Πολλές φορές δεν μπορείς να εξηγήσεις γιατί θεωρείς κάτι ιδιαίτερα σημαντικό.
Προσπαθώντας να το ερμηνεύσω υποθέτω ότι, επειδή ο παππούς μου με τη γιαγιά μου και τον πατέρα μου αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το χωριό τους και να γίνουν πρόσφυγες το 1924, αυτό έχει περάσει στο ασυνείδητο. Η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει σχεδιαστεί για τους μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου. Δεν νομίζω ότι είναι ανάγκη να το εντάξω στη θεωρία του Jurgen Habermas, δηλαδή ότι αποσκοπεί στο να χειραφετηθούμε και να μεταβάλλουμε τη στάση απέναντι στους πρόσφυγες.
Ρίξτε μια καλή ματιά… στην εφαρμογή
Αντιγράφοντας από το σχετικό δικτυακό τόπο:
«Κάθε άτομο που καταδιώκεται έχει το δικαίωμα να ζητά άσυλο και να του παρέχεται άσυλο σε άλλες χώρες.»
Σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου υπάρχουν πρόσφυγες. Η αποδοχή και η ένταξή τους στις χώρες όπου
καταφεύγουν αποτελεί όχι μόνο ηθική, αλλά και νομική υποχρέωση, η οποία πηγάζει γενικότερα από διεθνείς
συμβάσεις για τα δικαιώματα του ανθρώπου και ειδικότερα από τη Σύμβαση του 1951 για το καθεστώς των
προσφύγων. Κανένας δεν επιλέγει να γίνει πρόσφυγας: άνθρωποι γίνονται πρόσφυγες επειδή απειλείται η ζωή τους
ή θεμελιώδεις ελευθερίες και δικαιώματά τους.
Η Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες έχει την ευθύνη να διασφαλίζει την
αποτελεσματική προστασία των προσφύγων στις χώρες ασύλου και να υποστηρίζει τις χώρες ασύλου προκειμένου
να εκπληρώσουν την ευθύνη τους για την παροχή προστασίας στους πρόσφυγες. Κύριος ρόλος της Ύπατης
Αρμοστείας είναι να διασφαλίσει ότι τα κράτη έχουν επίγνωση και τηρούν τις υποχρεώσεις τους προς τους
πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο.
Το παιχνίδι «Ταξίδι Φυγής» απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13 μέχρι 16 ετών. Μέσω του παιχνιδιού και
του συμπληρωματικού υλικού μπορεί να συζητηθεί το θέμα «Πρόσφυγες και Άσυλο» στην τάξη. Αυτό μπορεί να
γίνει σε διάφορα μαθήματα, όπως στο μάθημα της γεωγραφίας, πολιτικής αγωγής, θρησκευτικών, λογοτεχνίας
καθώς και τέχνης.
Παίζοντας το παιχνίδι «Ταξίδι Φυγής», οι μαθητές μπορούν να ταυτιστούν με τον πρωταγωνιστή του
παιγνιδιού, ένα νεαρό πρόσφυγα ο οποίος αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του και αντιμετωπίζει μία σειρά
από δυσκολίες και διλήμματα τόσο κατά τη διάρκεια της φυγής όσο και κατά την άφιξή του στη χώρα ασύλου. Με
αυτό το βιωματικό τρόπο, ο μαθητής ενημερώνεται και ευαισθητοποιείται για το τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας.
Στο Δίκτυο Δεδομένων – όπου θα βρείτε επιπρόσθετα κείμενα, πραγματικές ιστορίες προσφύγων, ταινίες
μικρού μήκους – οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το δίκαιο
ασύλου και για την καθημερινή ζωή των προσφύγων.
Πολύ ενδιαφέρον σενάριο, εξαιρετική υλοποίηση και πλούσιες πηγές…
[…] Περισσότερα: Ars Longa Vita Brevis […]
Καταπληκτικό!
Πολύ καλή ιδέα!!!! Δεν ξέρω αν το θεωρώ κι εγώ σημαντικό λόγω εμπειριών που πέρασαν στο DNA moy, ή όπως λες κι εσύ, στο ασυνείδητο, σίγουρα όμως στο σενάριο θίγονται θέματα που απασχολούν καθολικότερα το ανθρώπινο είδος (δικαιώματα, ελευθερίες κ.ά). Ο ρόλος του πρόσφυγα που καλούνται να παίξουν οι μαθητές πιθανότατα θα έχει κάποιο (μεγάλο ή μικρό) αντίκτυπο, ψυχικό και διανοητικό. Τώρα, αν αυτό αποτελέσει και χειραφετητική εμπειρία, είναι μάλλον δύσκολο να το προβλέψει κανείς. Το σίγουρο είναι όμως πως εφαρμογές με παρόμοιο σκεπτικό μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο και αρχή διαμόρφωσης συνείδησης της πραγματικότητας, του τι συμβαίνει γύρω μας, πολιτικής συνείδησης, θα έλεγα.
Μαριάννα καλή χρονιά πρώτα από όλα…
«Τώρα, αν αυτό αποτελέσει και χειραφετητική εμπειρία, είναι μάλλον δύσκολο να το προβλέψει κανείς.»
«Το σίγουρο είναι όμως πως εφαρμογές με παρόμοιο σκεπτικό μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο και αρχή διαμόρφωσης συνείδησης της πραγματικότητας, του τι συμβαίνει γύρω μας, πολιτικής συνείδησης, θα έλεγα.»
Προφανώς έχεις πολύ μεγαλύτερη εμπειρία στη Β’Θμια από μένα, πέρασαν κάτι χρονάκια από τότε.;) Αλλά τρέχοντας την εφαρμογή, γιατί έτρεξα πολύ μεγάλο μέρος, πραγματικά μπήκα στη θέση του. Και νομίζω ότι στη τελευταία σου σκέψη αντανακλάται ο ενθουσιασμός μου με τη συγκεκριμένη εφαρμογή.