Ένας τυπικός διαδραστικός πίνακας έχει κόστος γύρω στις 2.500€. Αυτά αναλύονται ως εξής:
Πίνακας 1.000€
Βιντεοπροβολέας 750€ ( Θα πρέπει να έχει ανάλυση 1024Χ768, 2500 φωτεινότητα και 2500 αντίθεση)
Υπολογιστής 500€
Βάση στήριξης, εγκατάσταση, καλώδια περισσότερα από 250€ αλλά για οικονομία θα πούμε 250€.
Σύνολο 2.500€
Εδώ θα κάνουμε μία παραδοχή ότι εφόσον για να λειτουργήσει χρησιμοποιεί λογισμικό υπάρχουν καλά και μέτρια λογισμικά. Και αν ακολουθείτε το συλλογισμό μου θα υποθέσετε, και σωστά, ότι οι πιο ακριβές λύσεις προσφέρουν και καλύτερο λογισμικό.
Μία δεύτερη παραδοχή είναι ότι οι διαδραστικοί πίνακες, με όχι τόσο πλούσιο λογισμικό και χωρίς να έχουν επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί, μεταφέρουν το κέντρο διδασκαλίας στον πίνακα. Και ποιο διδακτικό μοντέλο στηρίζεται στην αυθεντία του … πίνακα; Το δασκαλο-κεντρικό. (Μπορείτε να δείτε ένα τέτοιο παράδειγμα στο τέλος του άρθρου).
Από την άλλη μεριά να σου χαρίζουν γάιδαρο και να τον κοιτάς στα δόντια; Θα μπορούσα όμως να ερευνήσω τι άλλο θα μπορούσα να κάνω με 2500€.
Εδώ και καιρό έχουν παρουσιαστεί τα «χαζά» τερματικά. Φέτος η Microsoft παρουσίασε το Multipoint server, κι αυτή η τεχνολογία πρακτικά σημαίνει ότι με 1 καλό υπολογιστή και μερικές οθόνες και πληκτρολόγια έχεις μία νησίδα πληροφορικής στην τάξη σου.Ας αναλύσουμε το κόστος:
1 server 800€
8 σταθμοί εργασίας 1000€
Λειτουργικό 180€
Άδειες χρήσης 8*30=240€
2 hubs = 100€
Καλώδια κλπ 180€
Σύνολο περίπου 2500€
Σαν ένας εκπαιδευτικός που με ενδιαφέρει οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά κατά τη διάρκεια της μάθησης να αναλύουν, να επεξεργάζονται, να συμπεραίνουν, να δημιουργούν… να ανακαλύπτουν, να επικοινωνούν θα μου επιτρέψετε αν είχα τη δυνατότητα να επιλέξω … θα επέλεγα τη δεύτερη λύση.
Φανταστείτε αντί 6000 διαδραστικούς πίνακες 6000 νησίδες πληροφορικής.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα αν είναι ubuntu και εξοικονομήσουμε καμιά 500€.
Πρακτικά δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι η Υπουργός θα καταφέρει αν βρει τα παραπάνω κονδύλια, οπότε… Από τους εκπαιδευτικούς της πράξης διατυπώνεται η ισχυρότερη αντίρρηση:
Η οικονομική επένδυση είναι δυσανάλογα μεγάλη με τις πραγματικές ανάγκες ενός σχολείου.
θα μπορούσα να προσθέσω μερικές προσωπικές απόψεις:
Η μερική αξιοποιήση τους απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς δυσανάλογες ώρες προετοιμασίας, τα συνοδευτικά λογισμικά είναι πολύ «φτηνά». Αν είναι να φτιάχνουμε Power Point ή να επιδεικνύουμε κάποια ιστοσελίδα αδικούμε το εργαλείο. Τα περισσότερα σχολεία στην πρωτοβάθμια, άσχετα με τα στοιχεία που στέλνουν οι διευθυντές μια και τους ρωτούν ποσοτικά και όχι ποιοτικά στοιχεία, δεν έχουν εργαστήρια που μπορούν να αξιοποιηθούν, όπως δεν έχουν βιβλιοθήκες, όπως δεν έχουν τα απαραίτητα να κάνουν στοιχειωδώς το μάθημα τους.
(Μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας με νέα μέσα στο παρακάτω βίντεο. Εστιάστε στο διάστημα 3:29 έως 4:27. Μπορεί ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός να μη χρησιμοποιεί διαδραστικό πίνακα αλλά είναι μία κλασσική περίπτωση του 2ου στάδιου ενσωμάτωσης των ΤΠΕ διδάσκοντας με τον παλιό τρόπο αξιοποιώντας νέα εργαλεία)
Σχολιάστε