Αμαρ: Όλα τα μεγάλα κατορθώματα απαιτούν χρόνο

Απόσπασμα από τη σελίδα 60 του 2ου τεύχους εργασιών της Γλώσσας 3ης Δημοτικού:

Ashampoo_Snap_2013.05

Αυτές ήταν περίπου οι απαντήσεις που συγκέντρωσα προχτές από το τμήμα μου. Αυτό που με ενόχλησε ήταν ότι προσπάθησαν να βγουν κι από πάνω μια και οι μαθητές μου κακοπερνούσαν στο σχολείο και ‘ζήλευαν» την Παντμίνι που δεν πήγαινε σχολείο!!! Προσπάθησα με τους δασκαλίστικους τρόπους να τους συνεφέρω αλλά μάταια.

Παρένθεση: Μία από τις τελευταίες μου ανακαλύψεις είναι τα ντοκυμαντέρ. Τον προηγούμενο μήνα είχα καταχωρίσει στα προς μεγαλύτερη διερεύνηση τα βραβεία του Vimeo 2012 μια και είχαν ειδική κατηγορία ντοκυμαντέρ. Σε αυτά που είχα ήδη παρακολουθήσει ήταν ο Amar.

Επιστρέφοντας από το μεγάλο διάλειμμα πρόβαλα το παρακάτω βίντεο, τον Αμάρ από την Ινδία,  και μοίρασα σε κάθε παιδί ένα λευκό χαρτί.

Αφού έγραψαν το όνομά τους έθετα ερωτήματα κατά τη διάρκεια της προβολής και απαντούσαν. Ερωτήματα όπως τα παρακάτω:

  • Πότε ξυπνούσε ο Amar; Νύχτα ή μέρα;
  • Τι έκανε η υπόλοιπη οικογένεια του;
  • Πώς πήγαινε στον προορισμό του; Με το οικογενειακό αυτοκίνητο;
  • Τι παπούτσια φορούσε;
  • Όταν επέστρεψε από την εργασία του τι επικρατούσε νύχτα ή μέρα;
  • Πού διάβαζε και γιατί;
  • κ.λ.π.

Όταν ολοκληρώθηκε η προβολή του βίντεο είχαν χαθεί τα γελάκια και είχαν δημιουργηθεί ερωτήματα. Και μιλήσαμε για τα παιδιά που τα βγάζουν πέρα δύσκολα. Για τα παιδιά που ψάχνουν να βρουν μία ευκαιρία για να την αρπάξουν και να οδηγηθούν σε ένα κόσμο λίγο καλύτερο μια και θα έχουν τρεχούμενο νερό στο σπίτι τους ή δε θα τρώνε μόνο ρύζι.

Σήμερα με αφορμή τις ΜΚΟ μιλήσαμε για τον Νέλσον Μαντέλα και τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και τους αγώνες τους για την ισότητα λευκών και μαύρων. Δεν υπήρξαν γελάκια όταν τους έδειχνα φωτογραφίες από το απαρτχάιντ ή τη συγκέντρωση 1 εκατομμυρίου μαύρων στην Ουάσινγκτον.

Σίγουρα ήταν δύο διδασκαλίες που απόλαυσα και έχοντας μια τάξη με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό βοήθησε να γίνει αποτελεσματικότερη η μάθηση, γιατί για να δημιουργήσουμε ενεργούς πολίτες δεν αρκούν μόνο οι εξαιρέσεις στα συνηρημένα ρήματα.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις "αχρηστάκια", Απόψεις, ΑΒάπτιστο, Μάθηση, video, vimeo
2 comments on “Αμαρ: Όλα τα μεγάλα κατορθώματα απαιτούν χρόνο
  1. Ο/Η yannism λέει:

    «…όσο η επικοινωνία […] πυκνώνει με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα, τόσο η μοναξιά μας, η ανθρώπινη, μεγαλώνει και η αποξένωση κυριαρχεί»

    Λέγε ό,τι θες. Εμένα αυτή είναι η γνώμη μου!

  2. Ο/Η Βούλα λέει:

    Ευχαριστώ, Σωτήρη, θα το χρησιμοποιήσω κι εγώ στην τάξη μου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Μαΐου 2013
Δ T Τ T Π S S
« Apr   Jun »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,441 hits
Αρέσει σε %d bloggers: