Ενσωματώνοντας τις ΤΠΕ με περιορισμένα μέσα (2)

Emma doing homework in our Linux-based Compute...

Image by Extra Ketchup via Flickr

Αφού βρήκαμε τον τρόπο και τον εξοπλισμό ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Ως αρχή θα έλεγα ότι αποφεύγουμε να χρησιμοποιήσουμε παράνομο ή πειρατικό λογισμικό μια και ακυρώνεται «η δημιουργία θετικών στάσεων», ο σεβασμός …

Για λογισμικά γενικής χρήσης/εφαρμογές γραφείου μπορείτε να να κατεβάσετε και να εγκαταστήσετε το Open Office, με 100 € μπορείτε να αγοράσετε το MsOffice 2010  για μαθητές αλλά και με 6,5 € μπορείτε να αγοράσετε περιοδικό πληροφορικής που σας δίνει 9 δωρεάν εφαρμογές γραφείου ακόμα δε όλα εκείνα  τα προγράμματα που θα χρειαστείτε να εγκαταστήσετε όπως αντιϊκά, adobe flash, java, 7zip κλπ.

Κατεβάζετε τα λογισμικά του Π.Ι και εγκαθιστάτε όσα χρειάζεστε για την τάξη σας. Εγώ θα απέφευγα να εγκαταστήσω το λογισμικό της Μελέτης Περιβάλλοντος διότι μερικές φορές η εγκατάσταση του μπορεί να γίνει περιπετειώδης. Για τη Δευτεροβάθμια θα κατέβαζα τα αντίστοιχα προγράμματα από τη σχετική σελίδα.

Θα κάνουμε μία υπόθεση ότι έχετε πρόσβαση στο διαδίκτυο. Σήμερα δοκίμαζα ένα ασύρματο router στο σχολείο μου και ενώ το σχολείο έχει σχήμα L και είναι διώροφο κάλυψε άνετα τα 2/3 του σχολείου, συσκευή ανίχνευσης ένα iPhone 3G.

Η πρώτη διαδικτυακή εφαρμογή που θα χρησιμοποιούσα είναι ένα wiki. Wiki υπάρχουν πολλά. PBwiki πλέον Pbworks, Wikispaces, Goggle Sites. Προτιμήστε ένα wiki που δεν έχει διαφημίσεις. Το wikispaces έχει ειδικό λογαριασμό για εκπαιδευτικούς. Τα wiki είναι πολυμορφικά εργαλεία. Ενώ ξεκίνησαν εστιάζοντας κυρίως στη συν+γραφή, κλασσικό παράδειγμα η wikipedia, μπορούν πανεύκολα να αποτελέσουν ένα πολυεπίπεδο εργαλείο εργασίας, συνεργασίας, επικοινωνίας και δημοσίευσης. Μπορείτε να βρείτε πολλές ιδέες αξιοποίησης τους στο educational wikis. Μπορείτε να δημοσιεύετε υπερσύνδεσμους όπου οι μαθητές σας θα επισκέπτονται και θα ερευνούν ή και ακόμα θα ασκούνται σε ασκήσεις που θα έχετε επιλέξει εσείς. Μπορείτε να δημιουργήσετε το ημερολόγιο της τάξης όπου οι μαθητές θα αναρτούν ενδιαφέρουσες ειδήσεις για τη σχολική κοινότητα, θα σχολιάζουν θέματα από τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα.

Ο ενεργός αναγνώστης. Αγοράστε ένα μικρόφωνο, κόστος 5-15€, κατεβάστε το πρόγραμμα  Audacity, freeware, και βάλτε τα παιδιά να αφηγηθούν, να περιγράψουν, να απαγγείλουν,  να συνθέσουν τις δικές τους ιστορίες και να τις αφηγηθούν. Τα προϊόντα μπορούν να μπουν σε 1 cd, να αναρτηθούν σε κάποιο χώρο όπως το blog του σχολείου, να ανταλλαχθούν με κάποιες άλλες τάξεις.

Συν-εργώντας. Το project της τάξης. Κάθε μαθητής μαθήτρια έχει συγκεκριμένο χρόνο κατά τον οποίο μπορεί να περάσει τα δικά του δεδομένα στο ομαδικό project της τάξης. Μπορεί να είναι μία ιστορία που ξεκίνησε ένα μαθητής και κάθε παιδί συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε ο προηγούμενος. Μπορεί να είναι μία έρευνα όπου ο κάθε μαθητής συνεισφέρει με τη δική του εργασία, όπως η εργασία με τα παλιά επαγγέλματα στην Τετάρτη.

Screen Casting. Επειδή δεν θα είναι εύκολο να δίνετε σε κάθε παιδί οδηγίες για το τι μπορεί να κάνει, πώς να χειριστεί τον υπολογιστή ή ακόμα και το τι θέλετε να κάνουν στον υπολογιστή μια καλή λύση είναι το screen casting. Είναι διάφορες εφαρμογές οι οποίες καταγράφουν όσα συμβαίνουν στην οθόνη. Μερικές εφαρμογές είναι Screenr, δεν απαιτεί εγγραφή αλλά χρησιμοποιεί το λογαριασμό  Twitter και το έχω χρησιμοποιήσει και είναι πάρα πολύ απλό, και δύο που δεν έχω χρησιμοποιήσει αλλά εμπιστεύομαι την πηγή μου, το Screen Castle και το Screencast-O-Matic.

Blogs ή ιστολόγια. Μία εξαιρετική εφαρμογή, το ΠΣΔ δίνει και πολύ χώρο, υπάρχει το WordPress και το Blogger. Πιθανή αξιοποίηση ως μέσο δημοσιοποίησης των δραστηριοτήτων της τάξης, πίνακας ανακοινώσεων των εργασιών των μαθητών εφόσον ψηφοποιηθούν και πάρουν τη μορφή κειμένου, εικόνας, ήχου, βίντεο. Οι μαθητές εγγράφονται ως συνεργάτες αλλά ο διαχειριστής του ιστολογίου, δηλαδή ο δάσκαλος/καθηγητής εγκρίνει την ανάρτηση.

Αν περιηγηθείτε σε παλιότερες αναρτήσεις μπορείτε να βρείτε πολλές αξιόλογες εφαρμογές που μπορείτε να αξιοποιήσετε στην τάξη. Ίσως ακολουθήσει και 3ο μέρος με εφαρμογές δικτυακές για πιο προχωρημένους ή με μεγαλύτερες ανησυχίες.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Εργαλεία, Εφαρμογές, Εθνοτεχνολογία, Σχολείο, ΤΠΕ
2 comments on “Ενσωματώνοντας τις ΤΠΕ με περιορισμένα μέσα (2)
  1. Ο/Η john λέει:

    Βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσες τις προτάσεις σου.Κάτι ιδιαίτερο για μικρές τάξεις έχεις ,μήπως, να προτείνεις; Ευχαριστώ.

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      John, καλησπέρα.

      Συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση αλλά «πνίγομαι», Ε’ για πρώτη φορά με τα νέα βιβλία και στήνουμε τα project της χρονιάς.
      Τώρα για μικρές τάξεις θα στόχευα σε συνάρτηση με το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας στους ενεργούς αφηγητές, δηλ. PowerPoint, Animoto, Voicethread.

      Με χαρά θα προγραμματίσω κάποια ανάρτηση αν με βοηθήσεις. Πού πιστεύεις ότι πρέπει να εστιάσουν οι μικροί μαθητές; Ποιες δεξιότητες και στάσεις πρέπει να καλλιεργηθούν;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Σεπτεμβρίου 2010
Δ T Τ T Π S S
« Αυγ.   Οκτ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,192 hits
Αρέσει σε %d bloggers: