της Μαριλίας κι ας μεσολαβούσε ένα, τι ένα πολλά περισσότερα, πέλαγος ανάμεσα την Αθήνα και το Ηράκλειο. Η μοναδική μαθήτρια της Γαύδου έχει παρέα μαθητές από την Κύπρο. Αυτά τα δύο και μόνο παραδείγματα πέρα από τις τεχνολογικές δεξιότητες απαιτούν από την δασκάλα να έχει το κουράγιο να βγει από το προσκήνιο και να υποστηρίξει τους μαθητές και μαθήτριες. Η σημερινή εποχή, όσο κι αν μας κουράζει αυτό, απαιτεί από το δάσκαλο να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να ενημερώνεται, να συμμετέχει σε ομάδες και δίκτυα επαγγελματικής εξελίξης, να προσαρμόζει τη διδασκαλία στα διαφορετικά είδη κι επίπεδα μάθησης ώστε να αποκτά νόημα για κάθε παιδί. Η εποχή της βιομηχανικής επανάστασης ολοκλήρωσε τον κύκλο της και η κοινωνία της πληροφορίας που έχει ανατείλει έχει νέες απαιτήσεις.

via

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις "αχρηστάκια", Απόψεις, Εκπαίδευση, Ενσωμάτωση, Τεχνολογία
3 comments on “Οι τρεις νόμοι του Hoadley για την εκπαιδευτική τεχνολογία.
  1. Πρώτη φορά συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Πρέπει να προσέχω την υγεία μου. «Δώστε προσοχή στις εξελίξεις στη μάθηση, όχι στις εξελίξεις στην τεχνολογία», μεγάλη κουβέντα. Τα επόμενα αναλυτικά προγράμματα δεν μπορεί να είναι τα επόμενα apps.

  2. Ο/Η marilia λέει:

    Και πόσο στενοχωριέμαι όταν λόγω υλικοτεχνικών δυσκολιών αδυνατώ να υποστηρίξω τέτοιες κατευθύνσεις…

    Ευχαριστοφιλάκι για άλλη μια φορά.🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιουνίου 2013
Δ T Τ T Π S S
« May   Jul »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,430 hits
Αρέσει σε %d bloggers: