Ηλεκτρονικά σχολικά βιβλία

Όταν κατασκευάζεις ψηφιακό υλικό, πρωταρχικός στόχος είναι να αξιοποιείς τα πλεονεκτήματα που σου προσφέρει ο συγκεκριμένος κόσμος. Να έχεις ως βάση δηλαδή τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών και να μην εμπλουτίζεις απλώς, ψηφιακά, πράγματα που προέρχονται από τον αναλογικό κόσμο. Απαιτεί να δημιουργήσεις κάτι καινούριο, που υπακούει σε διαφορετικούς κανόνες από το παλιό και όχι να προσθέσεις μερικά στοιχεία, π.χ., βίντεο, χάρτες, εικόνες ή μικροεφαρμογές. Δεν πιστεύω ότι η προσπάθεια του Υπουργείου να δημιουργήσει ηλεκτρονικά σχολικά βιβλία το πέτυχε.

Καταρχήν, δεν μπορείς να γράψεις μέσα στα βιβλία. Τι πιο απλό από το να κάνεις τις ασκήσεις στον η/υ; Να γράϕεις κείμενα, να συμπληρώνεις ασκήσεις αντιστοίχισης, σωστού-λάθους κ.τ.λ. Τίποτα από αυτά δεν μπορείς να κάνεις.

Δεν μπορείς να χειριστείς τα αντικείμενα που υπάρχουν. Σκεϕτείτε στα κλάσματα, στους δεκαδικούς, στη συμμετρία, στα μοτίβα να μπορούν οι μαθητές να τροποποιούν τα παραδείγματα του βιβλίου ή να πειράζουν την ιστορική γραμμή στο μάθημα της Ιστορίας εμπλουτίζοντάς την ανάλογα με τις εργασίες που τους αναθέτει ο εκπαιδευτικός ή ανάλογα με τα ενδιαϕέροντά τους.

Πέρα από αυτά, δε θα έπρεπε τα βιβλία να σου δίνουν τη δυνατότητα να σχολιάζεις το κείμενο, να υπογραμμίζεις, να γράϕεις πλαγιότιτλους, περιλήψεις, να κατασκευάζεις εννοιολογικούς χάρτες, ιστορικές γραμμές; Ούτε αυτά υπάρχουν…

Οποιοσδήποτε, αν βάλει τη φαντασία, μπορεί να αυξήσει τη λίστα. Το θέμα δεν είναι οι προσθήκες. Το θέμα είναι να αλλάξουμε τα μυαλά μας. Και κυρίως να τα αλλάξουν οι υπεύθυνοι του υπουργείου.

Αναρτήθηκε στις Απόψεις, Σύγχρονες Τεχνολογίες
2 comments on “Ηλεκτρονικά σχολικά βιβλία
  1. «…και όχι να προσθέσεις μερικά στοιχεία, π.χ., βίντεο, χάρτες, εικόνες ή μικροεφαρμογές.» Είσαι άδικος εδώ ολόκληρο ipad με το iTunes U κάνει ακριβώς αυτό που περιγράφεις, αλλάζοντας το πρόσωπο της εκπαίδευσης, αφήνοντας όλους εμάς του υπόλοιπους που δεν το χρησιμοποιούμαι στον σκοταδισμό.
    (https://twitter.com/daskalosk/status/300493335548805120/photo/1)
    Να σημειώσω επίσης πως αρκετές εφαρμογές, αν εξαιρέσεις αυτές του Σαλονικίδη – Αθανασιάδη, είναι παντελώς ακατάλληλες στην εκπαιδευτική πράξη, ενώ άλλες αδυνατούν να προσεγγίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών ή δεν αντιλαμβάνονται το τι πρέπει να κάνουν. Τα σημειώνω αυτά μια που καθημερινά την φετινή χρονιά ένας προβολές είναι ανοιχτός συνέχεια μέσα στην τάξη για να έχουμε πρόσβαση σε εκπαιδευτικές ψηφιακές πρακτικές.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Απριλίου 2013
Δ T Τ T Π S S
« Mar   May »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,430 hits
Αρέσει σε %d bloggers: