Εθνικές Γιορτές (I)

Εθνική γιορτή, γιορτές και στα σχολεία. Βαρετές ϕυσικά. Ας είμαστε ειλικρινείς: όσο και να σκάμε, όσο και να κουραζόμαστε, το αισθητικό αποτέλεσμα ισούται με το μηδέν. Πριν με καταδικάσετε, σκεϕτείτε: πόσοι ενήλικοι οι οποίοι δεν έχουν παιδιά που να συμμετέχουν έρχονται να παρακολουθήσουν τις γιορτές μας; Πόσοι θα πλήρωναν για να μας δουν; Κανείς.

Γιατί; Από τη μια ϕταίει η τρυϕερή ηλικία των πρωταγωνιστών μας. Φταίει και η ελλιπής καλλιτεχνική παιδεία. Αν διδάσκαμε τα Μαθηματικά με την ίδια σοβαρότητα που διδάσκουμε το Θέατρο, αμϕιβάλλω αν τα παιδιά μας θα ήξεραν να μετράνε. Δυστυχώς, την Τέχνη δεν τη θέλει κανείς στην Ελλάδα. Αν τη θέλαμε θα της αϕιερώναμε και περισσότερες ώρες διδασκαλίας.

Από την άλλη όμως ϕταίει και η ποιότητα των έργων που τα παιδιά μας παρουσιάζουν στις γιορτές. Πάσχουν παντού: στα ελληνικά, στη θεματογραϕία… Έχω βαρεθεί κάθε χρόνο να ακούω τα ίδια και τα ίδια: οι μακαρονάδες Ιταλοί, ο ενθουσιασμός των δικών μας ϕαντάρων κ.τ.λ. Απουσιάζει τελείως η πραγματικότητα, ο ρεαλισμός. Ναι, υπήρχε ενθουσιασμός στην ελληνική κοινωνία με την κήρυξη του πολέμου. Όμως υπήρχαν και κακουχίες. Δεν μπορείς να περπατάς ώρες στο χιόνι, οι αρβύλες να ξεκολλούν με δυσκολία από τη λάσπη, με λιγοστό ϕαγητό, ο ϕίλος σου δίπλα να χάνει το πόδι του από τα κρυοπαγήματα κι εσύ να έχεις πανηγυρική διάθεση. Οι ϕαντάροι μας δεν πήγαιναν να διασκεδάσουν με τους Ιταλούς· να τους πολεμήσουν πήγαιναν. Κι ο πόλεμος είναι σκληρός, ανελέητος, δεν παίρνει το μέρος κανενός. Δεν μπορείς να κερδίσεις τον πόλεμο. Αυτός είναι πάντα ο νικητής. Κι αυτόν πρώτα πολέμησαν οι ϕαντάροι μας. Σ’ αυτόν όρθωσαν ανάστημα. Όπως και όποτε μπορούσαν. Πού είναι οι ανθρώπινες στιγμές, οι ανθρώπινες αδυναμίες; Αυτές κάνουν τους ήρωες.

Κι αυτές λείπουν…

Αναρτήθηκε στις Απόψεις
4 comments on “Εθνικές Γιορτές (I)
  1. Ο/Η elenaell λέει:

    Δεν ήρθες να δεις τη δική μας γιορτή γι’ αυτό τα λες.
    Μα πού έχουν μείνει οι γιορτές σας; στην απαγγελία ποιημάτων και στο κορόιδο Μουσολίνι;
    Η δική μας γιορτή δεν ήταν καθόλου βαρετή, ήταν πολύ συγκινητική και ξεχείλιζε και από αναπαράσταση της απουσίας και του πόνου και από ανθρώπινες στιγμές. Μη γενικεύεις πια, εκτός αν θέλεις να δημιουργήσεις ντόρο και συζήτηση. Αυτό μάλιστα, το πέτυχες! Χρόνια πολλά για την ημέρα!

    • Ο/Η yannism λέει:

      Η απαγγελία ποιημάτων δεν έχει τίποτα το εγγενές κακό, αρκεί να μπορείς να απαγγείλεις και το ποίημα να είναι της προκοπής. Και στον «Κύκλο των χαμένων ποιητών» απαγγελίες έκαναν· και ήταν ωραίες.

      «Μη γενικεύεις πια, εκτός αν θέλεις να δημιουργήσεις ντόρο και συζήτηση. Αυτό μάλιστα, το πέτυχες!»

      Δε βλέπω να έχει γίνει ντόρος πουθενά…

      «Η δική μας γιορτή δεν ήταν καθόλου βαρετή, ήταν πολύ συγκινητική και ξεχείλιζε και από αναπαράσταση της απουσίας και του πόνου και από ανθρώπινες στιγμές.»

      Δεν υπάρχει περίπτωση να πλήρωνε ενήλικος για να τη δει και δεν υπάρχει περίπτωση να μου άρεσε. Έχω καλύτερα πράγματα να κάνω για την 28η Οκτωβρίου. Αποκλείεται παιδιά δημοτικού να πετύχουν αυτά που λες. Αν είχαν ασχοληθεί ώρες με το Θέατρο, όπως με τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά μπορεί… Εκτός κι αν περιμένεις στην επόμενη να γεμίσετε το Ηρώδειο…

      Κι όσο για το «Κορόιδο Μουσολίνι» τι να κάνουμε; Αυτά μπορούσε να κάνει ο ελληνικός λαός το ’40, αυτά έκανε. Κάνε εσύ σπουδαιότερα…

      • Ο/Η elenaell λέει:

        Σε καμία περίπτωση δεν υποτίμησα το κορόιδο Μουσολίνι. Δεκαετίες τώρα, κανένας ενήλικας δεν πληρώνει παραστάσεις σχολείων για εθνικές επετείους και άλλες εκδηλώσεις γιατί δεν είναι αυτός ο στόχος τους. Και όσο βαρετές και άκομψες και αντι-επαγγελματικές κι αν φαίνονται, δεν γίνονται για τους ενήλικες, ούτε καν για τους γονείς τους. Γίνονται για να τις ευχαριστηθούν οι μαθητές και να βιώσουν από άλλη σκοπιά κεφάλαια ιστορίας που διαβάζοντας τα, ή βλέποντας τα σε ντοκιμαντέρ είναι πολύ δύσκολο να τα αντιληφθούν. Εσύ μπορεί να έχεις καλύτερα πράγματα να κάνεις, οι μαθητές όμως, μέσα από μια τέτοια διαδικασία μαθαίνουν τόσα που πολλές ώρες διδασκαλίας δεν θα ήταν ικανές να τους διδάξουν. Κι όσο για «το αισθητικό αποτέλεσμα που ισούται με το 0» , μάλλον αφορά τη γιορτή του δικού σου σχολείου και να το πεις επώνυμα. Αν όχι είναι γενίκευση. Ντόρο -έχεις δίκιο- δημιουργώ εγώ, σχολιάζοντας το. Συγγνώμη.

  2. Ο/Η marilia λέει:

    Και τα δικά μου παιδιά ΣΤ κάποτε που ανέβασαν το «www.kryfoscholeio.gr» σε μια γιορτή 25ης, ασχολήθηκαν αρκετό καιρό με τις κοινωνικές συνθήκες και υποψιάστηκαν πώς μπορεί να ένιωθαν παιδιά της ηλικίας τους στις συγκεκριμένες συνθήκες. Μπορεί να μην άρεσε σε κανέναν εξωσχολικό -άρεσε όμως σε συμμαθητές και γονείς που την παρακολούθησαν- αλλά τα ίδια τα παιδιά πέρασαν όμορφα και έμαθαν πάνω απ’ όλα να συνεργάζονται και να σέβονται τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους. Και τότε δεν υπήρχε και το μάθημα της θεατρολογίας στα σχολεία. Άσε που 2 στις 2 χρονιές που είχαμε θεατρολόγο ήταν… «γεια σου» και τα πιτσιρίκια είχαν τρελαθεί στις… ζωγραφιές!!! Φέτος δε… δεν έχουμε ΑΚΟΜΑ τη συγκεκριμένη ειδικότητα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Οκτωβρίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,441 hits
Αρέσει σε %d bloggers: