Σχολικός πολιτισμός

Οι εκπαιδευτικοί εδώ στο Memphis προέρχονται από  σχολεία όπου αποτελεί προϋπόθεση η πανταχού παρούσα πρόσβαση στις δικτυωμένες, ψηφιακές και άφθονες πληροφορίες . Είναι ένα μέρος του σχολικού πολιτισμού. Αυτό αποτελεί μια τεράστια διάκριση σε έναν κόσμο – σε μια χώρα – όπου οι περισσότεροι σπουδαστές μαθαίνουν ακόμα μέσω των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών που εφευρέθηκε το 15ο αιώνα, κι αυτό μπορεί να ισχύσει  εάν κι εφόσον οι περικοπές προϋπολογισμών δεν περιορίσουν την πρόσβαση στα εγχειρίδια.

Έτσι κλείνει την ανάρτησή του ο David Warlick παρουσιάζοντας το συνέδριο στο Lausanne Laptop Institute.

Η πιο ενδιαφέρουσα ατάκα…

Είναι ένα μέρος του σχολικού πολιτισμού.

Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ο σχολικός πολιτισμός που αποπνέουν τα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα είναι αντιπροσωπευτικός του πολιτισμού μας ως κοινωνία.

Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ο σχολικός πολιτισμός των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μας είναι ανάλογος με τις επενδύσεις μας.

Θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι ο σχολικός πολιτισμός είναι ανάλογος των οραμάτων ατομικών και κοινωνικών. Πολιτικών και συνδικαλιστικών. Οργανωμένων συμφερόντων, δασκάλων και καθηγητών, δημοσιογράφων… Αλλά ο σχολικός μας πολιτισμός είναι ανάλογος με τη σημερινή διαδικασία μάθησης; Μήπως κατακερματίζοντας τη σχολική γνώση  ακολουθούμε πορεία αντίθετη; Μήπως εξυπηρετώντας μικροπολιτικές βυθίζουμε το ελληνικό σχολείο ακόμα χαμηλότερα;

Υπάρχουν εκπληκτικοί συνάδελφοι και εξαιρετικά σχολεία όπου στις σημερινές αντίξοες συνθήκες και ελλείψεις χαράζουν μία άξια μίμησης πορεία. Σχολεία και συνάδελφοι που τιμούν την έννοια σχολικός πολιτισμός.  Αλλά αυτό δεν φτάνει. Πρέπει να ζητήσουμε όχι μόνο πλούσιες, δικτυωμένες και ψηφιακές πηγές, netbook  και διαδραστικά συστήματα. Το βασικό στοιχείο στην εκπαίδευση είναι ο άνθρωπος. Για να παράξουμε σχολικό πολιτισμό απαιτείται αλλαγή διδακτικής προσέγγισης. Ο δάσκαλος και ο μαθητής να μαθαίνουν παρέα, να εργάζονται πάνω σε πραγματικά προβλήματα με αποτέλεσμα η μαθησιακή διαδικασία να ξεπερνά τα στενά όρια της τάξης και να επεκτείνεται στα προβλήματα της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας. Να μάθουμε πώς να μαθαίνουμε. Να μάθουμε να επεξεργαζόμαστε δεδομένα να κρίνουμε και να συνθέτουμε.

Καλή χρονιά.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Απόψεις, Εκπαίδευση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Σεπτεμβρίου 2010
Δ T Τ T Π S S
« Αυγ.   Οκτ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,428 hits
Αρέσει σε %d bloggers: