Κάντο όπως … ο Αρδίζογλου

Κάντο όπως τα ιδιωτικά μας προτρέπουν τα χτεσινά Nέα για τις προτάσεις αλλαγών στο Λύκειο.

Οι περισσότερες από τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν, εφαρμόζονται ήδη στα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία και φυσικά πληρώνονται αδρά από τους γονείς. Για παράδειγμα, η εκπόνηση εκτεταμένης εργασίας είναι από τα βασικά στοιχεία του προγράμματος του Διεθνούς Απολυτηρίου (Ιnternational Βaccalaureate), το οποίο είναι ένα από τα πλέον ακριβά ιδιωτικά προγράμματα και οδηγεί απευθείας στα διάσημα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Οι εργαστηριακές ασκήσεις αποτελούν βασικό τομέα ανταγωνισμού μεταξύ των μεγάλων ιδιωτικών σχολείων, τα οποία διαφημίζουν τις εγκαταστάσεις τους για να προσελκύσουν εγγραφές, ενώ η δυνατότητα επιλογής μαθημάτων και η έμφαση στη δεύτερη και την τρίτη ξένη γλώσσα χαρακτηρίζει τα προγράμματα σπουδών στα ιδιωτικά σχολεία. Τέλος, η αξιολόγηση των μαθητών βάσει φακέλου εφαρμόζεται επίσης στα ιδιωτικά.

Βέβαια πριν από 1-2 χρόνια έγιναν ρεντίκολο διεθνώς μια και κατάφεραν να διασύρουν ένα διεθνή οργανισμό. Πώς; Για θυμηθείτε πατώντας εδώ.

Τελικά το συγκεκριμένο άρθρο εξυπηρετεί διαφορετικούς σκοπούς; Μήπως προσπαθεί να προωθήσει την ιδιωτική εκπαίδευση και όχι τις αλλαγές στο Λύκειο;

Σκέφτηκα να το δοκιμάσω. Αντέγραψα το άρθρο και το έβαλα στο wordle….

Voila

Ποια λέξη κυριαρχεί;

Τα ιδιωτικά σχολεία έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην ελληνική εκπαίδευση. Τα χρόνια που απαιτείτο πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων για το διορισμό, προσλάμβαναν  όλους εκείνους τους αριστερούς που δεν είχαν στον ήλιο μοίρα. Κι έτσι ξεχώρισαν μερικά από αυτά. Και σίγουρα και σήμερα ξεχωρίζουν κάποια, αλλά δεν μπορούμε να γενικεύουμε.

Βέβαια υπάρχουν και τα παιδιά μιας βασικής παιδείας. Παιδιά, δάσκαλοι και γονείς που ζουν, δημιουργούν κι απολαμβάνουν ένα από τα ηδονικότερα αγαθά. Την Παιδεία. Αυτοί πολύ δύσκολα θα βρεθούν στις σελίδες του ΔΟΛ, μια και δεν υπάρχει σκάνδαλο.

Advertisements
Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Απόψεις, Εκπαίδευση, Wordle
3 comments on “Κάντο όπως … ο Αρδίζογλου
  1. Ο/Η Δέσποινα λέει:

    Πετυχημένο το συννεφάκι σου, εγώ θα ήθελα να μοιραστώ μια πρόσφατη εμπειρία. Πριν μία εβδομάδα πήγα να γράψω την κόρη μου στο Δημοτικό δεν είχα ξαναμπεί μέσα στο σχολείο, μόλις μπήκα αισθάνθηκα να πνιγούμε, επειδή μεγάλωσα στην Γερμανία όπου πήγα σε Γερμανικό Δημόσιο Σχολείο, επειδή αλλιώς το φανταζόμουν δεν ξέρω. Το μόνο που ρώτησα ήταν αν υπάρχει διαδραστικός Πίνακας μου είπαν όχι , και να υπήρχε ποιος θα το χειριζόταν ….άλλο Ιδιωτικό και άλλο Δημόσιο.

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Δυστυχώς στα Ιδιωτικά η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερα. Γιατί μπορεί να έχουν διαδραστικούς πίνακες αλλά δεν έχουν δασκάλους/ες. Έχουν νηπιαγωγούς, έχουν φιλολόγους, μαθηματικούς, φυσικούς στο δημοτικό. Και τι πιο απλό; Σίγουρη δουλειά, θα μπορούσαν να δίνουν μπόνους, να εξασφαλίσουν επιστημονική εξέλιξη στο προσωπικό τους… Αλλά είναι γνωστό ότι όποιος δάσκαλος πάει σε ιδιωτικό με την πρώτη ευκαιρία φεύγει. Γιατί;

      Δεν είμαι αντίθετος με τα ιδιωτικά, μια και δούλεψα 14 χρόνια και όποτε άλλαξα εργασιακό περιβάλλον ήταν δική μου επιλογή, αλλά έχω πολύ συγκεκριμένες απόψεις για την παιδεία και δεν τις ικανοποιούν. Θα φέρω όμως παράδειγμα μία θετική περίπτωση, τη σχολή Χιλλ. Σχολείο από το 1830 με φανατικούς υπερασπιστές. Πήγαν στο Δημοτικό τα βαφτιστήρια μου, τώρα πάνε Α’ Λυκείου. Προτζεκτ, διεθνή προγράμματα, εμπλουτισμός της διδακτέας ύλης με βιωματικές δραστηριότητες. Πόσα όμως ιδιωτικά δουλεύουν έτσι;

      Θα επισημάνω μία μεγάλη διαφορά ιδιωτικού και δημοσίου σχολείου. Το ιδιωτικό είναι «ένα στόμα μία φωνή» απαγορεύονται οι διαφοροποιήσεις. Το δημόσιο σου επιτρέπει να διαφοροποιηθείς εφόσον μπορείς να τεκμηριώσεις τη παρέμβασή σου. Και επειδή ήμουν εκεί σε διαβεβαιώνω ότι οι τεμπέληδες και οι αδιάφοροι είναι περίπου τα ίδια 20%-30%.

      Δε διαφωνώ ότι τα γερμανικά, αγγλικά, γαλλικά σχολεία είναι καλύτερα. Αλλά και σαν κράτη είναι καλύτερα. Πόσα διεθνή βραβεία έχουν πάρει, πχ Νόμπελ; Πόσα έχουμε πάρει εμείς; Τι έχουν ανακαλύψει; Τι έχουμε ανακαλύψει εμείς; Τα σχολεία, ιδιωτικά και δημόσια, αντανακλούν τη προτεραιότητα που τους δίνουμε εμείς ως κοινωνία. Τα σχολεία τα φτιάχνουν οι άνθρωποι στην Ελλάδα. Αν είναι τυχερή η κόρη σου θα συναντήσει αξιόλογους δασκάλους συμμαθητές σε όποιο σχολείο κι αν γραφτεί.

      ΚΑΛΗ τύχη

  2. Ο/Η Δέσποινα λέει:

    « Αν είναι τυχερή η κόρη σου θα συναντήσει αξιόλογους δασκάλους συμμαθητές σε όποιο σχολείο κι αν γραφτεί «

    έχεις δίκαιο σε αυτό και ίσως αυτό που μετράει πιο πολύ πάντα είναι ο άνθρωπος, άσχετα αν όλοι θέλουν να μας αποδείξουν το αντίθετο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 966 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιουνίου 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μάι.   Ιολ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 348,393 hits
Αρέσει σε %d bloggers: