Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια;

Από το κυριακάτικο άρθρο του Βήματος απομόνωσα δύο παραγράφους. Το άρθρο αναφέρεται στο διάλογο….
 
Χάρτης από την Ιστορία Γ' Δημοτικού

Χάρτης από την Ιστορία Γ' Δημοτικού

Παρεμφερή ισχύουν και πίσω από τις σχολικές καγκελόπορτες, στις γκρίζες αίθουσες διδασκαλίας. Το μήνυμα είναι και πάλι τόσο ηχηρό, που για να καταδειχθεί η γύμνια του «μεταρρυθμιστή» βασιλιά δεν χρειάζεται παρά ένας ρητορικός ψίθυρος: Απαιτείται άραγε μακροχρόνιος «διάλογος»  για να διαπιστωθεί ότι τα λύκεια (όπως επίσης τα δημοτικά, τα γυμνάσια, αλλά και τα πανεπιστήμια) χρειάζονται  βιβλιοθήκες,εργαστήρια και υπολογιστές με διαρκή πρόσβαση στο Διαδίκτυο; Αν, όπως φορτικά διατείνεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, επιθυμεί συναινέσεις, ο τομέας αυτός αποτελεί πεδίον δόξης λαμπρόν: Δεν έχει παρά να ξεκινήσει ένα γενναίο πρόγραμμα εξοπλισμού των σχολικών μονάδων και δεν θα βρεθεί ούτε ένας πολίτης που να μην την επαινέσει (έστω και χωρίς διάλογο).

Τρίτο σταθμό αποτελούν, τέλος, τα εγχειρίδια που οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αντιμετωπίσουν όταν, γεμάτοι άγχος και ανούσιες υποχρεώσεις, επιστρέφουν στο σπίτι. Με ελάχιστες εξαιρέσεις (που επιβεβαιώνουν τον κανόνα) πρόκειται για πονήματα παροιμιώδους προχειρότητας και ευτέλειας: από το μέγεθος των γραμματοσειρών και την ποιότητα της εκτύπωσης μέχρι την αποσπασματική και ανερμάτιστη διάρθρωση της ύλης. Χρειάζονται άραγε επιτροπές και ανακτοβούλια ώστε να εκσυγχρονιστεί ο τομέας αυτός; Για να διαδραματίσουν βέβαια τον ρόλο τους ως εφαλτήρια έρευνας, κόντρα στη λογική της αποστήθισης, τα συγγράμματα, όπως άλλωστε και το διδακτικό έργο στο σύνολό του, προϋποθέτουν τις υπόλοιπες υποδομές (βιβλιοθήκες, πολυμέσα κτλ.). Πρόκειται για σύνδρομο που η συνδυαστική προσέγγισή του αποτελεί λυδία λίθο μεταρρυθμιστικής σοβαρότητας….
Απλά τα πράγματα. Η ελληνική εκπαίδευση έχει τόσες μεγάλες ανάγκες που δεν υπάρχει καμιά ανάγκη διαλόγου. Το ΥπΕΠΘ θα έπρεπε να αποτελεί ένα από τα πιο εύκολα υπουργεία, διότι παρέχει πεδίο δόξης λαμπρό.
Φυσικά και τάσσομαι υπερ του διαλόγου, αλλά γιατί κάτι μέσα μου λέει ότι θα το ρίξουν στην κουβεντούλα κι όχι στα έργα οι υπεύθυνοι;
Ολόκληρο το άρθρο.
Advertisements
Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις 21ος αιώνας, Εκπαίδευση, Κοροϊδία
One comment on “Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια;
  1. Ο/Η xrysostomos λέει:

    Δεν καταλαβαίνω τί νόημα μπορεί να έχει για μένα ο διάλογος, όταν δεν εμπιστευομαι αυτόν που θα πάρει τις τελικες αποφάσεις…

    (Μάλλον καταλαβαίνω, αλλά τέλος πάντων…)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 966 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Φεβρουαρίου 2009
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν.   Μαρ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 366.190 hits
Αρέσει σε %d bloggers: