Ενδοσχολική Επιμόρφωση

Κατά καιρούς έχω γράψει για το πόσο σημαντικό είναι οι εκπαιδευτικοί να επικοινωνούν μεταξύ τους, να ανταλλάσσουν απόψεις και προβληματισμούς. Επιτέλους, έζησα μια τέτοια εμπειρία. Στο σχολείο μας —στην πραγματικότητα δύο συστεγαζόμενα σχολεία, τα οποία σε πολλά λειτουργούν σαν ένα— οργανώθηκε μια τέτοια προσπάθεια με ομιλητές κάποιους από μας. Οι παρουσιάσεις ήταν σύντομες, υπήρξε διάλογος, ήταν παρών και ο σύμβουλος. Ναι, υπήρχαν και κάποιοι στους οποίους δεν άρεσε —δεν ήταν υποχρεωμένοι να τους αρέσει—, αλλά τουλάχιστον έγινε μία προσπάθεια, ακούστηκαν πρωτότυπα πράγματα, που ξεκινούσαν από τη θεωρία και έδιναν έμϕαση στην πράξη.

Προϕανώς δεν είναι και το καλύτερό μου κείμενο. Ωστόσο το σημαντικό δεν είναι να αποτυπώσω με όμορϕα λόγια τι έγινε εκεί, όσο να πω ότι έγινε. Να ενθαρρύνω άλλους που το σκέπτονται και δεν το τολμούν, να δώσω ιδέες. Όσοι μίλησαν, μίλησαν σε εθελοντική βάση, χωρίς τον ϕόβο της επικείμενης αξιολόγησης. Αν και για μένα ήταν η πρώτη ϕορά, για τα συγκεκριμένα σχολεία ήταν η τρίτη. Άρα δεν πιστεύω πως ήταν ένα πυροτέχνημα.

Ελπίζω να συνεχιστεί η προσπάθεια και κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Από μας εξαρτάται.

Αναρτήθηκε στις "αχρηστάκια", Επιμόρφωση
4 comments on “Ενδοσχολική Επιμόρφωση
  1. Ο/Η eleni bousia (@elenired) λέει:

    Το ζήτημα είναι τι γίνεται μετά από τις παρουσιάσεις. Στη διάρκεια της χρονιάς. Κατά πόσο δηλαδή όλο αυτό που έγινε έχει συνέχεια . Καλή χρονιά, καλή δύναμη!

  2. Κοίτα πού φτάσαμε… το αυτονόητο να αποτελεί «το » γεγονός για μια σχολική μονάδα. Συγχαρητήρια από έναν ρομαντικό της εκπαίδευσης. Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να μαζευόμαστε σιγά σιγά και να γνωριζόμαστε;

  3. Ο/Η mcsotos λέει:

    Λίγο πριν αναρτήσει ο Γιάννης το σχετικό άρθρο συζητούσα με το φίλο μου Ανδρέα Ζ. συνάδελφο με τον οποίο συνυπηρετήσαμε σε ένα ιδιωτικό σχολείο. Η συζήτηση, αν και τηλεφωνική, πήρε σε μάκρος. Κοινή μας διαπίστωση ήταν ότι παρ΄όλες τις επιδοτούμενες επιμορφώσεις του σχολείου η ουσιαστική επιμόρφωση ήταν οι συζητήσεις μας στα κενά. Ήταν ουσιαστικές, με περιεχόμενο. Πώς δίδασκε η Ρούλα με την αξιοποίηση επιφυλλίδων της Καθημερινής, πώς αξιολογούσε ο Δημήτρης τα τεστ μαθηματικών, πώς διδάσκουμε ιστορία, η μελέτη περιβάλλοντος ως εργαλείο της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας.

    Αν θέλουμε να αντιστρέψουμε τις αρνητικές επιδόσεις και το αρνητικό κλίμα θα πρέπει να επενδύσουμε στη συζήτηση. Στη συζήτηση των «διαπλεκόμενων» στη διδασκαλία. Χρήσιμοι οι εμπειρογνώμονες, οι ειδικοί αλλά όποιος δε θέλει να ζυμώσει 10 μέρες κοσκινάει… Διαφορετικά θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην απορροφητικότητα δίχως να μας νοιάζει τι και γιατί.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Σεπτεμβρίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Αυγ.   Οκτ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,430 hits
Αρέσει σε %d bloggers: