Δασκάλα σε δίκη για μάθημα σε αλλοδαπούς / Ενημέρωση

Την ώρα που πολλοί εξακολουθούν να αντιδρούν με σκεπτικισμό για το αν θα πρέπει να δοθεί ελληνική ιθαγένεια στα παιδιά των μεταναστών που ζουν στην Ελλάδα, αρχίζει στην Αθήνα η δίκη της δασκάλας που απλώς τους έδωσε την ευκαιρία να μάθουν και τη δική τους γλώσσα. Πρόκειται για τη Στέλλα Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου, που δικάζεται αύριο γιατί παραχωρούσε «παράνομα» χώρο του σχολείου για μαθήματα αλβανικής γλώσσας.

Πρόκειται για εθελοντικά μαθήματα που γίνονταν τις απογευματινές ώρες σε παιδιά αλλά και γονείς, με στόχο την ομαλή ένταξη όλων στη σχολική κοινότητα αλλά και την καταπολέμηση του καθημερινού φαινομένου πολλαπλών και συνεχών απουσιών των μαθητών. Στο πρόγραμμα για τους γονείς, στους οποίους διδασκόταν η ελληνική γλώσσα, συμμετείχαν 150 άτομα που επεδίωκαν να μπορέσουν να βοηθούν τα παιδιά τους περισσότερο στο διάβασμα και βέβαια να εμπλακούν στη σχολική δραστηριότητα.

Τα μαθήματα μητρικών γλωσσών αποσκοπούσαν στη βελτίωση της γλωσσικής ικανότητας των αλλοδαπών μαθητών και στην καλύτερη σχολική τους επίδοση, σύμφωνα με τα επιστημονικά πορίσματα και τις πρακτικές που εφαρμόζονται στις χώρες της Ε.Ε.

Αντί η κ. Πρωτονοταρίου να εισπράξει τα εύσημα για όλα αυτά, εισέπραξε μια μήνυση και μια μετάθεση. Μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας ο διάδοχός της στη διεύθυνση του σχολείου Εμμ. Γιουτλάκης. Είναι δε εντυπωσιακό ότι κατηγορείται μόνο για τα αλβανικά και όχι για τα αραβικά τα οποία επίσης δίδασκε στα παιδιά…

Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων του 132ου Δημοτικού Σχολείου, που τάσσεται υπέρ της δασκάλας, οι δράσεις αυτές είχαν εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας και συνεχίστηκαν μετά το πέρας του προγράμματος σε εθελοντική βάση. «Είναι αυτονόητο ότι τέτοιες πρωτοβουλίες επηρεάζουν θετικά το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Εξάλλου η επί της ουσίας διαπολιτισμική προσέγγιση στον χώρο του σχολείου εφοδιάζει τα παιδιά μας με αξίες, εμπειρίες και δεξιότητες πολύτιμες για τη μετέπειτα ζωή τους», αναφέρει ο Σύλλογος.

Στο ίδιο κλίμα και η ανακοίνωση των δασκάλων του σχολείου στην οποία αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που εφαρμόστηκαν συναποφασίστηκαν και καλεί «όλους όσοι αγωνίζεστε για μια καλύτερη εκπαίδευση» να παρευρεθούν στη δίκη.

Γι’ αυτόν τον λόγο και εκφράζοντας την αλληλεγγύη της, η Διδασκαλική Ομοσπονδία κήρυξε δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τους εκπαιδευτικούς του λεκανοπεδίου και 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για το 132ο Δημοτικό

Ελευθεροτυπία

Αθώες έκρινε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας τους δασκάλους Στέλλα Πρωτονοταρίου και Ντενάντα Καρκάλο, που κατηγορούνταν για παράνομη παραχώρηση σχολικού χώρου. Πιέσεις από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τη διακοπή των εξωσχολικών μαθημάτων παιδιών μεταναστών είπε ότι δέχθηκε ο μηνυτής.

Ο εισαγγελέας πρότεινε την απαλλαγή τους, τονίζοντας: «Δυστυχώς καλούμαι να υποστηρίξω ένα κατηγορητήριο το οποίο δεν υποστηρίζεται από πραγματικά περιστατικά. Δεν διακρίνω την ελάχιστη ένδειξη μη νομιμότητας της πράξης των δύο κατηγορουμένων. Σε βάρος του προσωπικού της χρόνου ξεκίνησε μια δραστηριότητα για τα παιδιά. Αν κάποιος διαχωρίζει τα παιδιά σε ελληνόπουλα και αλβανόπουλα είναι προσωπικό του πρόβλημα».

Η δίκη διεξήχθη σε μια αστυνομοκρατούμενη αίθουσα, καθώς ο μηνυτής και νυν διευθυντής του 132ου Δημοτικού Σχολείου δήλωσε ότι απειλείται η ζωή του.

«Μου έδωσαν προφορικές εντολές για τις όποιες δεν με κάλυψαν και βρέθηκα εκτεθειμένος. «Αν δεν μπορείς να μας διασφαλίσεις ότι θα καταργηθεί το πρόγραμμα, μπορεί να παραιτηθείς τώρα και να στείλουμε κάποιον άλλο στη θέση σου», μου είπαν. Έτσι, σταμάτησα τα μαθήματα και τώρα με θεωρούν φασίστα και ακροδεξιό», κατέθεσε ο μηνυτής Εμμ. Γιουτλάκης, επιχειρώντας να δικαιολογήσει τη διακοπή των εθελοντικών μαθημάτων.

Ο κ. Γιουτλάκης κατονόμασε τον πρώην γ.γ. του υπουργείου Παιδείας το 2007, Δημ. Πλατή. «Η εντολή μου δόθηκε στο όνομα της Ελληνικής Δημοκρατίας και την ακολούθησα. Έκανα λάθος, έπρεπε να είχα παρατηθεί» δήλωσε.

Όσο για τις δύο κατηγορούμενες, ζήτησε την αθώωσή τους, σημειώνοντας πως «κανείς δεν ωφελήθηκε ούτε υπέστη βλάβη» από τα επίμαχα φροντιστηριακά μαθήματα.

via

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις Εκπαίδευση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 966 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
Κλικ
  • Κανένα
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Ιανουαρίου 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 394.441 hits
Αρέσει σε %d bloggers: