8 τρόποι για να ξεκλειδώσετε τη δύναμη του διαδραστικού πίνακά σας

Βασικά: Αλλάξτε του τα φώτα!

Είναι ένα εργαλείο και τίποτα περισσότερο.

Δημιουργείστε όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που θα αναδείξετε  τη μάθηση. Αυτό έχουμε ανάγκη. Αξιοποιείστε το Ψηφιακό σχολείο.  Βρείτε άλλους εκπαιδευτικούς με παρόμοιες αναζητήσεις και δημιουργήστε  συνεργασίες. Τα καλύτερα project  τα στήσαμε με συναδέλφους που βρίσκονταν μακριά αλλά συμφωνούμε στις διδακτικές προσεγγίσεις και κυρίως έχουμε παρόμοιες απόψεις, φιλοσοφικές, πολιτικές και παιδαγωγικές. 

Ο διαδραστικός πίνακας πολύ εύκολα μπορεί να γίνει ένα εργαλείο που να διαιωνίζει την αυθεντία. Πώς θα τον αξιοποιήσεις είναι στο χέρι σου. Τελικά ας μην κοροϊδεύομαστε απαιτεί πολλή εργασία όπως να μάθεις καλά κάποιο λογισμικό και μετά να αφιερώσεις χρόνο να δημιουργήσεις το δικό σου υλικό ανάλογα με τις απαιτήσεις της τάξη σου. Και κυρίως εμπλέξτε τους μαθητές σας.

Και σκεφτείτε την 7η “εντολή”: Κλείστε τον!

About these ads
Περί

Just another boring teacher

Αναρτήθηκε στις "αχρηστάκια", Διαδραστικοί πίνακες
7 comments on “8 τρόποι για να ξεκλειδώσετε τη δύναμη του διαδραστικού πίνακά σας
  1. Ο/Η 8 τρόποι γ&i... λέει:

    […] Βασικά: Αλλάξτε του τα φώτα! Είναι ένα εργαλείο και τίποτα περισσότερο. Δημιουργείστε όλες εκείνες τις προϋποθέσεις που θα αναδείξετε τη μάθηση. Αυτό έχουμε ανάγκη. Αξιοποιείστε το Ψηφιακό σχολείο…  […]

  2. Η 7η εντολή είναι αυτή που επικρατεί σε όσους τους έχουν. Η δύναμη νομίζω κρύβεται στην δυνατότητα συνεργασίας των εκπαιδευτικών. Η μοναχική πορεία διδακτικής και ατομικής ευθύνης δεν οδηγεί πουθενά. Βιώνω την αδυναμία μου να βοηθήσω μια τάξη που καταστράφηκε στη γέννεση της, από την δική μας ανικανότητα. Κάποιοι γνωστοί σου φωνάζουν χρόνια για την ενδοεπιμόρφωση, αλλά κανείς δεν ακούει.

  3. Ο/Η educriticism λέει:

    Reblogged this on Δίκτυο κριτικής στην εκπαίδευση and commented:
    Οι διαδραστικοί πίνακες έχουν μπει τα τελευταία χρόνια για τα καλά στην εκπαιδευτική μας καθημερινότητα. Το post αναφέρει 8 στρατηγικές για να χρησιμοποιήσουμε τον διαδραστικό μέσα στην τάξη. Οι στρατηγικές μοιάζουν με μία πρώτη ματιά αντιφατικοί. Άλλες υποστηρίζουν τις δυνατότητες του διαδραστικού για την συνεργατική μάθηση και άλλες μας προτρέπουμε να τον κλείσουμε αν θέλουμε να εργαστούμε συνεργατικά.
    Αυτή όμως η αντίφαση δεν ξεπερνιέται με το να πούμε απλώς πως ο διαδραστικός είναι εργαλείο και η χρήση του εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό. Και αυτό διότι υπάρχει πάντα μία διαλεκτική σχέση του εργαλείου τόσο με το χέρι όσο και με το έργο…

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Πολλές φορές αισθάνομαι ότι τα τεχνολογικά εργαλεία τα χρησιμοποιούμε ως καθρεφτάκια. Στο πρότυπο πειραματικό γυμνάσιο που φοιτούν τα παιδιά μου έχουν 6 από τις 9 αίθουσες διαδραστικό. Σπάνια χρησιμοποιήθηκε κι όταν αξιοποιήθηκε πρόβαλαν βίντεο.
      Από τις προτάσεις αξιοποίησης που έχω παρακολουθήσει από το διαδίκτυο μονάχα 1 με έπεισε ότι αξιοποιήθηκε ως συνεργατικό εργαλείο. Ως ανακαλυπτικό και διερευνητικό εργαλείο υπάρχουν πολλά προγράμματα αλλά πόσοι καθηγητές μπορούν αλλά και θα έρθουν σε σύγκρουση με τις εκπαιδευτικές απόψεις που κοινωνούν οι εμπλεκόμενοι φορείς;

  4. Ο/Η Rizos λέει:

    Παρακολουθώντας με ενδιαφέρον τη συζήτηση και τις απόψεις σας, καθώς και την πορεία του ΔΠ στην εκπαιδευτική πρακτική και στα σχολεία γενικότερα επιτρέψτε μου να παραθέσω μερικές απόψεις και σκέψεις.
    Προς educriticism
    πιστεύω πως οι στρατηγικές αξιοποίησης και χρήσης του ΔΠ είναι περισσότερες από 8.Ο χρήστης εκπαιδευτικός ανάλογα
    1.με το πόσο καλά γνωρίζει το τεχνολογικό εργαλείο
    2.τη δημιουργική φαντασία του
    3. την υποκειμενική προσέγγιση στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο
    χρησιμοποιεί το ΔΠ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Η μεγαλύτερη επιρροή στα μαθήματα είναι αυτό που ο εκπαιδευτικός αντιλαμβάνεται ότι παρέχει ο ΔΠ ως ένας προστιθέμενος πόρος στην διδακτική πρακτική.Κι αυτό πάλι εξαρτάται άμεσα από τους προαναφερόμενους και άλλους παράγοντες.
    Αποτελεί ένα πολύ καλό όπλο στη φαρέτρα του εκπαιδευτικού. Οι μαθησιακοί πόροι που καλείται να ενορχηστρώσει ο εκπ/κος δίνουν μια άλλη διάσταση στη διδασκαλία.
    Ο ΔΠ επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να κινηθεί ανάμεσα σε διαφορετικά στυλ διδασκαλίας ( συνεργατική- ομαδική, ατομική κατά περίπτωση, μετωπική, ανάδειξης ιδεών, ανακαλυπτική κ.λπ. κ.λπ.) μέσα σε μια εκπαιδευτική ώρα. Το ίδιο το εργαλείο τον βοηθά να κινείται άνετα ανάμεσα σε διαφορετικούς ρόλους, ανάλογα με την περίπτωση του περιεχομένου και του μαθητή.

    Προς mcsotos
    Το πειραματικό από μόνο του δεν εξασφαλίζει και την άνετη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η διεθνής βιβλιογραφία καταγράφει πως μόνο οι εκπαιδευτικοί με αυτοπεποίθηση ( στο εκπαιδευτικό υλικό και στις νέες τεχνολογίες) κάνουν χρήση του ΔΠ.
    Η επικεντρωμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσα από στοχευμένα προγράμματα θα είχε καλύτερα αποτελέσματα από την απλή τοποθέτηση του ΔΠ στη σχολική τάξη.

    • Ο/Η mcsotos λέει:

      Δεν διαφωνούμε ότι οι στρατηγικές είναι περισσότερες των 8, δεν διαφωνούμε ότι είναι στο χέρι του εκπαιδευτικού πώς θα αξιοποιήσει τον ΔΠ, δεν διαφωνούμε ότι το πειραματικό/πρότυπο δεν αξιοποιεί τους ΔΠ για τους λόγους τους.
      Θεωρώ ότι ένας ΔΠ είναι ένα εργαλείο που πολύ εύκολα σε οδηγεί σε δασκαλοκεντρική διδασκαλία. Χρειάζεται πολλή και διαρκή εκπαίδευση για να μπορέσεις να ξεφύγεις από αυτό το μοντέλο διδασκαλίας. Οδηγήθηκα σε αυτό το συμπέρασμα μελετώντας εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναρτηθεί για SmartBoard, Active Inspire & Mimio. Μία φορά ο Αλέξανδρος Κοφτερός παρουσίασε τη συνεργασία 2 σχολείων, Κύπρου και Γαύδου, που εκεί και σε μικρές τάξεις ο ΔΠ ήταν το μέσο και όχι ο πρωταγωνιστής. Όταν μου είναι πιο εύκολο, πιο γρήγορο να κάνω ερωτήσεις σωστού λάθους σε ένα φυλλάδιο γιατί να σπαταλήσω αυτό το κεφάλαιο;
      Θεωρώ πολύ πιο σημαντικό να ανατρέψουμε το μοντέλο της δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας από το να το εκσυγχρονίσουμε. Η επιμόρφωση είναι σημαντική αλλά όχι μόνο στα εργαλεία του διαδραστικού πίνακα αλλά κυρίως σε προγράμματα, όπως προσομοιώσεις διερευνητικά, που ανατρέπουν το δασκαλοκεντρικό μοντέλο.

      Κ α λ ά Χ ρ ι σ τ ο ύ γ ε ν ν α

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Εισάγετε την ηλεκτρονική σας διεύθυνση και θα λαμβάνετε ειδοποίηση όταν αναρτώνται νέα άρθρα.

Join 959 other followers

Κελαηδίσματα
Επενδύσεις
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Δεκεμβρίου 2013
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοε   Ιαν »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ΑΡΧΕΙΟ
Κατηγορίες
Feedburner
Blog Stats
  • 277,897 hits
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 959 other followers

%d bloggers like this: