Δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων από την Still Motion

Οι ψηφιακές αφηγήσεις μπορούν να εξελιχθούν σε ένα σημαντικό κομμάτι των δημιουργικών δραστηριοτήτων μιας τάξης. Αν και στους περισσότερους από εμάς έρχονται στο μυαλό μικρές ιστορίες φανταστικού περιεχομένου τα τελευταία χρόνια δημιουργούνται δράσεις, όπως το schoollab, όπου οι μαθητές ερευνούν κι αφηγούνται θέματα της επιστήμης.

Παλιότερα σας είχα παρουσιάσει τις τεχνικές κινούμενης εικόνας από το kinoumeno.gr  Σήμερα θα σας παρουσιάσω μία συλλογή από 4 μαθήματα βίντεο της εταιρείας Stillmotion που τα έχει αναρτήσει στο vimeo.

Από τα χρόνια των σπηλαίων ως και σήμερα ο άνθρωπος ήθελε να ακούει, να μαθαίνει, να λατρεύει μέσα και από τις αφηγήσεις. Οι βραχογραφίες, οι μύθοι, τα έπη, τα παραμύθια της γιαγιάς ανήκουν σε διαφορετικούς αφηγηματικούς τρόπους. Όμως δεν είναι όλοι οι αφηγητές το ίδιο καλοί επειδή πέρα από τη μούσα υπάρχουν και τεχνικές.

Σήμερα η τεχνολογία μάς έχει εφοδιάσει με πάρα πολλές συσκευές που καταγράφουν ήχο, εικόνα, κίνηση. Παράλληλα η υπολογιστική ισχύ των καθημερινών μας υπολογιστών είναι τόσο μεγάλη που δεν είναι ανάγκη να δημιουργήσουμε έναν νέο γι’ αυτή τη δουλειά όπως θα ήταν απαραίτητο πριν μία πενταετία.

Η Stillmotion προσπαθώντας να μας κάνει καλύτερους αφηγητές δημιούργησε μία σειρά τεσσάρων μαθημάτων όπου μας εισάγει σε έναν από τους πολλούς αφηγηματικούς τρόπους.

Στο πρώτο μέρος παρουσιάζουν τα βασικά συστατικά μια ψηφιακής αφήγησης.  Άνθρωποι, τόπος, πλοκή, σκοπός.

Στο δεύτερο μέρος οργανώνουν την έρευνα και πώς τα αποτελέσματά της ουσιαστικά θα μας οδηγήσουν στο να αναδείξουμε το σκοπό.

Στο τρίτο μέρος παρουσιάζουν τις τελευταίες προετοιμασίες. Το storyboard θα μας βοηθήσει να προετοιμαστούμε πριν ξεκινήσουμε να τραβάμε το βίντεο μας.

Στο τέταρτο μέρος κάνουν μία ανασκόπηση των τριών πρώτων μαθημάτων με ένα case study, μία μελέτη περίπτωσης, ένα παράδειγμα.

Παιδαγωγική αξιοποίηση: Schoollab, Energybits, eTwinning, Comenius  , σε αυτό που συμμετείχε  η τάξη μου φέτος, αλλά και η καθημερινή σχολική ζωή επιτρέπει αν όχι επιβάλλει το γραμματισμό των μαθητών μας στα νέα μέσα αλλά μια και μου το έχεις πει μια δυο φορές φίλε αναγνώστη «πότε θα κάνουν μάθημα τα παιδιά» θα σε παραπέμψω στη δουλειά που ανεβάζει ο συνάδελφος και φίλος Τάσος Καραμπίνης στο μπλογκ του στα πλαίσια του μαθήματος πληροφορικής, στο συνάδελφο και φίλο Γιώργο Γαμβρινό στη δουλειά που ανεβάζει στο μπλογκ του σχολείου του, στην Ειρήνη, στην Έλενα, στον Κοσμά, στον Μάκη, στον Γιάννη(*)  και σε πάρα πολλούς που εργάζονται και τα παιδιά Μαθαίνουν με το Μ κεφαλαίο!

Περισσότερα βιντεο-μαθήματα εδώ.

(*) Ξέρω τόσους Γιάννηδες πού να τους ονομάσω…

Advertisements
Περί

Just another boring teacher

Tagged with: ,
Αναρτήθηκε στις "αχρηστάκια", Εκπαίδευση, Ψηφιακές αφηγήσεις, βίντεο, video, vimeo
3 comments on “Δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων από την Still Motion
  1. Ο/Η eleni bousia (@elenired) λέει:

    Ολη μας η ζωη ειναι ιστοριες. Μεσα απο αυτες μεταφερουμε σκεψεις και συναισθηματα και καθως τις αφηγουμεστε επικοινωνουμε με τους γυρω μας. Αληθινες ή δημιουργηματα της φαντασιας μας, απο τοτε που ημασταν παιδια και ακουγαμε τις αφηγησεις απο τους παπουδες και τις γιαγιαδες μας, μεχρι σημερα που μεγαλωνουμε εμεις τα παιδια μας με τις ιδιες ιστοριες αλλα δημιουργωντας και δικες μας, πολλα αλλαξαν και ακομα περισσοτερα θ αλλαξουν στο μελλον. Το μονο που θα παραμεινει ιδιο θα ειναι η αναγκη μας να μοιραστουμε τις ιστοριες μας με οσους εχουν αυτια ν ακουσουν. Αυτο που χρειαζεται ειναι φαντασια και λεξεις βαλμενες η μια διπλα στην αλλη.
    Αντε και του χρονου με νεες αναδιηγησεις.

  2. Ο/Η eleni bousia (@elenired) λέει:

    Συνηθιζω να λεω οτι η τεχνολογια ειναι το οχημα, οχι ο αυτοσκοπος. Τα επαγγελματα που θα κανουν τα παιδια αυτα σε 10 χρονια, δεν εχουν εφευρεθει ακομα, για αυτο πρεπει να εχουμε τους οριζοντες μας ανοιχτους και κυριο μελημα της εκπαιδευσης αλλα και ολων μας να ειναι να τα εφοδιασουμε με προσοντα “αορατα”, οπως να αντιλαμβανονται τον κοσμο που συνεχως αλλαζει και μη δειλιαζουν μπροστα στις προκλησεις, να ερμηνευουν τα φαινομενα, να διαχειριζονται καταστασεις που αντιμετωπιζουν, ν αναπτυξουν τη φαντασια τους, τη δημιουργικοτητα τους, την κριτικη σκεψη τους. Ψυχοπνευματικα και διανοητικα υγιεις ενηλικες με οραμα χρειαζομαστε, οχι νεους που μπορουν να παπαγαλισουν και ειναι καθηκον ολων μας να δουλεψουμε προς αυτη την κατευθυνση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 966 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιουνίου 2013
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μάι.   Ιολ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 344,440 hits
Αρέσει σε %d bloggers: