Η μέρα της Μαρμότας

groundhog-dayΗ μέρα της Μαρμότας είναι ένα φιλμ (1993) όπου ο  αλαζόνας ήρωας είναι δημοσιογράφος και έχει πάει να καλύψει τηλεοπτικά την πρόβλεψη του ερχομού της άνοιξης με βάσει τη συμπεριφορά ενός τρωκτικού της μαρμότας. Διαπιστώνει όμως ότι ζει, ξαναζεί και ξαναζεί την ίδια μέρα. Αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να αλλάξει κάποια δεδομένα έτσι ώστε ο χρόνος να ξαναπάρει την κανονική ροή. Μάταια. Όμως αυτή είναι ταινία και έχει happy ending. Μήπως βρισκόμαστε και με τις ΤΠΕ σε αυτό το σημείο;

O Γι@ννης Σ@λονικίδης ανέβασε προχτές ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο με τίτλο «Απολογισμός Τ.Π.Ε στην ελληνική εκπαίδευση» . Χτες η Έλενα Ελληνιάδου πρόσθεσε τις δικές της πινελιές προσθέτοντας και 3 θαυμαστικά.

Για να δούμε τι έχουμε μέχρι τώρα…

…..

Τέλειωσε ο απολογισμός!

Ο τίτλος σας δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες, ε;!

Μα ακριβώς αυτή είναι η εικόνα των Τ.Π.Ε. στην ελληνική εκπαίδευση. Από λεζάντες πάμε καλά, από ουσία πάσχουμε.

Μπα. Με στην Εκπαίδευση, γενικότερα, δεν είμαστε στη μέρα της Μαρμότας. Βρισκόμαστε 9 χρόνια πίσω στο 1982. Το βίντεο στο οποίο πρωταγωνιστεί, πάλι ο Μπιλ Μάρρεϋ είναι από τα δοκιμαστικά μιας εκπομπής (1982), που τελικά δεν βγήκε στον αέρα, κι ο πρωταγωνιστής της εισαγωγής μιλάει για την τεχνολογία απαξιωτικά με αλαζονικό ύφος.

Θα ήθελα να αναφέρω ως καλή πρακτική το National Grid For Learning. Το 1997 ελήφθη η  πολιτική απόφαση από τον πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου ότι ο πολίτης του επόμενου αιώνα θα πρέπει να έχει κάποιες συγκεκριμένες πληροφορικές δεξιότητες και στάσεις. Δημιούργησαν ένα πενταετές πρόγραμμα, αξιολόγησαν τα αποτελέσματα του για 2 χρόνια εξειδικευμένοι επιθεωρητές, το βελτίωσαν και προχωρούν παρακάτω. Με απλά λόγια η δράση είχε ολοκληρωθεί το 2005. Δεν είναι να απορεί κάποιος γιατί στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει τόσο μεγάλο ποσοστό πολιτών που αξιοποιούν/ συμμετέχουν  (σ)την κοινωνία της πληροφορίας.

Εδώ ζούμε και ξαναζούμε την εισαγωγή στην κοινωνία της πληροφορίας. Βάζουμε και ξαναβάζουμε στόχους, με στόμφο πάντοτε. Απορροφούν κοινοτικά κονδύλια και δαπανώνται πολλαπλάσια χρήματα από την πραγματική αξία τους και ας μη θέσω την έννοια της ουσιαστικής αξιοποίησης. Για παράδειγμα το survey. Κάθε 1η και 15η εκάστου μηνός ο διευθυντής της σχ. μονάδας υποβάλλει ενημέρωση του δυναμολόγιου του σχολείου. Κάθε εβδομάδα λαμβάνει ο ίδιος διευθυντής 2-3 έγγραφα που ζητούν στατιστικά στοιχεία. Παραδοτέα πάντοτε την επομένη. Τα στοιχεία αυτά υπάρχουν στο survey αλλά για να ζητούν τα στατιστικά στοιχεία δύο μπορεί να συμβαίνουν:

  • Α. το survey μπορεί να δέχεται στοιχεία αλλά να μην απαντά όταν του υποβάλλουν ερωτήσεις.
  • Β. Οι χειριστές/στριες δεν ξέρουν να το χρησιμοποιούν.

Το αποτέλεσμα: Χαμένες εργατοώρες σε όλο το γραφειοκρατικό μηχανισμό. Παρόλα αυτά συνεχίζουν να αξιοποιούν το survey, συνεχίζουν να ζητούν στατιστικά στοιχεία, συνεχίζουν να μη γνωρίζουν τι συμβαίνει στις περιοχές ευθύνης τους, έχοντας πια απορρίψει κάθε ευθύνη που τους αναλογεί  μια και η δήλωση του διευθυντή προσλαμβάνει θέση υπεύθυνης δήλωσης.

Παραφράζοντας το παραπάνω βίντεο:

Τι να κάνεις το survey? Για να σου δείχνει πόσοι μαθητές φοιτούν σε ένα σχολείο; Για ποιο λόγο. Τι να το κάνεις;

Στέλνεις μία εγκύκλιο και την άλλη μέρα έχεις τα αποτελέσματα. Επεξεργάζονται τα δεδομένα καμιά 100 γραφειοκράτες και εκπρόθεσμα έχεις όλες τις απαντήσεις. Άσε που δίνεις αντικείμενο εργασίας και σε 100 ανθρώπους. Κι αν τα αποτελέσματα έχουν λάθη, δεν φταις ποτέ εσύ! Έτσι μ’ αρέσει!

Advertisements
Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις "αχρηστάκια", Απόψεις, Απορίες

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 966 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιανουαρίου 2013
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ.   Φεβ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 344,440 hits
Αρέσει σε %d bloggers: