Προκήρυξη 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής & Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης» διοργανώνουν το 3ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ που θα διεξαχθεί στις 4 και 5 Μαΐου 2011 στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» – ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας

Συμμετοχή

Στο συνέδριο έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι μαθητές των σχολείων:

  • Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄)  και
  • Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

των νομών  Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών, Χαλκιδικής με εργασίες που οι ίδιοι θα έχουν εκπονήσει.

Σκοποί του συνεδρίου είναι :

  • Η ενθάρρυνση των μαθητών ώστε να ασχοληθούν με μία εργασία με – όσο το δυνατόν – επιστημονική προσέγγιση.
  • Η ενίσχυση των προσπαθειών διαθεματικής και διεπιστημονικής προσέγγισης στο πλαίσιο των σχολικών μαθημάτων.
  • Η απόκτηση εμπειριών στις διαδικασίες συμμετοχής σε ένα συνέδριο που θα διεξαχθεί σ’ ένα περιβάλλον υψηλού επιπέδου.
  • Η βιωματική εφαρμογή των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην πράξη.
  • Η απόκτηση δεξιοτήτων μέσω της εκπαιδευτικής αξιοποίησης των  Τ.Π.Ε.
  • Η δημιουργία παραδειγμάτων και καλών πρακτικών για τις επερχόμενες σχολικές χρονιές (για μαθητές και εκπαιδευτικούς)

Θεματολογία

Το θέμα των εργασιών είναι ελεύθερο και επιλέγεται από τους ίδιους τους μαθητές με τη συνεργασία και την καθοδήγηση των καθηγητών Πληροφορικής του σχολείου τους, για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και των δασκάλων τους, για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι εργασίες που θα παραχθούν, από ένα μαθητή ή ομάδα μαθητών, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών της τάξης, καλό θα είναι να έχουν στοιχεία πρωτοτυπίας και διαθεματικότητας, καθώς και ελκυστικές παρουσιάσεις. Γίνονται δεκτές όλες οι εργασίες στις οποίες αξιοποιούνται εκπαιδευτικά οι Τ.Π.Ε.

Ενδεικτικά, οι εργασίες μπορούν να έχουν τη μορφή:

  • Απλής παρουσίασης με λογισμικό παρουσιάσεων
  • Ψηφιακών εντύπων (Σχολική εφημερίδα, Σχολικό Λεύκωμα , κ.ά.)
  • Ιστοσελίδας, δικτυακών τόπων
  • Προγράμματος, σε γλώσσα προγραμματισμού που διδάσκεται στο σχολείο
  • Κατασκευής τρισδιάστατων μοντέλων
  • Πειραματικών διατάξεων
  • Διατάξεων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

και θα συνοδεύονται από κείμενο σύμφωνα με τα πρότυπα που επισυνάπτονται.

Οι εργασίες θα παρουσιασθούν αποκλειστικά από τους ίδιους τους μαθητές – προφορικά ή σε μορφή posterκαι θα συμπεριληφθούν μαζί με την παρουσίασή τους σε ένα οπτικό δίσκο (CD), που θα μοιραστεί στα σχολεία. Κάθε σχολείο μπορεί να καταθέσει έως και 5 εργασίες.

Καταληκτικές ημερομηνίες

Νομοί Ημαθίας, Κιλκίς, Χαλκιδικής

1η Φάση: Υποβολή περιλήψεων 7 Φεβρουαρίου 2011
Επιβεβαίωση Επιλογής 11 Φεβρουαρίου 2011
2η Φάση: Υποβολή εργασιών και παρουσιάσεων 18 Φεβρουαρίου 2011

Νομοί Πιερίας, Σερρών, Πέλλας

1η Φάση: Υποβολή περιλήψεων 22 Φεβρουαρίου 2011
Επιβεβαίωση Επιλογής 1 Μαρτίου 2011
2η Φάση: Υποβολή εργασιών και παρουσιάσεων 8 Μαρτίου 2011

Νομός Θεσσαλονίκης

1η Φάση: Υποβολή περιλήψεων 14 Μαρτίου 2011
Επιβεβαίωση Επιλογής 21 Μαρτίου 2011
2η Φάση: Υποβολή εργασιών και παρουσιάσεων 1 Απριλίου 2011

(Βλέπε στα Χρήσιμα Αρχεία , «Πρότυπο Περιλήψεων», «Πρότυπο Εισηγήσεων» και «Πρότυπο Poster»)

Πρόγραμμα προσυνεδριακών εκδηλώσεων

Νομός Ημαθίας Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011
Νομός Κιλκίς Τρίτη 1 Μαρτίου 2011
Νομός Χαλκιδικής Τρίτη 8 Μαρτίου 2011
Νομός Πιερίας Τρίτη 15 Μαρτίου 2011
Νομός Σερρών Τρίτη 22 Μαρτίου 2011
Νομός Πέλλας Τρίτη 29 Μαρτίου 2011
Ανατολικής Θεσσαλονίκης Τρίτη 5 Απριλίου 2011
Δυτικής Θεσσαλονίκης Τρίτη 12 Απριλίου 2011

Πολλές φορές έχω εκφράσει την απογοήτευσή μου για τα πεπραγμένα της ελληνικής εκπαίδευσης ως προς την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το μαθητικό συνέδριο αποτελεί την εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα. Εξαίρεση διότι οι μαθητές, όλως παραδόξως, μεταμορφώνονται σε πρωταγωνιστές, οι ΤΠΕ αποτελούν το όχημα, οι μαθητικές εργασίες δεν διαγωνίζονται, όπως στο αντίστοιχο διαγωνισμό ρομποτικής, αλλά συναγωνίζονται.

Θερμά συγχαρητήρια στους οργανωτές και στις επιτροπές

Advertisements
Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις 21ος αιώνας, Εθνοτεχνολογία, Καινοτομία, Συνέδριο, Ψηφιακός γραμματισμός, εκπαίδευση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 967 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιανουαρίου 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ.   Φεβ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 351,489 hits
Αρέσει σε %d bloggers: