Έχω ακούσει, πολλές φορές, τα σκολιανά μου με τη εμμονή μου σε θέματα τεχνολογίας και εκπαίδευσης. Υποστηρίζω ότι η τεχνολογία στην εκπαίδευση επαναφέρει το διάλογο στις επιστήμες της παιδαγωγικής, διδακτικής και ψυχολογίας αλλά έχει και τη δυνατότητα να καλύψει τις κοινωνικές-οικονομικές διαφορές.
Ας πάρουμε την περίπτωση της Νότιας Κορέας και την αξιολόγηση της PISA του ΟΟΣΑ.
Η Νότιος Κορέα ακολουθεί την προδιαγεγραμμένη πορεία. Υποχρεωτική εκπαίδευση το ’50. To ’60 και ’70 προσπαθεί να εντάξει περισσότερους μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το ’70 επενδύει στις ΤΠΕ δημιουργώντας κυρίως υποδομές. Το 2005 δημιουργεί το Cyber Home Learning System που πρακτικά είναι μία δικτυακή πλατφόρμα ενίσχυσης των μαθητών και κυρίως των φτωχών μαθητών. Το 20011 , μετά από 4 χρόνια πιλοτικής εφαρμογής, θα προσπαθήσει να ενσωματώσει μέχρι το 2015 τα ηλεκτρονικά βιβλία. Τα ηλεκτρονικά βιβλία προσφέρουν διαρκή κι αυτόματη ανανέωση περιεχομένου κι όχι στατικό περιεχόμενο όπως τα παραδοσιακά κι επιπλέον συνδυάζουν κείμενα, βίντεο, πηγές, προσομοιώσεις, animation, ασκήσεις. Οι μαθητές μπορούν να υπογραμμίζουν, να κρατούν σημειώσεις, να τα αναδιοργανώνουν και να αλληλεπιδρούν με τους εκπαιδευτικούς σε πραγματικό χρόνο.
Ας δούμε κάποια στοιχεία του εκπαιδευτικού συστήματος της Νότιας Κορέας:
- Επενδύει στην εκπαίδευση το μεγαλύτερο ποσοστό του κατά κεφαλή εισοδήματος 7,6%!!! όταν ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 5,9%.
- Οι Εκπαιδευτικοί αμείβονται καλύτερα. Εισπράττουν το ισοδύναμο του 195% του κατά κεφαλή εισοδήματος όταν ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 124%. Αυτό ισχύει για κάθε χώρα ξεχωριστά. Μπορεί ο δάσκαλος του Λουξεμβούργου να παίρνει σε απόλυτες τιμές περισσότερα από τον νοτιοκορεάτη δάσκαλο αλλά …
- Οι τάξεις είναι μεγαλύτερες από το μέσο όρο.
- Η Νότιος Κορέα πιστεύει στην οικονομική επένδυση στην Παιδεία.
- Οι γονείς της Νότιας Κορέας επενδύουν στην εκπαίδευση των παιδιών τους και ένα 72,2% των μαθητών του γυμνασίου κάνουν απογευματινά μαθήματα , φροντιστήρια κι ιδιαίτερα.
- Οι μαθητές στην Νότια Κορέα πηγαίνουν σχολείο λιγότερες ώρες από το μέσο όρο των μαθητών του ΟΟΣΑ.
- Οι μαθητές που προέρχονται από φτωχό κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον έχουν σχεδόν τις διπλάσιες πιθανότητες επιτυχίας από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ 14% vs 8%
Αποτελέσματα
- Το 2009 είχαν τις κορυφαίες επιδόσεις στα Μαθηματικά και στην κατανόηση και τρίτοι μετά την Φινλανδία και Ιαπωνία στις επιστήμες.
- Μέσα από τα πιλοτικά τους προγράμματα διαπίστωσαν ότι ενισχύθηκαν οι μαθητές που προέρχονται από χαμηλότερα κοινωνικά-οικονομικά στρώματα.
- Αν και το 90% των μαθητών δήλωσε ότι χρησιμοποιεί υπολογιστή μόνο το 20% δήλωσε ότι έχει πρόσβαση στο σχολείο. Στη Νορβηγία 70% αξιοποιούν υπολογιστή στο σχολείο.
- Πολιτεία και κοινωνία πιστεύει ότι η εκπαίδευση είναι θεμελιώδης λίθος της ανάπτυξης της χώρας.
Θα μπορούσα να σας επισημάνω διάφορα ενδιαφέροντα και πρωτόγνωρα, ομοιότητες με την κοινωνία αλλά και διαφορές. θα αρκεστώ σε 3:
- Το πρόγραμμα θα προχωρήσει γιατί ενισχύονται οι κοινωνικά-οικονομικά αδύνατοι μαθητές.
- Υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες των οικογενειακών προσδοκιών στην Ελλάδα και την Ν. Κορέα αλλά και τόσες διαφορές.
- Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Εκπαιδευτικών στηρίζει τα μέτρα.
Γιατί σας κούρασα σήμερα:
- Ο Γιάννης, κατά τη γνώμη μου, έθεσε πολύ ήπια το θέμα που δημιουργείται με την νέα εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Οι σκέψεις μου ήταν και είναι πολύ πιο έντονες. Ίσως επειδή είναι πολύ δύσκολο να ασκήσουν τα πειθαρχικά τους καθήκοντα καταφεύγουν στην πολύ πιο εύκολη λύση της απαγόρευσης. Και μετά από όλα αυτά σας παρακαλώ ψηφίστε:
[…] ψηφίστε source Rate this:Share this:EmailFacebookTwitterLike this:LikeBe the first to like this. […]