Καλά, πότε κάνει μάθημα αυτός ο δάσκαλος;

Χτες σας υποσχέθηκα παιδαγωγική αξιοποίηση της δημιουργικότητας και δε θα μπορούσαν  να επιλέξω καλύτερο παράδειγμα από το 1ο βραβείο Medea που το κέρδισε το 5ο Δ. Σ. Αλεξανδρούπολης με το έργο του «and the Oscar goes to…».

Όπως, πολύ σωστά, επισημαίνει η κ. Παπαδημητρίου στο ιστολόγιο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης:

Η ελληνική συμμετοχή είναι παραγωγή του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης και παρουσιάστηκε από τον βραβευθέντα εκπαιδευτικό, Πέτρο Μιχαηλίδη. Το βίντεο «And the Oscar goes to …» ενσωματώνει τον τρόπο αφήγησης που χρησιμοποιείται στις ταινίες στην καθημερινή διδακτική πρακτική στη Γλώσσα, Μαθηματικά, Τέχνη, ΤΠΕ, Αγγλικά καθώς και στην ανάπτυξη  στάσεων όπως τους τρόπους χειρισμού του εκφοβισμού. Η συμμετοχή στο έργο προσφέρει στους μαθητές τις δεξιότητες να δημιουργήσουν τα δικά τους βίντεο σε συνεργασία με σχολεία άλλων χωρών. Δίνει ακόμα στους μαθητές την ευκαιρία να μάθουν να εκφράζονται και με άλλους τρόπους εκτός από την παραδοσιακή γραπτή και προφορική επικοινωνία.

Αρκετές φορές έχω διαπιστώσει ότι πολλοί εκπαιδευτικοί, με ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στη μεσαία βαθμίδα, επιλέγουν εύκολες διδακτικές πρακτικές με τη δικαιολογία της «ύλης» οπότε, ας φέρω παράδειγμα το πώς πέρασα το Σαββατοκύριακο, ενώ διδάσκουν τα πολυτροπικά κείμενα κι αναθέτουν στους μαθητές τη δημιουργία κόμικ δεν  τους έχουν διδάξει τις γλωσσικές ιδιαιτερότητες (συνοπτικός λόγος, ρήματα, επιφωνήματα κλπ) και ακόμα χειρότερα τους ζητούν να μετατρέψουν ένα αφηγηματικό κείμενο χωρίς διαλόγους σε κόμικ.

Προσωπικά θεωρώ ότι η ύλη και η παιδαγωγική θα πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία. Πρέπει να μας απασχολούν και τα δύο προσέχοντας να μην ασκείται το ένα σε βάρος του άλλου.

Με τα Νέα Αναλυτικά προγράμματα εισάγεται η Οπτικοακουστική Αγωγή στο σχολείο ως γνωστικό αντικείμενο. Οι ψηφιακές αφηγήσεις μπορούν να αποτελέσουν μέρος της Οπτικοακουστικής Αγωγής παράλληλα δε ενσωματώνουν τις ΤΠΕ (τεχνολογίες της επικοινωνίας και των πληροφοριών) στην εκπαίδευση με την οποία εμπλέκονται ενεργά οι μαθητές αλλά και οι νέες τεχνολογίες αποκτούν ουσιαστικό περιεχόμενο.

Η δημιουργικότητα είναι κάτι που υπάρχει έμφυτη στους περισσότερους ανθρώπους. Προφανώς ο κ. Μιχαηλίδης μπορεί να έχει μία ιδιαίτερη εξοικείωση με τον κινηματογράφο αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν προσπαθεί να δημιουργήσει τον επόμενο Αγγελόπουλο, Βούλγαρη, Καραμαγγιώλη. Προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά να ερμηνεύσουν τον κόσμο στον οποίο μεγαλώνουν, να μάθουν να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που τους απασχολούν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, να εκφράζονται δημιουργικά και κυρίως να συν-εργάζονται. Προσέξτε το τελευταίο λεπτό στη συνέντευξη που έδωσε στην ΕΤ3. Οι μαθητές συνεργάστηκαν όλοι μαζί για την παραγωγή μιας ταινίας.

Αποφάσισα να αναδείξω το συγκεκριμένο παράδειγμα καλής πρακτικής γιατί δεν είναι ένα πυροτέχνημα μια και συμμετέχει χρόνια σε πανευρωπαϊκές δράσεις και διαγωνισμούς. Μπορείτε να δείτε όλο το διδακτικό σχέδιο που βραβεύτηκε στο δικτυακό τόπο: and the oscar goes to… (κάτω ακριβώς από το Όσκαρ έχει σε αχνό γκρι τις σελίδες).

Υ.Γ. Ο τίτλος είναι παρμένος από έναν συνάδελφο που βλέποντας παραδείγματα καλών πρακτικών δεν μπορούσε να πιστέψει ότι το σύγχρονο ελληνικό σχολείο μπορεί με λίγη αυτοοργάνωση και πολύ προγραμματισμό να μετατραπεί σε ένα δημιουργικό σχολείο.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Δημιουργικότητα, Διαγωνισμοί, Εθνοτεχνολογία, Καινοτόμες δράσεις

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Νοεμβρίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Οκτ.   Δεκ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,192 hits
Αρέσει σε %d bloggers: