Τελικά τα γράμματα της ελληνικής γλώσσας είναι 24.

Όπως διάβασα εδώ το Κέντρο της Ελληνικής Γλώσσας εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας δια του προέδρου, καθηγητή Ιωάννη Καζάζη, απάντησε στα δημοσιεύματα σχετικά με τη Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε και ΣΤ Δημοτικού.

«Πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο και στο διαδίκτυο θέτουν ζήτημα επιστημονικής ορθότητας της διδασκαλίας περί του αριθμού των φωνηέντων της Νέας Ελληνικής, όπως αυτή παρουσιάζεται στη «Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού», που χρησιμοποιείται ως σχολικό εγχειρίδιο ήδη από το 2010/2011.

Πρόκειται για βιβλίο το οποίο προκηρύχθηκε το 2003. Το 2005 η συγγραφή του ανατέθηκε το 2005 στη συγγραφική ομάδα: Ειρήνη Φιλιππάκη- Warburton, Μιχάλης Γιωργιαφέντης, Γεώργιος Κότζογλου, Μαργαρίτα Λουκά, και το ολοκληρωμένο προϊόν εγκρίθηκε από το συντονιστικό συμβούλιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το 2008.

Ως Πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, το οποίο αποτελεί τον κατά τον νόμο επιστημονικό σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας, θα ήθελα να σημειώσω:

  1. Τα  γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, τα οποία χρησιμοποιούμε στον γραπτό λόγο είναι εικοσιτέσσερα (24). Επομένως κανένα γράμμα δεν αφαιρείται ούτε παραλείπεται στο διδασκόμενο σχολικό εγχειρίδιο.
  2. Οι φθόγγοι (ή ήχοι) που χρησιμοποιούνται στον προφορικό λόγο διακρίνονται σε φωνήεντα και σύμφωνα. Όπως διδάσκει ομόφωνα η επιστήμη της γλωσσολογίας (από τη μεγάλη ή «κρατική» Γραμματική Τριανταφυλλίδη του 1940 ως εκείνη των Κλαίρη –Μπαμπινιώτη του 2011), τα φωνήεντα, δηλαδή οι φωνηεντικοί φθόγγοι, είναι πέντε (5) (a, e, i, o, u), ενώ τα γράμματα, δηλαδή η γραπτή απόδοσή τους, είναι δώδεκα (12): επτά μονά γράμματα (α, ε, ι, η, υ, ο, ω) και πέντε διγράμματα: τα ει, οι, υι (για τη γραπτή απόδοση του φθόγγου /i/), το αι (για την απόδοση του /e/), και το ου (για τη γραπτή απόδοση του /u/).
  3. Σε πολύ παλαιότερες –προεπιστημονικές– σχολικές γραμματικές συγχέονταν οι φθόγγοι (ό,τι προφέρουμε) με τα γράμματα (ό,τι γράφουμε). Αντίθετα, στην εν χρήσει σχολική «Νέα Ελληνική Γραμματική της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού», και η επιστημονική διάκριση ακουόμενων ήχων και γραφόμενων συμβόλων παρουσιάζεται με απλότητα και ακρίβεια, και η άσκηση των μαθητών στην ορθή γραφή είναι συστηματική και αναλυτική μέσα από  σαφείς και κατάλληλες ασκήσεις. Εδώ και η παραδοσιακή ιστορική ορθογραφία τηρείται (αυτή που επιβάλλει την ποιοτική και την αριθμητική διάκριση «φθόγγων» και ‘γραμμάτων’) και η επιστημονική αλήθεια εκφράζεται στο ακέραιο.
  4. Η επιστημονική ορθότητα αποτελεί τη μόνη βάση τόσο για την ορθή εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών, όσο και για την προάσπιση της Ελληνικής Γλώσσας.»

Η συγκεκριμένη «ιστορία» μου θυμίζει την απόφαση του Βατικανού, τον 20ο αιώνα, ότι η γη είναι στρογγυλή. Θα με βόλευε να υποθέσω ότι η άγνοια και η έλλειψη ψυχραιμίας οδήγησε τόσους ανθρώπους να υιοθετήσουν το κείμενο, στο οποίο αναφέρεται η ανακοίνωση, αν δεν σπίθιζε στο πίσω μέρος του μυαλού μου η άβολη αλήθεια ότι η συντριπτική πλειοψηφία τους θεωρεί τα σχολικά βιβλία «εγχειρίδια», σα να λέμε «οδηγίες χρήσης κλιματιστικού», και είναι προφανές ότι θα περάσουν πολλά χρόνια ακόμα μέχρι να αλλάξει η στάση τους απέναντι στα σχολικά βιβλία. Έως τότε η γη είναι επίπεδη.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Απόψεις, Απορίες, Αφορισμός
One comment on “Τελικά τα γράμματα της ελληνικής γλώσσας είναι 24.
  1. Ο/Η Georgina Kassavetes λέει:

    Πάντα θα είναι «εγχειρίδιο» ένα βιβλίο που ανατέθηκε σε κάποιους να γραφτεί. Τα σχολικά βιβλία για να είναι βιβλία να μη γράφονται επί παραγγελία από επίλεκτη ομάδα, να μη γίνονται ανάθεση, αλλά να γράφονται και να διαγωνίζονται, για να μην εγείρονται τέτοιοι προβληματισμοί που καθόλου δεν απασχολούν τα παιδιά της Ε’ και ΣΤ’ τάξης. Δεν έχουν την νοητική ηλικία για να ασχοληθούν με τη γλώσσα στο επίπεδο που τους ζητά αυτό το εγχειρίδιο και όλα τα αλλά υ γράφτηκαν από το ’29 και μετά!
    «…Η εκπαιδευτική μεταρρύθμισις θα έπρεπε να θεραπεύση τα δύο κρίσιμα ελαττώματα του σημερινού εκπαιδευτικού συστήματος, την ολιγαρχικότητα και την μονομέρειαν. Θα έπρεπε να παράσχη αυτοτελή αυτάρκη εκπαίδευσιν και εις τα 95% του ελληνικού λαού, τα οποία σήμερον παραγκωνίζονται, παρά το γεγονός ότι ισχύει δημοκρατικόν πολίτευμα. Θα έπρεπε επίσης να προνοήση ώστε οι πολίται της ελληνικής δημοκρατίας να προπαρασκευάζονται επαρκώς δια τον οικονομικόν βίον, εις τρόπον ώστε αι πλουτοπαραγωγικαί δυνάμεις της χώρας να γίνωνται αφθονώτεραι εις απόδοσιν δια της επαρκούς ειδικής παρασκευής όλων των καλλιεργητών της γης και όλων των επαγγελματιών…»
    Το ’32 ο Κονδύλης ξανάφερε την καθαρεύουσα και τους τύπους για να πετύχει την αυτάρκη εκπαίδευση του 95% του ελληνικού λαού. Από τότε οι τύποι επικρατούν τις ουσίας.
    Την καλημέρα μου!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιουλίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Jun   Αυγ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,205 hits
Αρέσει σε %d bloggers: