Φωνάζουν οι συγγραφείς των σχολικών εγχειριδίων
- επιλέξτε
- συνθέστε
- απλοποιείστε
- εμβαθύνετε
- αφαιρέστε
- προσθέστε
με σκοπό να ολοκληρωθεί η ύλη σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών σας.
Τα ίδια επαναλαμβάνονται εντονότερα στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών
- παίξτε
- ερευνήστε
- ανακαλύψτε
- εμπλουτίστε
- αφαιρέστε
- προσθέστε
- πειραματιστείτε
- ΔΕΝ είναι Ευαγγέλια
Ο σκοπός τους είναι οι δεξιότητες και και οι γνώσεις που αποκτούνται μέσα από αυτές. Δυστυχώς ζούμε σε ενδιαφέροντες χρόνους και οι Κινέζοι το θεωρούν αρνητικό. Δεν μας ενδιαφέρει πλέον να μάθουμε απέξω τους συνδέσμους αλλά πώς λειτουργούν οι σύνδεσμοι μέσα σε μία πρόταση και κατ’ επέκταση θα μάθουμε και τους σπουδαιότερους από αυτούς. Αρωγός μας είναι οι Τεχνολογίες. Θυμάμαι έδωσα 24.000 δραχμές για να πάρω το λεξικό του Μπαμπινιώτη αλλά τα τελευταία 4 χρόνια οι μαθητές μου αξιοποιούν πολλαπλά το δικτυακό λεξικό του Τριανταφυλλίδη. Οι μαθητές μου δεν ψάχνουν να βρουν την ερμηνεία μιας λέξης αλλά ασκούνται στις πολλαπλές σημασίες της ίδιας λέξης ή το ρόλο τους σε διαφορετικά σώματα κειμένων. Βρίσκουν παράγωγες λέξεις και σύνθετες. Εμπλουτίζουν ενεργητικά το λεξιλόγιο τους.
Όλα αυτά όμως απαιτούν χρόνο. Χρόνο για να στήσεις τη διδασκαλία σου, χρόνο για να την επεξεργαστούν οι μαθητές μας. Η καλή μου μού έστειλε το παρακάτω βίντεο, το είχα δει στην κουμπάρα αλλά στάθηκε η αφορμή για να συμπυκνώσω κάποιες από τις συζητήσεις μου για τη διδακτική με τον Βαγγέλη για τη Γλώσσα, τον Ευθύμη για τη Φυσική και τον Δημήτρη στα Μαθηματικά.
Σχολιάστε