Η βράβευση των Ελλήνων πρωτοπόρων δασκάλων από τη Microsoft.

Η ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει έλληνες εκπαιδευτικοί, καθώς και η διερεύνηση προοπτικών αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσω της επένδυσης στα ψηφιακά μέσα, βρέθηκαν στο επίκεντρο του πρώτου Φόρουμ Πρωτοπόρου Εκπαίδευσης

με θέμα «Καινοτομία στην Εκπαίδευση: Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών» που διοργάνωσε ηMicrosoft Ελλάς, το Σάββατο 19 Μαρτίου, στο Κέντρο Καινοτομίας.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Vodpod videos no longer available.

 
Τα βραβεία δόθηκαν στους:

Το πρώτο βραβείο παρέλαβαν η κα Ευαγγελία Μανούσου, δασκάλα 7ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Φαλήρου και ο κ. Γεώργιος Φιλιππούσης, δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Λεοντείου Λυκείου Πατησίων, για το «Πρόγραμμα Διαδραστικών Τηλεδιασκέψεων – ΟΔΥΣΣΕΑΣ / Περιβάλλον – Ενεργειακή Επανάσταση – Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – 2010 – Τα ταξίδια του καπετάν ΣΟΣ στη Μεσόγειο», που επιτρέπει τη διαδικτυακή επικοινωνία 5 σχολείων (Δημοτικό Σχολείο Λεοντείου Λυκείου Πατησίων Αθήνα, Δημοτικό Σχολείο Διοίκηση Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού Ναυστάθμου Κρήτης, 7ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου, 3ο Δημοτικό Σχολείο Κισσάμου Κρήτης, 1ο Δημοτικό Σχολείο Αίγινας) για ζητήματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Τη δεύτερη θέση κέρδισε ο κ. Γιώργος Κοντέλλης, καθηγητής του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, για τη δράση «Κατασκευή Εκπαιδευτικού Δορυφόρου τύπου CanSat», ενώ την τρίτη θέση κατέκτησε ο κ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης, καθηγητής στο Επαγγελματικό Λύκειο Λιβαδειάς, για τη δράση «Αγώνας Ταχύτητας με την Μάθηση στο Τιμόνι».

Η συγκεκριμένη διοργάνωση εντάσσεται στην ευρύτερη πρωτοβουλία της Microsoft, «Συνεργάτες στη Μάθηση», στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιείται μια σειρά δράσεων που αποσκοπούν στην προώθηση της χρήσης της τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει το λογισμικό, συμβάλλοντας και ενθαρρύνοντας τη δημιουργία καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας.

Σημειώνεται ότι την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς, κ. Γιάννος Λιβανός, απευθύνοντας σύντομο χαιρετισμό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Microsoft Ελλάςκ. ErnstJan Stigter, στην εναρκτήρια ομιλία του σημείωσε: «Η πρωτοβουλία της MicrosoftΣυνεργάτες στη Μάθηση’ μας δίνει την ευκαιρία να βρισκόμαστε σταθερά στο πλευρό της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητας, προσφέροντας εργαλεία και προγράμματα που θα συμβάλλουν στην ενδυνάμωση του διδακτικού έργου, εμπλουτίζοντάς το με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, που καθιστούν τη μαθησιακή διαδικασία πολύ πιο ενδιαφέρουσα για τους μαθητές. Πιστεύουμε ότι η εποικοδομητική αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορεί πραγματικά να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και αυτό το διαπιστώνουμε κάθε χρόνο, βλέποντας ιδιαίτερα αξιόλογες προσπάθειες ελλήνων εκπαιδευτικών σε αυτόν τον τομέα. Και φέτος είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τις ελληνικές συμμετοχές και ευχόμαστε καλή επιτυχία στους διακριθέντες που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στην πανευρωπαϊκή διοργάνωση στη Μόσχα».

Σε ένα περιβάλλον που η τεχνολογία και οι σύγχρονες μορφές επικοινωνίας έχουν διεισδύσει και μετασχηματίσει την καθημερινότητα των παιδιών, η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει με κριτικό τρόπο να μετασχηματίσει την καθημερινή διδακτική της πρακτική, τόνισε  κατά την εισήγησή του ο κ. Παναγιώτης Αναστασιάδης, Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Αναπληρωτής Καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Παράλληλα, ο κ. Αναστασιάδης αναφέρθηκε στην ανάγκη παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ με έμφαση στην ανάπτυξη σημαντικών κοινωνικών και γνωστικών δεξιοτήτων.

Κεντρικό σημείο της εκδήλωσης αποτέλεσε η βράβευση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι διακρίθηκαν στο φετινό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών. Ο διαγωνισμός αυτός που διοργανώθηκε για 6η συνεχή χρονιά από τη Microsoft Ελλάς, έχει ως κεντρικό στόχο την ανάδειξη ελλήνων εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την τεχνολογία και αναπτύσσουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας. Παράλληλα, μέσα από το διαγωνισμό, ενθαρρύνεται η προώθηση και η ανταλλαγή βέλτιστων εκπαιδευτικών πρακτικών, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και η δημιουργία κοινοτήτων εκπαιδευτικών μέσα από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες, δημιουργώντας έναν ουσιαστικό δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Ο διαγωνισμός φέτος διήρκεσε από τον Νοέμβριο του 2010 έως τον Ιανουάριο του 2011, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 110 συμμετοχές.

Το πρώτο βραβείο παρέλαβαν η κα Ευαγγελία Μανούσου, δασκάλα 7ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Φαλήρου και ο κ. Γεώργιος Φιλιππούσης, δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Λεοντείου Λυκείου Πατησίων, για το «Πρόγραμμα Διαδραστικών Τηλεδιασκέψεων – ΟΔΥΣΣΕΑΣ / Περιβάλλον – Ενεργειακή Επανάσταση – Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – 2010 – Τα ταξίδια του καπετάν ΣΟΣ στη Μεσόγειο», που επιτρέπει τη διαδικτυακή επικοινωνία 5 σχολείων (Δημοτικό Σχολείο Λεοντείου Λυκείου Πατησίων Αθήνα, Δημοτικό Σχολείο Διοίκηση Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού Ναυστάθμου Κρήτης, 7ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου, 3ο Δημοτικό Σχολείο Κισσάμου Κρήτης, 1ο Δημοτικό Σχολείο Αίγινας) για ζητήματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Τη δεύτερη θέση κέρδισε ο κ. Γιώργος Κοντέλλης, καθηγητής του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, για τη δράση «Κατασκευή Εκπαιδευτικού Δορυφόρου τύπου CanSat», ενώ την τρίτη θέση κατέκτησε ο κ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης, καθηγητής στο Επαγγελματικό Λύκειο Λιβαδειάς, για τη δράση «Αγώνας Ταχύτητας με την Μάθηση στο Τιμόνι».

Σε συνέχεια της απονομής των βραβείων, το κοινό της εκδήλωσης είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό, καθώς οι βραβευθέντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν διαδοχικά τις προτάσεις τους. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες συμμετοχές θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Συνεργατών στην Μάθηση 2011 που διοργανώνεται στη Μόσχα στις 22 έως 24 Μαρτίου, προκειμένου να διαγωνιστούν στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.

Η κα Ευαγγελία Μανούσου και ο κ. Γιώργος Φιλιππούσης με αφορμή τη βράβευσή τους δήλωσαν:«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και ικανοποιημένοι που αναγνωρίστηκε η προσπάθειά μας στο πρόγραμμα διαδραστικών τηλεδιασκέψεων «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», από τη Microsoft και το Υπουργείο Παιδείας, μέσω του θεσμού των Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών. Σε μια τόσο δύσκολη εποχή είναι σημαντικό να υποστηρίζονται οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται τόσο για την πρωτοπορία και τις καινοτομίες, αλλά κυρίως για ένα σχολείο που προωθεί και υποστηρίζει ουσιαστικά τη μάθηση. Είναι βαθιά μας πεποίθηση ότι μόνο μέσα από τέτοιες ενέργειες μπορεί πραγματικά το σχολείο να εξελιχθεί και να αναβαθμιστεί, καθιστώντας την εκπαιδευτική διαδικασία μη τυποποιημένη, ώστε να υπάρξει το βέλτιστο αποτέλεσμα για τους μαθητές. Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι το πρόγραμμα διαδραστικών τηλεδιασκέψεων ΟΔΥΣΣΕΑΣ είναι ένα έργο συλλογικό και αποτυπώνει το αποτέλεσμα συνεργασίας πολλών εκπαιδευτικών και μαθητών και εμπειρίας πολλών χρόνων».

Ο κ. Γιώργος Κοντέλλης ανέφερε: «Ευχαριστώ τη Microsoft που μου ξαναδίνει την ευκαιρία να συμμετάσχω στην ουσιαστικότερη ίσως διοργάνωση σχετικά με την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση που υπάρχει. Τα Forum του Ζάγκρεμπ και του Χονγκ Κονγκ μου άλλαξαν την αντίληψη και τις ιδέες σχετικά με την εκπαίδευση και καθόρισε την πορεία μου σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, αφού με έφερε σε επαφή με τις πιο καινοτόμες ιδέες από τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς όλου του κόσμου. Αποτέλεσμα αυτών ήταν και η περσινή προσπάθεια που διακρίθηκε. Βέβαια αυτή η διάκριση δεν είναι μόνο δική μου μιας και όλο το σχολείο μας από τον κλητήρα και τον φύλακα μέχρι τον Σύλλογο καθηγητών και τον Διευθυντή βοήθησαν στην πραγματοποίηση του στόχου μας. Φυσικά οι ήρωες αυτής της προσπάθειας ήταν οι μαθητές μας, οι οποίοι παρά το βεβαρημένο τους πρόγραμμα κατάφεραν επί ένα εξάμηνο να ασχοληθούν σε ώρες εκτός σχολείου με ένα εκπαιδευτικό διαστημικό πρόγραμμα το οποίο και προκάλεσε τον θαυμασμό των επιστημόνων της ESA και της NAROM».

Ο κ. Κώστας Καλοβρέκτης σημείωσε: «Ως εκπαιδευτικός, ένας από τους κυρίαρχους στόχους μου στην επαγγελματική εκπαίδευση όπου ανήκω αποτελεί η αύξηση κινήτρων και ενδιαφέροντος του κάθε μαθητή μέσα στην τάξη. Κάθε χρόνο σχεδιάζω και εφαρμόζω καινοτόμες ιδέες που πηγάζουν από τα ενδιαφέροντα των μαθητών υλοποιώντας αυτές με τη συμμετοχή τους. Το ενδιαφέρον των μαθητών μου απογειώνεται, και η συμμετοχή τους αυξάνεται ραγδαία νιώθοντας τους εαυτούς τους όχι ως παθητικά, αλλά ως ενεργά στοιχεία μέσα στην τάξη! Η αναγνώριση των ιδεών μου σε καινοτόμες εφαρμογές μάθησης από πρωτοβουλίες όπως είναι ο Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών του Προγράμματος Συνεργάτες στην Μάθηση της Microsoft Ελλάς, με ενδυναμώνει να συνεχίζω το έργο μου ενισχύοντας την αγάπη των μαθητών μου για τη μάθηση και το σχολείο!»

Στη συνέχεια, η κα Έλενα ΖαγλαρίδουΥπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Microsoft Ελλάς, παρουσίασε το πρόγραμμα «Συνεργάτες στην Μάθηση» της Microsoft. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, η Microsoft έχει πραγματοποιήσει σημαντικές συνεργασίες με κυβερνήσεις και σχολεία σε όλο τον κόσμο, προωθώντας την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινή διδασκαλία, μάθηση και έρευνα. Καρπός της εν λόγω πρωτοβουλίας είναι ότι μέχρι σήμερα, περίπου 8 εκατομμύρια εκπαιδευτικοί σε περισσότερες από 114 χώρες έχουν βοηθηθεί ώστε να υιοθετήσουν τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών στο μάθημά τους, ενώ περισσότεροι από 190 εκατομμύρια μαθητές έχουν γίνει κοινωνοί των πλεονεκτημάτων του προγράμματος παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία «Συνεργάτες στην Μάθηση» ξεκίνησε το 2004 και στο πλαίσιο αυτής έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανώσεις και εκπαιδευτικούς, καθώς και με το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συζήτηση, κατά την οποία διερευνήθηκε «Ο ρόλος των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη βελτίωση της εκπαίδευσης», στην οποία συμμετείχαν ο κ.Ευάγγελος Ιντζίδης, Εκπαιδευτικός – Γλωσσολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας, ο κ. Σίμος Ρετάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά, η κα Χρυσάνθη Παλάζη, Εκπαιδευτικός και η πρώτη ελληνίδα νικήτρια στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και ο κ. Κώστας Σιμωτάς, εκπρόσωπος του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών ΟΕΠΕΚ. Οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τους εναλλακτικούς τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία μπορεί να συνδράμει ουσιαστικά στην ενίσχυση του διδακτικού έργου, αναπτύσσοντας νέες ευκαιρίες μάθησης και ενδυναμώνοντας τη σχέση μεταξύ δασκάλου και μαθητή.

Σημειώνεται ότι σε ειδικό χώρο, εντός του Κέντρου Καινοτομίας, παρουσιάστηκαν εκτός από τις 3 βραβευθείσες συμμετοχές, έξι επιπλέον εκπαιδευτικές δράσεις που ξεχώρισαν στο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.

Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο κ. Γιάννης Πολίτης, δημοσιογράφος της εφημερίδας Τα Νέα.

Το video της εκδήλωσης μπορείτε να παρακολουθήσετε μέσω διαδικτύου στην ηλεκτρονική διεύθυνσηhttp://www.iefathens.slpro.gr/ έως και την 1η Απριλίου 2011.

Via

Το πιο ενδιαφέρον βίντεο είναι το 2ο στο οποίο μιλάνε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί για τα «έργα και ημέρες τους». Αξίζει να το παρακολουθήσετε κι ας κρατά πάνω από 1 ώρα.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Εθνοτεχνολογία, Καινοτόμες δράσεις, Καινοτομία, Καλά νέα, Συνεργασία, Σχολείο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Μαρτίου 2011
Δ T Τ T Π S S
« Φεβ.   Apr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,441 hits
Αρέσει σε %d bloggers: