Έχουν μαύρα μεσάνυχτα…

Ενώ από τη μια μεριά επιμορφώνουν τους εκπαιδευτικούς:

Η Ελλάδα, όπως και πολλά άλλα κράτη, ακολούθησε διαδοχικά αρχικά το πρώτο µοντέλο, ενώ σταδιακά προσαρµόστηκε στο δεύτερο και το τρίτο, κυρίως από τα µέσα της δεκαετίας του 1990.
Στο διεθνή χώρο, τρία είναι τα κυρίαρχα µοντέλα εισαγωγής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση:
το τεχνοκρατικό/τεχνοκεντρικό – που δίνει µεγαλύτερη σηµασία στην τεχνολογία των ΗΥ Χαρακτηρίζεται από έναν «τεχνολογικό ντετερµινισµό», δηλαδή δίνει σχεδόν απόλυτη αξία στα χρησιµοποιούµενα συστήµατα και την εκµάθηση της λειτουργίας τους, θεωρώντας ότι η χρήση τους θα είναι αρίστη (σχεδόν αναγκαστικά, ντετερµινιστικά η ορθή χρήση προκύπτει άµεσα από τις σχετικές δεξιότητες).
το ολιστικό – που δίνει σηµασία στην διαθεµατική και ολιστική προσέγγιση της γνώσης. Η ενσωµάτωση των ΤΠΕ γίνεται σταδιακά σε όλα τα γνωστικά αντικείµενα, η Πληροφορική δηλαδή «διαχέεται» κατά κάποιο τρόπο, στο σύνολο των µαθηµάτων και των σχολικών δραστηριοτήτων. Η υιοθέτηση αυτού του µοντέλου προκαλεί και τις µεγαλύτερες ανατροπές στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστηµα.
το πραγµατολογικό – που αποτελεί ένα συνδυασµό των δυο άλλων. Το µοντέλο αυτό χαρακτηρίζεται από τη συνδυασµένη διδασκαλία µαθηµάτων «αµιγούς» Πληροφορικής και την ταυτόχρονη ένταξη των ΤΠΕ ως µέσου στήριξης της µαθησιακής διαδικασίας στα διάφορα γνωστικά αντικείµενα.
4. Δυο διαφορετικές προσεγγίσεις
Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτυχθεί διεθνώς δυο ιδιαίτερες προβληµατικές, που αντιµετωπίζουν το πρόβληµα σε µια διαφορετική βάση. Η έννοια των βασικών δεξιοτήτων στην Πληροφορική, δηλαδή στη διαχείριση της πληροφορίας, υποκαταστάθηκε σταδιακά από τις δεξιότητες χειρισµού Η.Υ. Τούτο όµως τείνει να υποκατασταθεί σήµερα από την Πληροφορική «ευχέρεια» (fluency) – δηλαδή από δεξιότητες που είναι και πολύ πιο διευρυµένες, αλλά και πολύ πιο βαθειές.
Από την άλλη μεριά σήμερα διαβάσαμε:
Για  την  Πρωτοβάθμια  Εκπαίδευση και  αποκλειστικά   για τη διδασκαλία  όλων των γνωστικών  αντικειμένων , συστήνονται  κλάδοι των αντίστοιχων ειδικοτήτων  (Π.Ε.05, Π.Ε.07, Π.Ε.08, Π.Ε.19, Π.Ε.20 και ΠΕ 32) και αντίστοιχος αριθμός  οργανικών θέσεων,  με κοινή  Υπουργική  Απόφαση  που  προωθείται.
Όπως κι αυτό…
Ωστόσο, ως μεταβατικό στάδιο μπορεί  να εισαχθεί η Πληροφορική, ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου  να δοθεί η ευχέρεια στους μαθητές να εξοικειωθούν με την επιστήμη των υπολογιστών,  που θα τους φανεί χρήσιμη όχι μόνο στις επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες, αλλά και κατά την πλήρη ένταξή τους αργότερα στην πραγματική ζωή. Απώτερος στόχος είναι η πιστοποίηση του βαθμού κατάκτησης των βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τις ΤΠΕ κατά τη διάρκεια της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
Με άλλα λόγια… έχουν τρικυμία εν κρανίω
Παιδαγωγική αξιοποίηση: Για άλλη μια φορά η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει πεδίο άσκησης κοινωνικής πολιτικής, και όταν το ΔΝΤ ρωτήσει τι κάνετε ρε παιδιά τι θα απαντήσουν όταν από τη μια μεριά απορροφώντας κονδύλια του ΕΣΠΑ υποστηρίζουν την Α’ άποψη και απορροφώντας κονδύλια του ΕΣΠΑ ταυτόχρονα στηρίζουν την ακριβώς αντίθετη άποψη. Μάλλον έχουν μαύρα μεσάνυχτα… αλλά γιατί να τα πληρώσω πάλι εγώ, εσύ, όλοι εμείς; Γιατί να το πληρώσουν τα παιδιά μου, σου, μας;
Φτάνει πια !!!
Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις 21ος αιώνας, Εκπαίδευση, Ενσωμάτωση, Κοροϊδία
3 comments on “Έχουν μαύρα μεσάνυχτα…
  1. Ο/Η Sophia λέει:

    Εγώ πάντως, δεν βλέπω γονείς να διαμαρτύρονται, μόνο οι ΕΛΜΕ, που τα παιδιά τους θα είναι παστωμένα σε τριαντάρια τμήματα σε σχολεία με ελάχιστες υποδομές…. Και το πρόβλημα, δεν είναι μόνο αυτό, φυσικά…..

    • Ο/Η Όλα είναι θέμα παιδείας λέει:

      Μα όλες αυτές οι εξαγγελίες έχουν ωραία συσκευασία… από περιεχόμενο όμως κενό.
      Μήπως να αλλλάξουμε την ορθογραφία της λέξης από «καινοτομία» σε «κενοτομία»;

  2. Ο/Η elenelli λέει:

    και ποιος θα τους ξημερώσει;;;
    Έλεος!
    Ας κοπιάσουν στο δημοτικό, να δουν τη γλύκα!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 965 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιουνίου 2010
Δ T Τ T Π S S
« May   Jul »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 339,441 hits
Αρέσει σε %d bloggers: