Τι είναι η επιμόρφωση Β’ Επιπέδου;

Κάποια στιγμή γύρω στις αρχές της νέας χιλιετίας στο συνολικό σχεδιασμό, κάποια αστροπελέκια, συνέλαβαν το σχέδιο να επιμορφώσουν τους εκπαιδευτικούς στις «Νέες Τεχνολογίες». Έγινε το πρώτο πακέτο, το περίφημο Π1 Βασικές Δεξιότητες, και υπήρχε το Π2 και το Π3. Ο καιρός περνούσε αλλά δε γινόταν τίποτα. Ένωσαν τα Π2 και Π3 και δημιουργήθηκε το Β’ Επίπεδο. Ο καιρός συνέχισε να περνά. Βέβαια το έργο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2006 με 15.400 επιμορφωθέντες. Σήμερα, με ορίζοντα τελικής ολοκλήρωσης του έργου τον Δεκέμβρη του 2008, ξεκίνησε η επιμόρφωση των 400 εκπαιδευτών(26/11/07). Τι θα γίνουν οι 15.000; (Δεν συζητώ καθόλου για το περιεχόμενο διότι ΟΛΟΙ αποποιούνται κάθε ευθύνη). Παράλληλα οι νέες τεχνολογίες πάλιωσαν όπως είπε σε μια στιγμή ο Γιάννης Σ.

Τα γράφω γιατί διάβασα ένα πολύ καλό σχόλιο στο netschoolbook για τα αποτελέσματα της PISA, που το υιοθετώ πλήρως.

Ερχόμαστε σε αυτό που έμαθα, αυτές τις 2 βδομάδες. Αν δεν αλλάξουμε δεν πρόκειται να προκόψουμε. Αυτό όμως που παρατήρησα ήταν ότι όλοι προτρέπουν τους υπόλοιπους να αλλάξουν. Κανένα δεν είναι έτοιμος να αλλάξει ο ίδιος. Υποθέτω ότι το 2010 τα αποτελέσματα της Pisa θα είναι αναλογικά τα ίδια. Στις 40 χώρες ήμασταν στην 30η θέση. Στις 60 είμαστε στην 38η. Άρα μπορεί κάποιοι να παινευτούν ότι αναλογικά κερδίσαμε και 2 θέσεις!!! Κι όμως οι δημοσιογράφοι, και οι υπόλοιποι, θα απορούν γιατί τα παιδιά μας πατώνουν στην κατανόηση κειμένου. Ε ας θυμηθούμε τον Ζαχαρία Παπαντωνίου

Ο ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ

Σαν έμαθε τη λέξη Καλησπέρα

ο παπαγάλος,είπε ξαφνικά:

«Είμαι σοφός,γνωρίζω Ελληνικά.

Τι κάθομαι δωπέρα:»

Τη πράσινη ζακέτα του φορεί

και στο συνέδριο των πουλιών πηγαίνει,

για να τους πει μια γνώμη φωτισμένη.

Παίρνει μια στάση λίγο σοβαρή

ξεροβήχει,κοιτάζει λίγο πέρα,

και τους λέει:

Καλησπέρα!

Ο λόγος του θαυμάστηκε πολύ.

Τι διαβασμένος,λένε,ο παπαγάλος!

Θα ‘ναι σοφός αυτός πολύ μεγάλος,

αφού μπορεί και ανθρώπινα μιλεί.

Απ’ τις Ινδίες φερμένος,ποιος το ξέρει

πόσα βιβλία μαζί του να ‘χει φέρει,

με τι σοφούς εμίλησε,και πόσα

να ξέρει στων γραμματικών τη γλώσσα!

«Κυρ-παπαγάλε, θα ‘χομε την τύχη

ν’ ακούσουμε τι λες και παραπέρα;»

Ο παπαγάλος βήχει,ξεροβήχει…

-μα τι να πει; Ξανάπε:

Καλησπέρα!

(Αν βρείτε τα «Παραμυθοτράγουδα» του Ζουγανέλη, θα βρείτε μια μελοποιημένη έκδοση…)

Υ.Γ Το παραπάνω κείμενο άρχισα να το επεξεργάζομαι πριν πολύ καιρό. Από τότε τι έχει γίνει; Οι 15400 έχουν γίνει 8000 και κάτι. Στα πλαίσια της επιμόρφωσης μας παρουσίασαν πολλά λογισμικά που αποκλείεται να χρησιμοποιήσω. Όμως διαμόρφωσα την άποψη ότι οι ΤΠΕ, όταν ενσωματωθούν στη διδασκαλία, θα την εμπλουτίσουν με στοιχεία και χαρακτηριστικά που είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατον να αναδειχτούν σε μία διδασκαλία με παραδοσιακή προσέγγιση.

Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις 1, Επιμόρφωση, Εθνοτεχνολογία, Εκπαίδευση, Νέες τεχνολογίες, Σύγχρονες Τεχνολογίες, ΤΠΕ
7 comments on “Τι είναι η επιμόρφωση Β’ Επιπέδου;
  1. Ο/Η xrysostomos λέει:

    Αν είναι να αλλάξουμε τα μέσα και να διατηρήσουμε τη νοοτροπία, τότε καλύτερα να μην κάνουμε τίποτα. Τουλάχιστον έτσι θα διατηρήσουμε μια συνέπεια!

    Σχετικά με την έρευνα του PISA, θέλω να πω ότι η έρευνα του PISA δείχνει την «επίδοση» εκπαιδευτικών συστημάτων σε σχέση με συγκεκριμένα κριτήρια.

    Βγάζουμε συμπεράσματα του τύπου «το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι πίσω» μόνο αν συμφωνούμε με αυτά τα κριτήρια.

    Να μην παρεξηγηθώ: Συμφωνώ με το συμπέρασμα, διαφωνώ με τη χρήση του PISA ως επιχείρημα.

    Αναλυτικά η άποψή μου εδώ

  2. Ο/Η mcsotos λέει:

    Χρυσόστομε να που θα διαφωνήσουμε για πρώτη φορά έντονα.
    1ο σημείο.
    Pisa και να καίει. Μέσω της ΟΛΜΕ συνδιαμορφώνουμε την εξέταση. Οπότε είναι οξύμωρο να αμφισβητούμε τα κριτήρια. Άρα συνδιαμορφώνουμε, συμμετέχουμε και αμφισβητούμε την εξέταση. Μάλλον πρέπει να επανεξετάσουμε τη στάση μας.
    2ο σημείο.
    Ισχυρίζομαι, μέσα από το ποστ, ότι ενώ τα εκπαιδευτικά λογισμικά δεν με έπεισαν, και θα πρέπει να σημειώσω ότι αδίκησα μερικά, άλλαξα στάση. Θεωρώ δηλαδή ότι μέσω της αξιοποίησης των Η/Υ στην μάθηση θα αλλάξουν στάση όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία της μάθησης.
    Περισσότερα σε προσεχή ανάρτηση όταν αφομοιώσω και αξιολογήσω την επιμόρφωση

    Υ. Γ. Αν με διαβάσει ο υπεύθυνος καθηγητής της επιμόρφωσης… θα πρέπει να περιμένει κάποια προσεχή ανάρτηση.

  3. Ο/Η grigoris λέει:

    Μια και για την έρευνα της PISA ο λόγος, δε θα ξεχάσω κάποτε υψηλόβαθμο στέλεχος του ΥΠΕΠΘ που στο ερώτημα του πώς σχολιάζει τα θλιβερά αποτελέσματα της έρευνας απάντησε:
    «Εμείς έχουμε τη διαθεματική»…
    Άλλες κοινωνίες ευαισθητοποιούνται με διαφορετικό τρόπο. Εμείς προτιμούμε να βλέπουμε ακόμη τις σκιές των ειδώλων, ούτε καν τα είδωλα (βλ. Πλάτωνος Πολιτεία).

  4. Ο/Η xrysostomos λέει:

    «Χρυσόστομε να που θα διαφωνήσουμε για πρώτη φορά έντονα»

    καιρός δεν ήτανε; Μπλογκ και ελευθερία της έκφρασης δεν θέλαμε; Να τα τώρα!
    🙂

    «Μέσω της ΟΛΜΕ συνδιαμορφώνουμε την εξέταση»

    Εδώ κάνεις λάθος. Η ΟΛΜΕ (και ο αντίστοιχος φορέας κάθε χώρας) δεν επεμβαίνει στις διαδικασίες του PISA. Ο φορέας που έχει αναλάβει την υλοποίηση της έρευνας στην Ελλάδα είναι το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ) (Στο σάιτ μπορείς να βρεις αρκετές πληροφορίες).

    Και μάλιστα, τα θέματα που καλούνται να απαντήσουν οι μαθητές «έρχονται» σχεδόν έτοιμα από το PISA. Κάτι που είναι βασικό: Σκέψου ότι η αξιοπιστία αυτής της έρευνας είναι από τις πρώτες προτεραιότητες των σχεδιαστών της. Που σημαίνει ότι πολύ μεγάλες διαφοροποιήσεις στο πώς διαμορφώνεται το ίδιο θέμα σε διάφορες χώρες, δεν θα ήταν και ότι καλύτερο…

    Αυτό βέβαια που μπορεί να κάνει το ΚΕΕ είναι να στείλει κάποια προτεινόμενα θέματα, τα οποία όμως θα πρέπει να συμφωνούν με τα ήδη υπάρχοντα κριτήρια. Και τα οποία για ευνόητους λόγους, αν επιλεχθούν, αποτελούν πιθανά θέματα για οποιαδήποτε χώρα πέραν της Ελλάδας.

    «Θεωρώ δηλαδή ότι μέσω της αξιοποίησης των Η/Υ στην μάθηση θα αλλάξουν στάση όλοι οι συμμετέχοντες στη διαδικασία της μάθησης.»

    Ίσως και να έχεις δίκιο. Να μην περιμένουμε όμως και θαύματα από τους Η/Υ. Να μην ξεχνάμε ότι είναι εργαλείο, που το πώς θα χρησιμοποιηθεί εξαρτάται από το τί κουβαλά στο κεφάλι του αυτός που το χρησιμοποιεί…

  5. Ο/Η mcsotos λέει:

    Το ΚΕΕ είναι επιστημονικό όργανο της ΟΛΜΕ. Προσωπικά δε με ενοχλεί καθόλου που το ΚΕΕ συμμετέχει, απλά το επεσήμανα για να μην μας πασάρουν θεωρίες συνωμοσίας. Το ΚΕΕ λοιπόν δεν είναι ένα κρατικό όργανο, είναι ανεξάρτητο και θέλω να πιστεύω ότι δεν δρα εναντίον της Ελλάδας.
    Υποθέτω λοιπόν ότι όταν το ΚΕΕ συμφωνεί με τα θέματα σημαίνει ανταποκρίνονται στις δυνατότητες του μέσου μαθητή.
    Τις τελευταίες μέρες έτυχε να συζητήσω με μια διορθώτρια της Μαθηματικής Εταιρείας που διορθώνει το διαγωνισμό του Μικρού Ευκλείδη. 40% κάτω από τη βάση σε εύκολα θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας, και μιλάμε για πάνω από 700 γραπτά.
    Στο 3ο μέρος τώρα. Προσεκτικά διατυπωμένα θα έλεγα ότι τα λογισμικά είναι εργαλεία. Το κάθε εργαλείο στα χέρια του κάθε «μάστορα» θα έχει τα ανάλογα αποτελέσματα. Το εργαλείο από μόνο του δεν μπορεί να έχει αποτελέσματα. Εκεί λοιπόν που είδα τη διαφορά είναι ότι ακόμα κι ένα παρωχημένο εργαλείο μπορεί να δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα όταν ο δάσκαλος έχει βαθιά γνώση και σύγχρονη άποψη στη διαδικασία της μάθησης.
    Εν συντομία…Βάλε τα καλύτερα μηχανάκια, αλληλεπιδραστικούς πίνακες, adsl +2, web2.0, απίθανα λογισμικά… Όσο ο στόχος θα είναι οι εξετάσεις, μάθηση με τη σύγχρονη έννοια δε θα υπάρχει. Και αν οι μαθητές μας δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις της PISA, έχω κάποιο cd με τα θέματα από το ΚΕΕ, είτε λόγω αδυναμίας είτε γιατί κάνουν πλάκα, μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί. Από τον παιδικό σταθμό μέχρι τα διδακτορικά. Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
    Τελικά πρέπει να συναποφασίσουν όλα τα μέρη τι είδους μάθηση επιθυμούν.

  6. Ο/Η Μάκολας λέει:

    Σωτήρη, γράφεις ότι «το ΚΕΕ είναι επιστημονικό όργανο της ΟΛΜΕ» ενώ είναι το ΚΕΜΕΤΕ.

  7. Ο/Η mcsotos λέει:

    Θα πρέπει να ανακαλέσω τότε γιατί όπως διαπίστωσα το ΚΕΕ εποπτεύεται από το ΥπΕΠΘ. Οφείλεται μάλλον σε λανθασμένη πληροφόρηση που είχα κατά τη διάρκεια της θητείας μου στην κεντρική υπηρεσία.

    Υ.Γ. Παρόλο που μου το έδειξες Xrysostome δεν μπόρεσα να το δω…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Μαζί με 967 ακόμα followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Μαρτίου 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 380.669 hits
Αρέσει σε %d bloggers: