Πολύ Αποτελεσματικοί και Επιτυχείς Μεταρρυθμιστές στην Εκπαίδευση. Μέρος 4ο

Η σημερινή ανάρτηση αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες, αναβολές. Έλλειψη προσωπικού χρόνου αλλά και και θυμού. Σήμερα θα σας παρουσιάσω την περίπτωση της Ιαπωνίας. Μιας χώρας που θαυμάζουμε αλλά κι ενός λαού που λατρεύουμε να χλευάζουμε ορισμένες συνήθειές του.

Τα στατιστικά στοιχεία είναι … κανονικά:

  • 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.
  • Κάθε 10 χρόνια αναθεωρούν τα Αναλυτικά προγράμμαα.
  • Επενδύουν μικρότερο ποσοστό του ΑΕΠ στην εκπαίδευση, συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ, αλλά και περισσότερα ανά κεφαλή!!!
  • Στην 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση ακολουθούν τη δημόσια εκπαίδευση αλλά στο Λύκειο το ποσοστό που παρακολουθεί ιδιωτικά σχολεία είναι υψηλότερο από το μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ 5,5%
  • Οι εκπαιδευτικοί αμείβονται υψηλότερα, σύμφωνα με το νόμο, από τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους.
  • Ο μέσος όρος μαθητών ανά τάξη το 1980 ήταν 45 αλλά μειώνεται.
  • Το 2003 ο οργανισμός PISA εξέλιξε το περιεχόμενο των εξετάσεων στην κατανόηση κειμένων και οι επιδόσεις των Γιαπωνέζων μαθητών σημείωσαν πτώση. Οι Ιάπωνες αποφάσισαν να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στη λογοτεχνία με αποτέλεσμα να σημειωθούν ενδιαφέρουσες αλλαγές αφενός αυξήθηκε κατά  14,5 % το ποσοστό των μαθητών Γυμνασίου που δήλωσαν ότι διαβάζουν λογοτεχνία για την απόλαυση αφετέρου περισσότερα από το 90% των Γυμνασίων αφιερώνουν χρόνο στη φιλαγνωσία το 2009 σε αντίθεση με το 1999 που το ποσοστό ήταν το μισό.

Ο υπουργός Παιδείας της Ιαπωνίας θέτει πολύ ψηλά τον πήχη,  μπορείτε να διαβάστε όλη τη μετάφραση στα αγγλικά πατώντας εδώ, λέγοντας:

Αντί να εκπαιδεύουμε τους αυριανούς πολίτες να εργάζονται με ομοιόμορφο τρόπο στη βιομηχανία χρειαζόμαστε, στο μέλλον, να αναπτύξουμε την ατομική δημιουργικότητα των μαθητών κι εκπαιδεύοντας τους μαθητές προς αυτή την εκπαίδευση μπορούμε να εξασφαλίσουμε την αειφόρα ανάπτυξη της Ιαπωνίας όπως και να δημιουργήσουμε  τα θεμέλια της Ιαπωνίας για να οικοδομήσουμε μια νέα ταυτότητα ως έθνος.

Μελέτη περίπτωσης:

Στην πρόσφατη καταστροφή της Φουκοσίμα, σεισμός, τσουνάμι και διαρροή πυρηνικής ενέργειας, διαπίστωσαν ότι πολλοί μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά και αρκετοί από αυτούς όχι μόνο κατάφεραν να σωθούν μόνοι τους αλλά έσωσαν και ηλικιωμένους.

Σε αυτή τη χώρα, που έχει επιβιώσει από 2 πυρηνικούς βομβαρδισμούς, η πυρηνική ενέργεια θα περίμενε κάποιος ότι θα είναι ένα μεγάλο ταμπού . Κι όμως παρακολουθούμε στο βίντεο μαθητές να εκθέτονται στις απόψεις του πυρηνικού επιστήμονα και μία εβδομάδα αργότερα και στις εκδιαμέτρου αντίθετες. Ο/η  δάσκαλος/α παρακολουθεί και δεν παίρνει θέση μια και το σημαντικό φαίνεται να είναι η γνώμη που θα διαμορφώσει και θα τεκμηριώσει ο κάθε μαθητής. Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί. Παρακολουθεί. Δεν είναι ο πάνσοφος. Ο μαθητής κρίνει. Φαίνεται πολύ πιο πιθανό οι μαθητές, σε αυτό το σχολείο, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, να γίνουν σκεπτόμενοι πολίτες, να είναι σε θέση να διαχειριστούν κρίσεις.

Το μέλλον βρίσκεται στα χέρια των μαθητών. Η αποστολή μας είναι να τους παρέχουμε, μέσω της εκπαίδευσης , τις ικανότητες να μαθαίνουν, να σκέφτονται και να συνεισφέρουν στην ευημερία στον κόσμο του μέλλοντος.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Εκπαίδευση, Pisa, video, youtube
One comment on “Πολύ Αποτελεσματικοί και Επιτυχείς Μεταρρυθμιστές στην Εκπαίδευση. Μέρος 4ο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Δεκεμβρίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Νοέ.   Ιαν. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,441 hits
Αρέσει σε %d bloggers: