Διευθυντές

Έχω ένα παράπονο: Θα ‘θελα κάποτε να πάω σε ένα σχολείο όπου όλοι ή έστω κάποιοι εκπαιδευτικοί θα συγκεντρωνόμαστε και θα κουβεντιάζουμε για παιδαγωγικά θέματα. Δε θα μιλάμε μόνο για την επικαιρότητα, για συνταγές ή για ποδόσφαιρο, αλλά και για το μάθημα, για λάθη, για project, για καινοτομίες, για διαφωνίες με τις υπάρχουσες παιδαγωγικές θεωρίες. Δεν το έχω βρει ακόμη, δεν έχω ακούσει και να υπάρχει πουθενά κοντά μου.

Για να πραγματοποιηθεί, πάντως, οφείλουν να κινητοποιηθούν οι διευθυντές. Γι’ αυτό προΐστανται. Για να οργανώνουν ενδοσχολικές επιμορφώσεις. Αλλιώς για ποιον λόγο να παίρνουν το επίδομα; Για να συντάσσουν τη φορολογική δήλωση του σχολείου; Βέβαια, για να είμαι δίκαιος, πρέπει να παραδεχτώ ότι ο πρώτος που θα το τολμήσει, θα λιθοβοληθεί από τους υφισταμένους του και γνωστές πολιτικές παρατάξεις. Δεν ξέρω μην τον κυνηγήσει και το Υπουργείο. Δε θα με παραξένευε καθόλου.

Ας μη γελιόμαστε όμως. Οι διευθυντές είναι πιθανότατα το πιο αναξιοποίητο κομμάτι της εκπαίδευσης.

Αναρτήθηκε στις Απόψεις
12 comments on “Διευθυντές
  1. Ο/Η Elena Elliniadou λέει:

    Κοίτα πώς μια ανάρτηση αλλάζει ύφος όταν μετακομίζει… στην αυθεντική θέση δείχνει επιθετικό, στο φιλόξενο ιστολόγιο δείχνει πιο συγκαταβατικό. Απορώ πώς δεν το έχεις βρει ακόμα αυτό το σχολείο. Δεν μπορεί μία ολόκληρη χρονιά μόνο οι συνταγές, το ποδόσφαιρο και οι πλακίτσες να μονοπωλούν το ενδιαφέρον των συναδέλφων στο διάλειμμα. Σε κανένα σχολείο δε γίνεται. Αν και κατανοώ απόλυτα την ανάγκη τους να ξεφύγουν από την πίεση της τάξης και της πειθαρχίας που αυτή απαιτεί, να πάρουν μια ανάσα, δυο γουλιές καφέ, μια τζούρα, να αποφορτίσουν κεφάλι ή να προετοιμάσουν κάτι για την επόμενη ώρα.
    Από την άλλη όσο κι αν συμφωνώ ότι η ανάγκη ενδοσχολικής επιμόρφωσης είναι επιτακτική, δεν γίνονται παιδαγωγικές κουβέντες σε βάθος εντός 20 λεπτου και 10λεπτου με εφημερίες και άλλες ανάγκες των εκπαιδευτικών.
    Κι όσο κι αν θέλουμε να τα βλέπουμε μαύρα ακόμα τα θέματα στο σχολείο καθρεφτίζοντας διευθυντές και συλλόγους άλλων εποχών, υπάρχουν αλλαγές και σε νοοτροπία και σε στάση και των εκπαιδευτικών και των διευθυντών τους. Είναι αναξιοποίητο κομμάτι οι διευθυντές γιατί δεν υποπτεύομαι ότι το όνειρο τους είναι να διαπραγματεύονται τιμές πετρελαίου, ωράρια ηλεκτρολόγου για την αλλαγή λάμπας, παρακάλια σε υδραυλικούς για καζανάκια που τρέχουν και παρακρατήσεις φόρων για το μετοχικό ταμείο. Αλλά είναι και στο χέρι τους να μη μείνουν αναξιοποίητοι με το να κάνουν τα «υποχρεωτικά» προηγούμενα και ταυτόχρονα να ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς τους να δοκιμάζουν νέα πράγματα, project, επιμορφώσεις, ΤΠΕ, και να ενισχύουν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών τους και των εαυτών τους μένοντας στο «παιχνίδι της εκπαίδευσης και της Δια βίου Μάθησης».

  2. Ο/Η yannism λέει:

    Έλενα,

    Δεν έχω πετύχει συναδέλφισσες σαν εσένα (sic) γι’ αυτό δεν μπορώ να ανοίξω παιδαγωγικές συζητήσεις σε βάθος.

    Από την άλλη, δεν έχω πετύχει και διευθυντή να ασχολείται με το πετρέλαιο, τις λάμπες ή τα καζανάκια. Βεβαίως, ο κάθε διευθυντής έχει το ελεύθερο να ορίζει μόνος τις προτεραιότητές του. Άλλοι βάζουν σαν πρώτη προτεραιότητα την ενδοσχολική επιμόρφωση και την στήριξη των υφισταμένων τους, και άλλοι, κατά δήλωσή τους, τα καζανάκια…

    Θα μιλήσω τώρα σοβαρά γιατί έχω μάθει ότι πιστεύεις ό,τι βλακεία σου λέω.

    Δε μιλώ για συζητήσεις που γίνονται σε ένα διάλειμμα. Έχω κατά νου να μαζεύονται οι εκπαιδευτικοί σε ένα κενό ή σε δύο και να γίνεται μια σοβαρή παιδαγωγική συζήτηση, που θα έχει στόχους και θα αναζητεί κάποιο αποτέλεσμα. Αντί να φεύγουμε στο τετράωρο και να είμαστε οι δακτυλοδεικτούμενοι της κοινωνίας, να καθόμαστε και να οργανώνουμε ένα project. Να δεχόμαστε να μπει κάποιος στην τάξη μας και να συζητάμε μαζί του τι είδε. Να σχολιάζουμε τις εξελίξεις στην Παιδαγωγική. Να γίνει το σχολείο ένας χώρος πνευματικών αναζητήσεων. Εδώ ο ρόλος του διευθυντή είναι σημαντικός. Καίριος. Φυσικά, αν τα πεις αυτά στο σχολείο σου θα γελάνε μαζί σου. Αν πας να τα εφαρμόσεις θα σε κρεμάσουν. Αλλά μην αγχώνεσαι. Ούτως ή άλλως δεν είναι του γούστου σου. Εσύ παθιάζεσαι με τα καζανάκια…

    • Ο/Η Elena Elliniadou λέει:

      Δεν ξέρεις πόσο χαίρομαι που κατάλαβες το πάθος μου με τα καζανάκια. Δυστυχώς σήμερα έφτασε ο υδραυλικός και θα μας λύσει το πρόβλημα καθώς και ενός καλοριφέρ που τρέχει. Πάμε για άλλες επισκευές τώρα. Ο ηλεκτρολόγος ήρθε, είδε, παρήγγειλε αλλά δεν έκανε. Στην αναμονή.
      Δώσε λίγο χρόνο. Στο σύστημα και στο «νέο αίμα» διευθυντών και σχολικών συμβούλων. Το δικό μας το σχολείο, όχι κεντρικό και όχι και πολύ δημοφιλές (η Ανατολική Αττική θεωρείται «δύσκολη» «δυσμενής» μετάθεση,τόπος α’ διορισμού, ανάγκη για αναπληρωτές-έχω δασκάλες από Ακατερίνη, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Βόλο-, άλλες εντός Αττικής που διανύουν πολλά χμ. κάθε μέρα, και μέχρι στιγμής στο α’ τρίμηνο που κλείσαμε είχαμε 2 απογευματινές συναντήσεις εντός σχολείου για παιδαγωγικά θέματα, και υπήρχε συμμετοχή. ςΣυμμετείχαν από μόνες τους και σε άλλες επιμορφωτικές εκδηλώσεις της Διεύθυνσης και άλλων φορέων.
      Το μέλλον, όσο περνάει από το χέρι μου τουλάχιστον, προβλέπει επιμόρφωση,α ΤΠΕ στο βαθμό που αντέχουν και στις ανάγκες που έχουν οι εκπαιδευτικοί. Στο παραδιπλανό σχολείο η Μαρία ανακοίνωσε επίσημα ότι οι δάσκαλοι της θα επιμορφωθούν σε απογευματινή βάση στις ΤΠΕ με δική τους πρωτοβουλία. Άρα, επιμένω υπάρχει μία κινητικότητα και τα πράγματα αλλάζουν. Και έπεται και συνέχεια.
      Πάω να δω τι έκανε ο υδραυλικός!

      • Ο/Η yannism λέει:

        Πρώτον, εγώ ήξερα ότι το σχολείο που πήγες ήταν καλό. Μάλλον το διέλυσες… Και δεν έχεις κλείσει χρόνο ακόμα…

        Δεύτερον, αν όντως συμμετέχουν οικειοθελώς μπράβο σου. Αλλά είσαι σίγουρη ότι δεν γκρινιάζουν πίσω από την πλάτη σου; Συνήθως αυτό κάνουν. Και μη νομίζεις ότι θα σου πουν εύκολα την αλήθεια. Έχω βαρεθεί να ακούω αρνητικά σχόλια πίσω από την πλάτη των διευθυντών, ενώ μπροστά τους τα θετικά σχόλια δίνουν και παίρνουν. Υποθέτω (λόγω αναπληρωτών) πως έχεις αρκετούς νέους. Αυτό βοηθά σημαντικά. Δεν έχουν ξεψαρώσει για να σου συμπεριφερθούν όπως σου αρμόζει…

        Υστερόγραφο
        Τώρα που το σκέφτομαι, εδώ δεν μπορείς να πείσεις τον ηλεκτρολόγο να κάνει τη δουλειά του, τους δασκάλους θα πείσεις να επιμορφωθούν…

        Τέλος, βλέπω το ΠΑΜΕ να τη βγάζει έξω από το σχολείο σου… Απογευματινές συναντήσεις… Αυτό είναι πρόσκληση.

  3. Ο/Η Elena Elliniadou λέει:

    Πάνω που ήθελα να σου κάνω πρόταση να έρθεις οικογενειακώς στην εξοχή, μου τα λες αυτά;
    Λες γι’ αυτό να μας φωνάζουν «φανταστικές» διευθύντριες νο1 και νο2 (είμαστε 2 συστεγαζόμενες και συνεργαζόμενες); Μας γλείφουν και πίσω μας λένε άλλα;
    Κι όμως, κάτι μου λέει ότι ο ηλεκτρολόγος στο δικό μας σχολείο θα έρθει πιο γρήγορα απ’ ότι σε άλλα…
    «Το ψάρι βρωμάει απ’το κεφάλι» τόλμησε κάποτε ένας δάσκαλος να πει σε συνεδρίαση συλλόγου Ιδιωτικού σχολείου με παρούσες τις ιδιοκτήτριες…
    Ας λάβω ότι μου αξίζει λοιπόν, ανάλογα με τα όσα κάνω ή δεν κάνω. Δεν τους πείθω, ζητούν από μόνες τους οι δασκάλες «βοήθεια».
    Όπως είπε άλλωστε ένας παιδαγωγός: Ζητάμε βοήθεια, υποστήριξη, συνεργασία, όχι γιατί είμαστε αδύναμοι αλλά γιατί θέλουμε να παραμείνουμε δυνατοί.
    Να μας πεις και τι ώρα τι θες την επιμόρφωση (α ναι, στα κενά, χαχα)! Με 1 ή με 2 συναδέλφους; γιατί παραπάνω δε συμπίπτουν τα κενά τους.
    Κι όπως είπε κι ο Νομπελίστας μας: «Το κενό υπάρχει όσο δεν πέφτεις μέσα του».

    • Ο/Η yannism λέει:

      Έλενα,

      αν ζητούν από μόνες τους, τότε το μπράβο το παίρνω πίσω. Δεν το αξίζεις.

      Θα σοβαρευτώ τώρα. Αν θυμάμαι καλά το σχολείο σου είναι μικρό οπότε εντός των κενών δε γίνεται δουλειά. Σε μεγαλύτερο σχολείο όμως ξέρω διευθυντή που το κάνει. Έχει φτιάξει έτσι το πρόγραμμα ώστε να έχουν μία φορά τη βδομάδα ένα κοινό κενό η Ε’ με την ΣΤ’, η Γ’ με την Δ’, η Α’ με τη Β’, ώστε να μπορούν να γίνονται συζητήσεις επιμορφωτικού χαρακτήρα. Τον βρίζουν βέβαια πίσω από την πλάτη του, αλλά δε βαριέσαι… Εμένα η γνώμη μου είναι ότι καλά κάνει.

      Ορθώς πράττεις κι εσύ και μπράβο σου που έχεις κάνει παιδαγωγικές συναντήσεις το απόγευμα. Δε συμφωνεί το ΠΑΜΕ, αλλά δεν το ρωτήσαμε κιόλας.

  4. Αφήνω βιαστικά το σχόλιό μου αφού πρέπει να πάω για μάθημα (Ολοήμερο, μην κοιτάτε το χρόνο του post🙂 )

    Αυτό που περιγράφεται από τον yannism είναι το γεγονός. Οποιοαδήποτε άλλη κατάσταση είναι εξαίρεση. Και μάλιστα από τις «δακτυλοδεικτούμενες».
    Προσωπικά δεν τα πάω καλά με διευθυντές, συμβούλους, αιρετούς, προϊσταμένους κλπ. Ο βασικός λόγος είναι γιατί στην πλειοψηφία τους για «αλλού ξεκίνησαν κι αλλού η ζωή τούς πάει» (μερικές φορές πάνε κι από μόνη τους στην άλλη κατεύθυνση).
    Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με φταίξιμο των ίδιων των εκπαιδευτικών – θα διαφωνήσουμε yannism – κι όχι των διευθυντών. Τόσα χρόνια στην εκπαίδευση σπανίως συνάντησα συναδέλφους να επιζητούν επιμορφωτικές συναντήσεις. Κι όταν τις αποζητούσαν ήταν είτε γιατί ήταν άπειροι είτε γιατί τους προέκυψε συγκεκριμένο πρόβλημα στην τάξη και δεν ήξεραν πώς να το διαχειριστούν. Κατά τα άλλα όλο γκρίνια για τις επιμορφώσεις που δεν γίνονται και η ίδια και χειρότερη γκρίνια αν ο σχ. σύμβουλος μας προσκαλέσει εκτός ωραρίου ή τολμήσει ο διευθυντής να διοργανώσει καμιά επιμορφωτική συνάντηση κατά το απογευματάκι.
    Για τους λόγους θα αναρτήσω κάποια άλλη στιγμή post.

    • Ο/Η yannism λέει:

      Μπα, μάλλον η ευθύνη είναι διττή. Με αυτή την κατάσταση μια χαρά την έχουν βρει πολλοί διευθυντές. Ξέρεις τι ωραία είναι να λες ότι θα έκανες πολλά αλλά δε σε αφήνουν οι άλλοι; Δεν είναι όμως όλοι έτσι. Είμαι σίγουρος πως η Έλενα θα διοργάνωνε επιμορφωτικές συναντήσεις ακόμα κι αν δεν της το ζητούσαν…

  5. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Δεν θα κάνω πρόλογο. Έχω βρεθεί σε σχολείο που ο Δ/ντής οργάνωσε εργαστήριο ΝΤ. Στο εργαστήριο αυτό αν θυμάμαι καλά υπήρχαν 14 καινούργιοι Η/Υ δύο βιντεοπροβολείς, ο ένας για απλές προβολές και ο άλλος short through για τον σταθερό διαδραστικό πίνακα. Επίσης αν θυμάμαι καλά, εμφανίστηκαν και τρία μεταφερόμενα διαδραστικά με τρία λαπτοπ εκ των οποίων τα δύο εγκαταστάθηκαν σε αίθουσες με προτζέκτορες βεβαίως βεβαίως και το ένα θα περιφερόταν όταν και αν το ζητούσαν. Ζήτησε από τους εκπαιδευτικούς ποια μέρα θα μπορούσαν να έρχονται απόγευμα στο σχολείο για να τους επιμορφώσει στις χρήσεις των ΝΤ (Είναι και επιμορφωτής Β, ο καψερός). Το αποτέλεσμα…αν και όλοι, αν θυμάμαι καλά, είχαν ζητήσει τις Δευτέρες το απόγευμα, εμφανίστηκαν 2 από τους 35.
    Κλείνοντας…
    Δεν είναι θέμα Δ/ντών, δεν είναι θέμα Εκπ/κών και είναι και των δυο μαζί . Είναι απλά θέμα ανθρώπων που έμαθαν πως το «δε βαριέσαι» και το «πού να τρέχεις τώρα» είναι μαγκιά. «Δεν με πληρώνουν καλά» δεν κάνω τίποτα. Τώρα τι είναι το «καλά» ποτέ δεν το ξεκαθάρισα… Έχω όμως ένα ερώτημα που ποτέ δεν πήρα απάντηση…. Αν μπορεί κάποιος από αυτούς τους «που να τρέχω τώρα» ας το απαντήσει. Δύσκολα θα βρεθεί εδώ μέσα βέβαια, αλλά ποτέ δεν ξέρει κανείς….
    -Θα δεχόσουν να πας σε έναν γιατρό ο οποίος δεν ενημερώνεται, δεν ασχολείται και δε γουστάρει στο κάτω κάτω γιατί είναι «δημοκρατικό του δικαίωμα» και «συνδικαλιστικό κεκτημένο», για να κάνει διάγνωση;
    Αν δεν πήγαινες γιατί δε θα πήγαινες; Φοβάσαι κάτι; Αναρωτήθηκες ποτέ αν εσύ «φοβίζεις» κάποιους, αλλά δεν έχουν την επιλογή;
    Δεν βλέπω κανέναν να φταίει. Κάθε φορά ακούω και κάτι διαφορετικό. Τη μια φταίει το ΠΑΣΟΚ, την άλλη η Νέα Δημοκρατία, το ΝΑΤΟ, οι Τούρκοι, οι Αμερικάνοι, οι, οι , οι …… Εμείς πότε φταίμε ρε διάολε; Όταν είμαστε μάχιμοι τάξης φταίνε οι Δ//ντες, και όταν είμαστε Δ/ντες φταίνε οι μάχιμοι; Βέβαια αν είμαστε και προοδευτικοί συνεδριάζουμε και αποφασίζουμε ότι φταίει ο Προϊστάμενος. Αν συμφωνούμε με τον Προϊστάμενο…. φταίει το Υπουργείο, όπου φυσικά σαμποτάρεται από την αντιπολίτευση, η οποία αγωνίζεται υπέρ των συμφερόντων της εκπαίδευσης και αναγκάζεται να καταγγέλλει τους φταίχτες, που είναι στο υπουργείο….
    Σ’ αυτή τη χώρα δεν ξέρουμε να κοιτάμε τον καθρέφτη… και βιώνουμε το αποτέλεσμα….. (τώρα φυσικά πάλι τα καταφέραμε, φταίει η Μέρκελ, ο Σαρκοζί και η Σάρα και η Μάρα, γιατί όταν εγώ ζήταγα διακοποδάνεια, φταις εσύ που το διαφήμισες και ξαναφταίς επειδή μου το έδωσες χωρίς να κοιτάξεις ότι εγώ δεν μπορούσα να το πληρώσω) σιγά μη δε βρίσκαμε ποιος φταίει……
    …καλή σας ημέρα

    • Ο/Η eirinik λέει:

      Θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στο διευθυντή που αναφέρεις , και πραγματικά του αξίζουν ! Αποτελεί όμως πιστεύω εξαίρεση . Δυστυχώς , η πραγματικότητα είναι αυτή που περιγράφεις και η ευθύνη βαραίνει όλους μας . Έχω βαρεθεί να ακούω συνέχεια “Δεν με πληρώνουν καλά” δεν κάνω τίποτα.Τελικά πρέπει να αναλογιστούμε στη δεδομένη οικονομική συγκυρία …τι δάσκαλοι θέλουμε να είμαστε …και αν τα οικονομικά μας δεν εξελίσσονται , δε εξελισσόμαστε και εμείς? και η ευθύνη που έχουμε προς τους μαθητές μας?..προς τον εαυτό μας? …το σενάριο μου προκαλεί θλίψη! Προτιμώ λοιπόν να κοιτάζω τις εξαιρέσεις(διευθυντών και δασκάλων) και να ελπίζω …

  6. Ο/Η Elena Elliniadou λέει:

    Πιο εύστοχα δε θα μπορούσαν να είχαν ειπωθεί, καλέ μου partnerάκο!

  7. Ο/Η marilia λέει:

    Κι εγώ το ίδιο παράπονο έχω! Δεν έχω αλλάξει πολλά σχολεία, όμως έχω βαρεθεί το ίδιο τραγούδι καθημερινά «πόσα παίρνω;», «τι θέλει και μας καλεί για επιμόρφωση;», «να φύγω γιατί έχω… αμαγείρευτα» (το χρησιμοποιείτε το ρήμα ή είναι μόνο… ντόπια δικαιολογία; χιχι). Έχω βαρεθεί να με κοιτούν σαν UFO όταν ζητώ τη συνεργασία των ειδικοτήτων -η οποία σχεδόν πάντα έρχεται και με χαρά. Έχω βαρεθεί να με κοιτούν σαν UFO αλλά και να με χλευάζουν, όταν ζητώ η τάξη μου να ‘χει ίντερνετ και να ‘χω στη διάθεσή μου κάποιες φορές τον ένα και μοναδικό προτζέκτορα που πρέπει να «μοιραζόμαστε» 15 τμήματα σε δύο σχολεία (οι μισές αίθουσες είναι στα 200μ από το κεντρικό κτίριο). Έχω βαρεθεί να τους ενδιαφέρει ΜΟΝΟ το ευρουδάκι. Δε λέω, χρησιμότατο, αλλά πες και τίποτα άλλο, πέραν τούτου, καλέ μου άνθρωπε! Έχουμε και ένα κοινό σκοπό εδώ που ‘ρθαμε. Ή μήπως όχι; Σε όλο αυτό που περιγράφω, σαφώς δε φταίει ΜΟΝΟ ο διευθυντής. Φταίμε κι εμείς. Κι εγώ, που αντί να προσπαθήσω -με αμφίβολο αποτέλεσμα και μάλλον μάταια- να συζητήσω για όσα με προβληματίζουν -αλήθεια, θα μ’ άκουγε κανείς;- προτιμώ να μένω στην τάξη μου και να αναζητώ συνομιλητές, ιδέες, προτάσεις κλπ εκτός σχολείου. Θλιψ!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιανουαρίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Δεκ.   Φεβ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,430 hits
Αρέσει σε %d bloggers: