Να αναβαθμιστούν οι σχέσεις μαθητών- καθηγητών

«ΔΕΝ ΜΟΥ το είπατε… Ηρθα λοιπόν να σας κάνω έκπληξη. Ισως να είναι και η τελευταία φορά που έχω τη δυνατότητα να παρέμβω και ιδιαίτερα μάλιστα για ένα θέμα μεγίστης σημασίας όπως η γλώσσα και ο τρόπος διδασκαλίας της. Ηρθα να σας δω, να σας προτείνω, ίσως και να σας χαιρετήσω».

Ηταν πραγματική έκπληξη για την υπουργό Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης κ. Αννα Διαμαντοπούλου αλλά και για τους διοργανωτές της Συνάντησης Εργασίας για την «Ελληνική Γλώσσα και τη Γλωσσική Αγωγή» που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη η έκτακτη, απρόσμενη αλλά και εντυπωσιακή παρουσία-χαιρετισμός του υπεραιωνόβιου ομότιμου καθηγητή κ. Εμμανουήλ Κριαρά.

Στην ομιλία- χαιρετισμό του ο κ. Κριαράς που διανύει το 105ο (!) έτος της ηλικίας του εστίασε στην ανάγκη αναβάθμισης των σχέσεων μαθητού- καθηγητού, τον περιορισμό της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο και την επιτακτική ανάγκη εστίασης των μαθητών στην έρευνα και όχι στην αποστήθιση.

Η γλώσσα
Για εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τη διδασκαλία και την υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα και το εξωτερικό και την επικείμενη ίδρυση νέου οργανισμού με τη μορφή Ινστιτούτου (στα πρότυπα των ξένων όπως το Βρετανικό και το Ινστιτούτο Γκαίτε) που θα υποστηρίζει την ελληνική γλώσσα, μίλησε στην κλειστή συνάντηση εργασίας της Θεσσαλονίκης η κ. Διαμαντοπούλου υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά: «Αν σήμερα η αγγλική γλώσσα είναι για όλους τους λαούς του κόσμου η πρώτη ξένη γλώσσα που προτιμάται από ανάγκη, ας κάνουμε την ελληνική την πρώτη ξένη γλώσσα που θα προτιμάται από άποψη».

«Μια πρώτη σκέψη για την επωνυμία αυτού του Διεθνούς Δικτύου, είναι να φέρει το όνομα “Λόγος” (Logos)που σηματοδοτεί την κορυφαία συνεισφορά της ελληνικής σκέψης στον ανθρώπινο πολιτισμό. Ο ελληνικός Λόγος έγινε η γέφυρα για να περάσει η ανθρωπότητα στον κόσμο της λογικής. Σήμερα είναι επιτακτικό το αίτημα να παραμείνει σε αυτόν». Το Ινστιτούτο Λόγος θα δημιουργήσει ένα εθνικό δίκτυο με τα 400 σημεία, όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα σήμερα στο κόσμο ενώ στο πλαίσιο του συνεδρίου κατατέθηκε πρόταση για τη δημιουργία μιας δομής μέσα στην κυβέρνηση (με τη μορφή ειδικής Γραμματείας), η οποία θα συνδυάζει και θα συντονίζει όλες τις στρατηγικές για την ελληνική γλώσσα.

Τα Νέα

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Γλώσσα, Δάσκαλος
3 comments on “Να αναβαθμιστούν οι σχέσεις μαθητών- καθηγητών
  1. Ο/Η Ελένη λέει:

    Βαρέθηκα τις εξαγγελίες και τα εθνικά στρατηγικά σχέδια καθώς και τις ειδικές γραμματείες. Για μένα την καθημερινή, απλή δασκάλα που κονταροχτυπιέμαι με ανεμόμυλους, θα κάνουν κάτι;;;; Υπέροχος ο ΚΥΡΙΟΣ καθηγητής Ε.Κριαράς, υπάρχει κάποιος που θα τον ακούσει;;;;;;;;;;;;;

  2. Ο/Η mcsotos λέει:

    Τι σε κάνει να είσαι τόσο αισιόδοξη;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιουνίου 2010
Δ T Τ T Π S S
« May   Jul »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,447 hits
Αρέσει σε %d bloggers: