Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών.

Αναρτήθηκαν στο Ψηφιακό Σχολείο τα νέα πιλοτικά ΑΠΣ Δημοτικού και Γυμνασίου. Για να τα εντοπίσετε θα πρέπει να κάνετε κλικ στο αντίστοιχο εικονίδιο του μενού αριστερά.

Το υλικό είναι οργανωμένο σε επιστημονικά πεδία για Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο. Υπάρχουν και οι οδηγοί για τον εκπαιδευτικό. Στο τέλος υπάρχουν αναρτημένες και οι υποστηρικτικές ενέργειες.  Σε μία επικοινωνία που είχα με ένα μέλος της ομάδας έργου είπε ότι θα υπάρχουν κι ενδεικτικές ασκήσεις. Με μια πρώτη ανάγνωση υπάρχει επιμόρφωση 3+3+2 ημερών για τους εκπαιδευτικούς, 3 ημέρες για τους διευθυντές και 5 ημέρες για του σχ. συμβούλους. Προβλέπονται 5 σχ. σύμβουλοι ανά γνωστικό αντικείμενο ως μέντορες και υποστήριξη από τον αρμόδιο σχ. σύμβουλο.

Όμως οι ολιγωρίες του παρελθόντος ίσως δημιουργήσουν πρόσθετες δυσκολίες στην πιλοτική εφαρμογή διότι:

Ελπίζω να μας δοθεί σε έντυπη μορφή🙂 το σύνολο των πιλοτικών προγραμμάτων σπουδών όπως και να αναρτηθούν και σε html για να μπορούμε να τα «χώσουμε» στους ηλεκτρονικούς αναγνώστες μας!!!

 

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Αναλυτικά Προγράμματα, Καινοτόμες δράσεις
3 comments on “Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών.
  1. Ο/Η marianna λέει:

    Για πόσο καιρό ακόμη θα έχουμε αναλυτικά προγράμματα φτιαγμένα από ‘ειδικούς’ πριν από εμάς για εμάς; Δεν είναι καιρός τα ΑΠ να γίνονται από εκπαιδευτικούς και μαθητές για εκπαιδευτικούς και μαθητές;

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Μαριάννα καλησπέρα,
      Το πρόβλημα είναι δομικό. Η δομή της εκπαίδευσης, και της κοινωνίας κατ’ επέκταση, βασίζεται στην εύκολη λύση του ταχυφαγείου… Η σωστή απάντηση στις εξετάσεις του Λυκείου βρίσκεται … σε αυτούς τους στίχους του εγχειριδίου.
      Αυτό μεταφέρεται σε όλη την εκπαίδευση. Μου έχει τύχει να έχουν άγχος εξετάσεων οι γονείς της Β’ Δημοτικού. Όπερ έδει δείξαι τεστ και μετωπική διδασκαλία. Τα νέα βιβλία και τα νέα αναλυτικά κατ’ επέκταση έχουν λάθη αλλά δίνουν στον εκπαιδευτικό τη δυνατότητα να βάλει προτεραιότητες. Ο εκπαιδευτικός, μέσα σε αυτό το μαθησιακό πλαίσιο, είναι διατεθειμένος να τολμήσει; Να τολμήσει τι όταν οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι ευνοούν, ή και ενισχύουν, την αδράνεια; Θεωρώ ότι μία επιχειρούμενη αλλαγή πρέπει να γίνει σε βάθος 10ετίας. Θεωρώ ότι πρέπει να αναζητηθεί η αιτία που τα νέα βιβλία δεν είχαν την αναμενόμενη αποτελεσματικότητα. Απαιτείται επιμόρφωση, εξελιξη αλλά κυρίως να βρεθεί κάτι που θα ανάψει τη φλόγα στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος. Όσο δε μεγαλώνω διαπιστώνω ότι έχουμε ανάγκη από ανθρώπους εμπνευσμένους κι όχι τεχνοκράτες.

      • Ο/Η marianna λέει:

        Σωτήρη, ευχαριστώ για την απάντηση! Θα συμφωνήσω, ναι, είναι δομικό το πρόβλημα, και διαρθρωτικό και πολιτικό και, όντως τα αναλυτικά προγράμματα αφήνουν περιθώρια ευελιξίας. Αλλά η ευελιξία δεν είναι ελευθερία. Είναι ψευδαίσθηση ελευθερίας και ουσιαστικά απουσία από τη διαδικασία διαμόρφωσης και λήψης αποφάσεων. Όπως αυτές που καθορίζουν τι θα διδάξουμε, τι θα διδαχτούμε, πότε κλπ. Υπάρχει λοιπόν μια αντίφαση: Ενώ το εκπαιδευτικό σύστημα δηλώνει πως προετοιμάζει τα αυριανά μέλη της κοινωνίας με στόχο την ανάπτυξη της αυτονομίας και της δημιουργικότητας τους στερεί τη δυνατότητα συμμετοχής. Και τα ίδια τα παιδιά και τους γονείς τους. Κι εδώ βέβαια έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης εμείς οι εκπαιδευτικοί. Που επιμένουμε, πολλοί από εμάς, να κρατάμε τις πύλες των τάξεων μας αλλά και τους εαυτούς μας ερμητικά κλειστούς στις κοινωνικές διαδικασίες και τις αλλαγές. Ευτυχώς δεν λειτουργούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Εσύ κι εγώ, και πολλοί άλλοι ακόμη που γνωρίζουμε μέσα από τέτοιους χώρους, το ξέρουμε αυτό καλά. Ας χρησιμοποιήσουμε λοιπόν την τεχνολογία για την αλλαγή στην εκπαίδευση κάνοντας αυτό που ξέρουμε πια καλά: κοινωνικά δίκτυα για την αλλαγή. Έχουμε άλλωστε την ελευθερία να επιλέξουμε κι αυτή η ελευθερία είναι και ευχή κα κατάρα, όπως είχε πει κάποτε ο Σαρτρ -καταδίκη την ονόμασε την ελευθερία που γεννιόμαστε μαζί της, γιατί πρέπει διαρκώς να επιλέγουμε εκείνο ή το άλλο. Και συμφωνώ μαζί του! Και ξέρεις, τελικά η έμπνευση είμαστε εμείς!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Σεπτεμβρίου 2011
Δ T Τ T Π S S
« Αυγ.   Οκτ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,447 hits
Αρέσει σε %d bloggers: