Δράσεις διαδραστικές

Student Using an Interactive Whiteboard

Image via Wikipedia

Δράσεις διαδραστικές! Η σκηνή στην τηλεόραση. Διαδραματίζεται σε ένα από τα δημοτικά σχολεία που απέκτησαν (διαδραστική) οθόνη. Ο δάσκαλος έχει διδάξει στα παιδάκια πώς δημιουργείται το φυσικό αέριο. Σε τέσσερα στάδια. Και σηκώνει ένα κοριτσάκι να το «εξετάσει». Ποιο είναι το πρώτο στάδιο ρωτάει ο δάσκαλος!

«Αυτό», λέει το κοριτσάκι και πατάει ένα σημείο στην οθόνη – βγαίνει το πρώτο στάδιο! «Και το δεύτερο», ρωτάει ο δάσκαλος. «Αυτό» ξαναλέει το κοριτσάκι και πατάει άλλο κουμπάκι.

Τέσσερα «αυτό» και τέλος.

Τι ήταν το κάθε «αυτό» το έδειχνε η οθόνη, αλλά δεν το περιέγραφε το κοριτσάκι, καμμιά αφήγηση, ουδείς προφορικός λόγος, καμμιά

προσπάθεια διατύπωσης της σκέψης, με δυσκολίες, με λάθη -να βοηθήσει ο δάσκαλος, να εκ-παιδεύσει ή αντιθέτως με ευφράδεια -να επαινέσει ο δάσκαλος, να ενθαρρύνει. Ουδ’ έπος ουδ’ έργον. Τέσσερα «αυτό» και τέλος.

Ή εγώ είμαι λάθος ή σε μια εκ νέου λάθος ατραπό μπαίνουμε, προκειμένου «η εκπαίδευση της αμάθειας» (μια κρίσιμη επιλογή της άρχουσας τάξης) να συνεχισθεί απρόσκοπτη.

ΣΤΑΘΗΣ Σ. 14.Χ.2010

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Απόψεις, Διαδραστικοί πίνακες, Ενστάσεις
9 comments on “Δράσεις διαδραστικές
    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Με ποια άποψη; Μπορείς να μας βοηθήσεις…

      • Συμφωνώ με την άποψη ότι ουσιαστικά δεν προάγει τον προφορικό λόγο,αποτελεί μια μορφή μετωπικής διδασκαλίας με πιο εξελιγμένη μορφή. Εντάξει, έxεις τη δυνατότητα να δείξεις άμεσα και με καλύτερη απεικόνιση διάφορα θέματα, αλλά συγνώμη, τόση ώρα που εσύ δείχνεις , ο μαθητής τι κάνει; Την πρώτη μέρα εντυπωσιάζεται, τη δεύτερη, την τρίτη; Μπορούν να δουλέψουν ομαδικά; Μπορούν να τον χειριστούν ταυτόχρονα πολλοί μαθητές; Θα φανεί χρήσιμος κάποιες φορές, καλώς. Αλλά τόσα λεφτά!

      • Ο/Η mcsotos λέει:

        Πρώτη ένσταση… Δεν φταίει ο πίνακας αν δεν γίνονται οι σωστές ερωτήσεις. Αν η ερώτηση του εκπαιδευτικού απαντάται μόνο με ναι ή όχι, τότε ανάλογη θα είναι και η απάντηση. Αν ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να δημιουργήσει τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες για διάλογο προφανώς ο πίνακας δεν μπορεί να τον βοηθήσει…
        Δεύτερη ένσταση… Πέρσι εξοπλίστηκε η Α’ Γυμνασίου με netbook. Σίγουρα υπήρξαν φωτεινά παραδείγματα αξιοποίησης. Ποσοτικά όμως; Μάλλον λιγοστά. Οι διαδραστικοί πίνακες μπορεί να μην ενισχύουν την ενσωμάτωση των ΤΠΕ από τη μια μεριά αλλά και από την άλλη δεν έρχονται σε σύγκρουση με τις συνηθισμένες διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών. Ίσως είναι μία καλή ευκαιρία αρκετοί εκπαιδευτικοί να μεταβούν στο επόμενο στάδιο. Στο στάδιο PPT. Όταν το κατακτήσουν ίσως έρθει και η στιγμή για κάτι διαφορετικό.

  1. Ο/Η Δέσποινα λέει:

    Είμαι Νηπιαγωγός και συμφωνώ ότι δεν γίνετε έτσι διδασκαλία, αλλά νομίζω ότι βρήκες ένα αρνητικό παράδειγμα, εγώ πάντως είμαι υπέρ νομίζω ότι θα μπει σιγά σιγά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το πως θα τον χρησιμοποίηση ο κάθε εκπαιδευτικός αυτό τώρα είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο.

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Δεν είναι προσωπική μου άποψη γιατί αν πρόσεξες στο τέλος παραπέμπει σε άρθρο του Στάθη της Ελευθεροτυπίας. Θα το διορθώσω για να γίνει πιο εμφανές. Προσωπικά ισχυρίζομαι ότι είναι ένα εργαλείο, η αξιοποίηση του εξαρτάται από τις δυνατότητες του εργαλείου αλλά και την προσωπική θεώρηση του εκπαιδευτικού που τον εφαρμόζει. Ελπίζω να γίνει μία ενδιαφέρουσα ανταλλαγή απόψεων…

  2. Για το θέμα των χρημάτων ποια είναι η γνώμη σου;

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Κατά τη γνώμη μου καμία πραγματική επένδυση στην εκπαίδευση δεν μπορεί να αξιολογηθεί . Ακόμα κι αν αλλάξει κατά 1/100 την παρεχόμενη εκπαίδευση, αξίζει τον κόπο.
      Μπορώ να συνεχίσω την απάντηση με 2 φαινομενικά άσχετες παραδοχές;
      Η είσοδος των διαδραστικών συστημάτων με το συγκεκριμένο τρόπο συνιστά σκάνδαλο αλλά και πρόκληση την ίδια στιγμή.

      Σκάνδαλο διότι εισάγονται σε μία τάξη που αποτελεί την τεχνολογική πρωτοπορία της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Δηλ. ο ταλαίπωρος δάσκαλος, νηπιαγωγός μένει πάλι με την …. απορία: Πάλι στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα;
      Σκάνδαλο γιατί η συγκεκριμένη ηλιακή ομάδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης δεν διακρίθηκε για τη διδακτική αξιοποίηση των netbook στη διδακτική πράξη.

      Αλλά και την ίδια στιγμή αποτελεί πρόκληση για νέα πεδία λόξης… Διαδραστικά συστήματα με την χρήση netbook. Άρα μήπως, σε ορισμένες πάντα περιπτώσεις, είναι μία εξαιρετική ευκαιρία για να δούμε σε δράση μία ψηφιακή τάξη; Ακόμα και 20 ώρες /1000 είναι πραγματικό όφελος.

      Κοινότητες καλής πρακτικής και ανταλλαγής ίσως είναι μία προτεραιότητα που θα πρέπει να οικοδομηθεί τους επόμενους μήνες, γιατί μέχρι τώρα παρατηρώ πολύ ζωηρές κοινότητες ανταλλαγής ασκήσεων…. (δεν το είπα εγώ, αλλά το μεταφέρω γιατί το βρήκα ενδιαφέρον)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Οκτωβρίου 2010
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,192 hits
Αρέσει σε %d bloggers: