e-συνέντευξη του Παραμυθά

«Σήμερα, 19/5/2011, μιλήσαμε με τον κύριο Νίκο Πιλάβιο. Τον ρωτήσαμε μερικές ερωτήσεις μέσω skype και τον γνωρίσαμε. Μας έδειξε και τη μαγική του γόμα που μου έκανε πολλή εντύπωση. Περισσότερη εντύπωση μου έκανε ότι υπάρχει το μαγικό μολύβι! Θα ήθελα να το δω από κοντά. Θα ήθελα να το ξαναζήσω απ’ την αρχή και να γνωρίσω τον κύριο Νίκο από κοντά». -Ρίτσα

Μα, ας τα πάρουμε απ’ την αρχή.

Την αγάπη μας για τον Παραμυθά την έχουμε παραδεχτεί, μικροί, …μεγάλη, από καιρό!

Τα επεισόδια που προβλήθηκαν φέτος από την ψηφιακή ΕΡΤ τα είδαμε όλα μέσω διαδικτύου. Και μια και το φετινό μας πρόγραμμα είχε τίτλο: «Ζωντανεύοντας ένας παραμύθι» και είχαμε θέσει στόχο «να γνωρίσουμε ένα συγγραφέα», είπαμε να χρησιμοποιήσουμε τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) για να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο – στενό όριο της τάξης μας και να βρεθούμε με τον αγαπημένο μας Παραμυθά.

Το μάθημα της Γλώσσας, αλλά και της Μελέτης, έδινε πολλές αφορμές για δράση. Μιλήσαμε για συνεντεύξεις, σύνταξη άρθρων, επικοινωνία με διάφορους τρόπους κι έτσι αξιοποιήσαμε τις ευκαιρίες αυτές όσο μπορούσαμε καλύτερα. Το skype είναι ένα μέσο που προσφέρει δυνατότητα τηλεδιάσκεψης, οπότε είπαμε να το χρησιμοποιήσουμε ξανά και να πάρουμε μια διαδικτυακή συνέντευξη από το Νίκο Πιλάβιο.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την ανάρτηση της δασκάλας του Β2 ακολουθώντας τον υπερσύνδεσμο και να διαπιστώσετε ότι οι μαθητές και μαθήτριες της  ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, στα πλαίσια ενός προγράμματος, ετοίμασαν κι έφεραν σε  πέρας διαδικτυακή συνέντευξη με ένα συγγραφέα. Με την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ οι αποστάσεις μικραίνουν και το σχολείο ανοίγεται στην κοινωνία, γίνεται μέρος της. Κατά την προσωπική μου γνώμη, και παρά τις αέναες προσπάθειες των πολιτικών υπευθύνων για γυμνασιοποίηση του δημοτικού σχολείου, ο δάσκαλος άντε και η δασκάλα😉 έχουν το προνόμιο να έρχονται σε επαφή με το σύνολο των δεξιοτήτων ενός μαθητή ή μαθήτριας και να διαμορφώνουν στάσεις. Φυσικά και οι ειδικότητες καλλιεργούν δεξιότητες και προφανώς και στάσεις αλλά ένα μικρό μέρος.

Πολλές φορές κι εμείς οι δάσκαλοι έχουμε τις ευθύνες μας όπως διατυπώνεται στην παρακάτω μαρτυρία

another high school teacher has told me that in the end, it doesn’t really matter what I teach them. I have to make sure they can sit still, take notes, be quiet, not interrupt with questions and just learn what “is going to be on the diploma.

Τελικά δεν έχει σχέση το τι τους διδάσκω. Πρέπει να σιγουρευτώ ότι θα κάθονται στις καρέκλες τους, ήσυχοι, θα κρατούν σημειώσεις, δε θα διακόπτουν για κάνουν ερωτήσεις και απλά θα μάθουν τη διδακτέα ύλη.

Γυμνασιοποίηση του Δημοτικού; Συμφωνούν αρκετοί γονείς, πολιτική ηγεσία και ένα μέρος των εκπαιδευτικών για ποικίλους λόγους. Οι γονείς γιατί θα πρέπει να κάνουν κάτι με νόημα με τα παιδιά τους και δεν έχουν χρόνο ή όρεξη, η πολιτική ηγεσία γιατί θεωρεί το δημοτικό ΟΑΕΔ και αρκετοί συνάδελφοι είτε γιατί έτσι έμαθαν είτε γιατί δεν βλέπουν γύρω τους αλλά μόνο στο στενό μικρόκοσμό τους. Ας κρατήσουμε τη Μαριλία ως μία θετική και ολοκληρωμένη πρόταση διδασκαλίας με τη βοήθεια του Skype και ας μοιραστούμε μαζί της τη χαρά των παιδιών που γνώρισαν ένα μυθικό πρόσωπο. Έναν παραμυθά!

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις "αχρηστάκια", Βιωματική προσέγγιση, Γλώσσα, Δάσκαλοι, Δημιουργικότητα, Διαδίκτυο, Εθνοτεχνολογία, Εκπαίδευση, Καλά νέα, Συνέντευξη, Συνεργασία, Σχολείο2.0
One comment on “e-συνέντευξη του Παραμυθά
  1. Ο/Η marilia λέει:

    Σωτήρη, σ’ ευχαριστώ πολύ για τα θετικά σχόλια! Μου δίνεις κίνητρο να συνεχίσω να πειραματίζομαι και καταφέρνω βηματάκια στην τάξη μου. Η όλη διαδικασία δουλεύτηκε πολύ πριν, οργανώθηκε, θέλω να πιστεύω, αρκετά καλά και το σημαντικότερο για μένα ήταν ότι κανένα απ’ τα παιδιά δεν πιέστηκε, δεν αναγκάστηκε να κάνει κάτι. Υπήρχε ένας γενικός ενθουσιασμός και μια απίστευτη χαρά, που πήγαζε από την αγάπη τους για τον Παραμυθά! Είχα φροντίσει βέβαια, να τους πω ότι όλο αυτό θα είναι πολύ σημαντικό και πολύ σπουδαίο κι ότι ήμουν πολύ τυχερή που ‘χω τέτοιους… «δαιμόνιους ρεπόρτερ»!🙂

    Τώρα που είδαμε όλοι μαζί και τις δυσκολίες και τις πιθανές αποτυχίες, μπορούμε, θαρρώ, να το επιχειρήσουμε κι άλλη φορά, πιο ψύχραιμα και πιο σωστά. Τα παιδιά βοηθούσαν στη σύνδεση καλωδίων, έλεγχαν τα σηματάκια ανεπιτυχούς σύνδεσης στο ίντερνετ, προβληματίστηκαν για το «τι θα κάνουμε τώρα, κυρία;»… Το έζησαν όλο! Κι αυτό θεωρώ πως είναι το σημαντικό και το ωφέλιμο για εκείνα κι όχι η αντιγραφή ορισμών για το τι είναι skype, τι κάνει το κάθε πλήκτρο του υπολογιστή και τι είναι «κειμενογράφος» από τον πίνακα -ναι, αυτά γίνονταν φέτος στο δικό μου Β2!!!!!, μέχρι που ζήτησα, απλά, να τους προβάλλεται Παραμυθάς και τα άλλα, τα πήρα πάνω μου.

    Ευχαριστοφιλί και πάλι και καλή συνέχεια σε ό,τι επιχειρείς!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Μαΐου 2011
Δ T Τ T Π S S
« Apr   Jun »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,192 hits
Αρέσει σε %d bloggers: