Συνεργασία εκπαιδευτικών

Θεμιτό και ευκταίο να συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου, ειδικά αν μια τάξη έχει δύο ή περισσότερα τμήματα. Ωστόσο, η συνεργασία περιορίζεται συνήθως στο να ανταλλάσσουν φωτοτυπίες οι εκπαιδευτικοί· να συνδιοργανώνουν εκδηλώσεις —συνήθως σχολικές γιορτές—· να συμβαδίζουν τα τμήματα στην ύλη.

Για τις φωτοτυπίες και τις εκδηλώσεις δε θα πω πολλά. Αν σκεφτούμε ότι οι φωτοτυπίες, συνήθως, προέρχονται από βοηθήματα και οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται εξαιτίας του νόμου ή της συνήθειας, κατανοούμε ότι δεν συνιστούν την κορύφωση της συνεργασίας.

Θα σταθώ όμως στην απαίτηση πολλών διευθυντών και συμβούλων να συμβαδίζουν τα τμήματα στην ύλη· να συμπορεύονται δηλαδή τα τμήματα και αν είναι δυνατόν η διδασκαλία να πραγματοποιείται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Πρόκειται για μια πρακτική καταστροφική. Κατ’ αρχάς, αντίκειται στην έννοια της διαφοροποίησης της διδασκαλίας· πώς, αλήθεια, είναι δυνατόν να συμβαδίζουν τμήματα που πιθανότατα είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους; Από την άλλη, δεν πνίγεται η δυναμική των μαθητών, οι οποίοι με τις απορίες τους ή τα ενδιαφέροντά τους είναι δυνατόν να οδηγήσουν το μάθημα σε διαφορετικά μονοπάτια σε κάθε τμήμα; Θα πνίξουμε την πρωτοβουλία των παιδιών και τις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας για να συμβαδίζουν τα τμήματα;

Αλλά ακόμα και αν τα τμήματα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους, ακόμα κι αν η επίκληση της πρωτοβουλίας των μαθητών μοιάζει ουτοπία, αυτή η στάση δε στραγγαλίζει την πρωτοβουλία, την ιδιαιτερότητα, την προσωπικότητα του εκπαιδευτικού; Για μένα η συνεργασία είναι κάτι βαθύτερο. Απορρέει από την ανάγκη να αξιοποιηθεί η μοναδικότητα του εκπαιδευτικού και όχι από την απαξίωσή της. Η συνεργασία οφείλει να εμπνέει, να ωθεί τον εκπαιδευτικό να αναδείξει τις ικανότητές του, να αφήσει το στίγμα του στη διδασκαλία. Για να γίνει αυτό ο εκπαιδευτικός πρέπει να βρει κλίμα ευνοϊκό από όλο το σχολείο, κουλτούρα που να τον ωθεί να αποκαλύψει τους βαθύτερους παιδαγωγικούς προβληματισμούς του, τις βαθύτερες παιδαγωγικές του εμπνεύσεις, τις βαθύτερες παιδαγωγικές του καινοτομίες. Συνεργασία δεν είναι η απομίμηση της διπλανής τάξης, αλλά η έμπνευση που απορρέει από την επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό της.

Αναρτήθηκε στις Απόψεις
5 comments on “Συνεργασία εκπαιδευτικών
  1. Ο/Η Λέγκω λέει:

    Θες να συνεργαστούμε;;;; :))))

  2. Ο/Η yannism λέει:

    Τον Σεπτέμβρη. Καιρός είναι να δουλέψω κι εγώ… Και μην ακούς τα σχόλια της Έλενας για μένα…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Απριλίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Mar   May »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,441 hits
Αρέσει σε %d bloggers: