Ψηφιακός γραμματισμός

Επιστρέφοντας από μία συνάντηση «εργασίας» αντηχούσαν στα αυτιά μου οι συνηθισμένες φράσεις κλισέ με την πρόσθεση μίας νέας: «αραιή πλέξη». Και στο μυαλό μου γύριζε η κατάσταση στα ελληνικά σχολεία. Την περασμένη εβδομάδα χλεύαζα τον φωτοτυπικό έρωτα ώσπου σήμερα άκουσα κι αυτό «… οι συνάδελφοι φοβούνται να χρησιμοποιήσουν το νέο, μεταχειρισμένο, φωτοτυπικό και χρησιμοποιούν το παλιό που βγάζει μουτζούρες!»
Και σκεφτόμουν ότι έχει προστεθεί στους ήδη υπάρχοντες γραμματισμούς και ο ψηφιακός. Πότε θα το πάρουμε είδηση; Πότε θα αντιμετωπίσουμε τους μαθητές στη βάση των αναγκών τους και όχι των φοβιών μας;
Με την είσοδο των netbook στην εκπαίδευση ακούστηκαν, όχι αβάσιμα, πολλές επιφυλάξεις για το όλο εγχείρημα αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί, τις περισσότερες φορές ανώνυμοι, που μπολιάζουν την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα με παραδειγματικές εργασίες.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε να παρουσιάζουν την εργασία τους δύο από αυτούς στα παρακάτω βίντεο



Τον κ. Κολτσάκη είχα την τύχη να τον συναντήσω στη Νάουσα και τη Σύρο στα αντίστοιχα συνέδρια και μπορώ να σας πληροφορήσω ότι διατηρεί ένα δικτυακό τόπο εξαιρετικού επιπέδου όπως και ένα επαγγελματικό δίκτυο μάθησης για τις Φυσικές Επιστήμες. Διακρίθηκε για το ιστολόγιο Φυσικές Επιστήμες στο Κ.Γ.Α

Η κ. Κατερίνα Προκοπίου, φιλόλογος του 3ου Γυμνασίου Τούμπας, στη Θεσσαλονίκη, λειτουργεί και διαχειρίζεται το 3 Γυμνάσιο Τούμπας Θεσσαλονίκης που φρόντισε να το συνδέσει άμεσα με το σχολείο της.

Επειδή στα βίντεο θα αναρωτηθείτε για τη συμμετοχή των μαθητών και την ποιότητά της θα σας επισημάνω μία συζήτηση που έγινε με αφορμή το έργο του Καββαδία στο συνεργατικό περιβάλλον του Λογοτεχνούμε, μια προσπάθεια ενός φιλολόγου για να προσεγγίσουν οι μαθητές της Β’ Λυκείου την ποίηση του Καββαδία, όπου η προσπάθεια είναι και πιο δύσκολη λόγω του πλαισίου των πανελληνίων αλλά και των αγωνιών των εφήβων.

Το συμπέρασμα;

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις 21ος αιώνας, e-learning, Διαδίκτυο, Εφαρμογές web2.0, Εθνοτεχνολογία, Εκπαίδευση, Ενσωμάτωση, Πρωτοβουλίες, Προτάσεις διδασκαλίας, Συνεργασία, Σχολείο2.0, ΤΠΕ, Ψηφιακά μέσα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 966 ακόμα followers
Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιανουαρίου 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 394.671 hits
Αρέσει σε %d bloggers: